Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

1 is by far de beste. Gewoon story wise met het heel avontuur. De band tussen Ellie en Joel wat zo meeslepend is waardoor ge in het verhaal gezogen word.

Ellie vs Abby vete vond ik zo oninteressant. En dan die heel LGBT kwestie dat ze door uw strot proberen te rammen. Ik heb me nog nooit zo hard geërgerd in een spel. Op een gegeven moment in het spel proberen ze zelfs Abby overdreven sympathiek naa rde speler toe te maken dat het echt degoutant was.

Tuurlijk is TLOU 2 technisch en kwa gameplay superieur. It's a sequel 7 jaar later, ik had niets anders verwacht. Maar story wise zijn ze echt de mist ingegaan.

Als er een TLOU 3 komt heb ik er wel meer vertrouwen in dat ze zich terug meer gaan focussen op de main story en niet op 1 of andere inter familiaire ruzie dat geen mens interesseert :D
Dat bedoelen ze dus met openminded naar de story kijken om het te kunnen begrijpen. Het is toch niet omdat Ellie samen is met Dina dat ze een LGBT kwestie door uw strot rammen? Die story was niet beter of slechter geweest als Ellie met een jongen samen was of op pad was geweest.

Het feit dat ze Abby sympathiek doen overkomen, dat is net de bedoeling, omdat Abby ook sympathiek is/kan zijn. Omdat dat de clue is van dit hele verhaal, dat er aan elke wraak-actie 2 kanten zitten. 2 Kanten die aangeven dat het verhaal van Abby en wat zij doet eigenlijk net hetzelfde is als wat Ellie doet.
 
Dat bedoelen ze dus met openminded naar de story kijken om het te kunnen begrijpen. Het is toch niet omdat Ellie samen is met Dina dat ze een LGBT kwestie door uw strot rammen? Die story was niet beter of slechter geweest als Ellie met een jongen samen was of op pad was geweest.

Het feit dat ze Abby sympathiek doen overkomen, dat is net de bedoeling, omdat Abby ook sympathiek is/kan zijn. Omdat dat de clue is van dit hele verhaal, dat er aan elke wraak-actie 2 kanten zitten. 2 Kanten die aangeven dat het verhaal van Abby en wat zij doet eigenlijk net hetzelfde is als wat Ellie doet.
Finally, somebody understands!

27DFFDFE-E4F9-4CF4-8C2F-7DAB7E7ABBD7.jpeg
 
Ik vind Abby zelf een veel aangenamer personage dan Ellie. Waar velen denk ik wel meer een probleem mee hebben dan met die LGBTQ toestanden is gewoon met het hele Joel plot. En ik ga niet liegen maar het verontrust mij soms hoe zware tunnelvisie zo veel mensen hebben. Ok, ik had een nieuw verhaal met Joel en Ellie ook wel fijn gevonden, maar daar zijn ze niet voor gegaan en dat is gewoon zo.. Het is misschien niet het verhaal dat iedereen wou zien, maar het is wel echt een fucking goed verhaal... We krijgen heel wat nieuwe inzichten, personages, en zien nog meer van de wereld en samenleving. Als je kijkt naar de toekomst van deze franchise, dan denk ik dat je door deze richting te kiezen er veel meer gaat uit halen dan 2-3 keer het zelfde verhaal te herkauwen met dezelfde personages. Maja swat, kwil geen oude koeien uit de gracht halen. Het was ook niet wat ik verwacht had en het spel is zeker niet 100% perfect, geen enkele game... maar het is wel echt een top ervaring en game.
 
Het verhaal was voor mij gewoon top, dat Ellie gay is stoorde mij absoluut niet (waarom zou het ook, "door de strot rammen", serieus?) en ik had eigenlijk meer sympathie voor Abby dan voor Ellie.
 
Ik blijf er gewoon bij dat ik deel 2 eerder een side story vond in de bigger picture dat de TLOU wereld moet voorstellen.

Ze konden evengoed met Joel 1 of ander wraakverhaal op poten zetten achter de opdrachtgevers op de moord van zijn dochter.

Als ik mijne nieuwe tv heb zal ik TLOU 2 nog wel eens herspelen. Mss dat ik de teleurstelling van destijds kan loslaten en meer open minded kan spelen :D
 
Ze konden evengoed met Joel 1 of ander wraakverhaal op poten zetten achter de opdrachtgevers op de moord van zijn dochter.
Kga niet liegen, maar dat zou ik nu echt een lame verhaal gevonden hebben xD

Edit: Wat niet wil zeggen dat ze niet een andere verhaal hadden kunnen doen met Joel en Ellie samen OFC.
 
Het ding dat ik ook gewoon heb waarom het mij eigenlijk totaal niet stoorde is. Ondanks het feit dat Joel een sterk personage is en je heel TLOU1 (80% van de tijd) met hem speelt, hij naar mijn mening nooit het hoofdpersonage was. De core van het verhaal gaat om Ellie, niet op Joel of Joel en Ellie. En ze tonen dat met het 2de spel ook, dat een game of franchise zelf niet hoef te draaien op één iemand. Ik had hier echt niks van moeite mee en hoe zeer het ook deed, het leven is geen ponykamp, niet iedereen blijft eeuwig leven.
 
Zij wordt toch niet vermoord door opdracht? Dat is toch in het geweld van de outbreak?
Dieje soldaat krijgt wel degelijk directe orders om zowel Joel als het meisje af te schieten. Standaard procedure op dat moment waarschijnlijk. Ma bon, daar een verhaal over gaan maken, dat Joel op zoek gaat naar die gast die zei, shoot them, nee, dat zou echt lame as fuck zijn...
Maar met alle respect,
Degene die denken dat Joel zijn ding kan blijven doen na het einde van de eerste game, zijn fucking gestoord. Na de eerste game had ik zoiets van, damn, wat een spel!!! Maar tegelijkertijd dacht ik ook, Joel is a dead man walking. Joel heeft zijn lot bezegeld in de eerste game. Dat lijkt mij super duidelijk. Is gewoon onvermijdelijk. Joel vermoordt niet zomaar bad guys he. Joel heeft ook veel mensen vermoord die wel degelijk geloofde om de mensheid te kunnen redden. Veel mensen met vrienden, familie, noem maar op. Joel wist dit. Het was gewoon een kwestie van, 'wanneer gaan ze mij terug pakken'. En part II is zoveel meer dan een simpel wraakverhaal. De uitwerking is echt subliem. Maar swat, mijn mening heb ik al genoeg gepusht hier 😄
 
"Opdrachtgevers" laat het klinken alsof het een gehuurde moordenaar was die op Joel en zijn dochter schoten. Totaal niet, het was een soldaat en het leger had de opdracht om tot elke prijs de uitbraak onder controle te houden, en als ze daarvoor iedere inwoner moesten doodschieten, het zij zo.

Zoals Big Boss zei, 't was standaardprocedure. Er is weinig reden om achter die ene soldaat te gaan, zeker omdat die eerst niet wou schieten. Bovendien is de kans erg groot dat die soldaat allang dood is (zij zitten op de frontlinie tegen de uitbraak) en de "opdrachtgevers" ook. Onbegonnen en vooral onbezonnen werk om daar wraak op te gaan nemen. Totaal andere situatie dan met Abby en haar groep.
 
"Opdrachtgevers" laat het klinken alsof het een gehuurde moordenaar was die op Joel en zijn dochter schoten. Totaal niet, het was een soldaat en het leger had de opdracht om tot elke prijs de uitbraak onder controle te houden, en als ze daarvoor iedere inwoner moesten doodschieten, het zij zo.

Zoals Big Boss zei, 't was standaardprocedure. Er is weinig reden om achter die ene soldaat te gaan, zeker omdat die eerst niet wou schieten. Bovendien is de kans erg groot dat die soldaat allang dood is (zij zitten op de frontlinie tegen de uitbraak) en de "opdrachtgevers" ook. Onbegonnen en vooral onbezonnen werk om daar wraak op te gaan nemen. Totaal andere situatie dan met Abby en haar groep.
Die soldaat wordt toch doodgeschoten door Tommy als ik mij niet vergis. Maar zou idd belachelijk wraakverhaal worden zo.
 
Het was ook maar een voorbeeld om aan te tonen dat velen niet dat verhaal van deel 2 in gedachten hadden waardoor de kritiek zo groot was.

Ik heb niets tegen een uitzichtloze donkere wereld . Joel mocht van mijn part ook sterven maar heel die opbouw had toch beter uitgewerkt kunnen worden. En het verhaal dat ze gekozen hebben lijkt teveel op een seizoensfinale van familie :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het wel leuk om met Abby te spelen. Het enige waaraan ik me stoorde was heel die Lilly/lgb kwestie. Dat personage mochten ze gerust weggelaten hebben.
 
Het was ook maar een voorbeeld om aan te tonen dat velen niet dat verhaal van deel 2 in gedachten hadden waardoor de kritiek zo groot was.

Ik heb niets tegen een uitzichtloze donkere wereld . Joel mocht van mijn part ook sterven maar heel die opbouw had toch beter uitgewerkt kunnen worden. En het verhaal dat ze gekozen hebben lijkt teveel op een seizoensfinale van familie :unsure:
 
Ok laten we het hier maar bij houden, i’m making it worse 😂

Sowieso grote fan hier van tlou, HBO series next month 😍
 
Ik snap toch niet dat mensen zeuren over de story in last of us 2 dat spel was een sublieme ervaring, wat wilden de mensen dan een zoveelste story waar de schrijvers niets durven te doen ?

Mijn respect is alleen maar toegenomen achter the last of us 2 voor naughtydog wat een ballen hebben ze getoond met the story in last of us 2.

En kom op de eerste last of us is gewoon een extraction story nietys speciaals aan, juist hoe ze het gebracht hebben is prachtig.

En dan deze
prachtig gewoon
 
Laatst bewerkt:
1 is by far de beste. Gewoon story wise met het heel avontuur. De band tussen Ellie en Joel wat zo meeslepend is waardoor ge in het verhaal gezogen word.

Ellie vs Abby vete vond ik zo oninteressant. En dan die heel LGBT kwestie dat ze door uw strot proberen te rammen. Ik heb me nog nooit zo hard geërgerd in een spel. Op een gegeven moment in het spel proberen ze zelfs Abby overdreven sympathiek naa rde speler toe te maken dat het echt degoutant was.

Tuurlijk is TLOU 2 technisch en kwa gameplay superieur. It's a sequel 7 jaar later, ik had niets anders verwacht. Maar story wise zijn ze echt de mist ingegaan.

Als er een TLOU 3 komt heb ik er wel meer vertrouwen in dat ze zich terug meer gaan focussen op de main story en niet op 1 of andere inter familiaire ruzie dat geen mens interesseert :D

Sorry dat LGBT mensen bestaan en dat die mensen ook romantische relaties ervaren?

Ik vind dat altijd zo intriest om te lezen. Ik ben zelf gay en ik vind het zo fijn om te zien dat tegenwoordig de relaties die 'wij' vormen ook worden gerepresenteerd in media. Daardoor hebben mensen zoals ik een manier om ons meer 'mens' te voelen. Om ons deel te voelen van de maatschappij.

Ik ben opgegroeid in een wereld waar enkel heteroseksuele relaties werden geportretteerd in alle films en games en boeken. Ik voelde mij als kind in de jaren 90 een outcast, omdat ik het gevoel had dat ik 'verkeerd' was. Tuurlijk dacht ik dat, want ik voelde mij wel gay maar ik zag daar nergens iets van terug in de wereld. Ik ben pas op mijn 22ste uit de kast durven komen omdat ik het zo moeilijk vond om dat van mezelf te accepteren. Moeilijk omdat ik wist dat de wereld anders naar mij ging kijken. Ik heb me zo slecht gevoeld over zoiets banaals eigenlijk. Mijn zelfbeeld was zo laag bij de grond. Gelukkig had ik best wel veel mentale veerkracht, maar ik kan me inbeelden dat veel mensen dat ook niet hebben en sukkelen in depressies, zelfpijniging enz.

Hoeveel gelijkgestemden zou het niet helpen om te zien dat in hun lievelingsgame een openlijke lesbische relatie helemaal ok is? Ik denk niet dat je beseft wat voor goeds dat doet aan iemands zelfontwikkeling. Gewoon dat beeld van herkenning. Wat is je specifieke probleem daar dan mee?

Waarom moeten games enkel heteroseksuele relaties tonen? Waarom komt die kritiek er van zodra er een LGBT-element aanwezig is? Jij plakt de stempel LGBT er dan wel op, ik kijk naar die personages als gewoon mensen die toevallig verscheidene romantische voorkeuren hebben, net als in de echte wereld. Dat jij dat dan 'LGBT door uw strot rammen' vindt is jouw zaak. Maar dat een game zoals TLOU Part 2 duizenden mensen helpt in hun emotionele ontwikkeling, dat staat buiten kijf.
 
Ik heb geen probleem met LGBT he. Maar dat zo een boodschap toch weer in een spel moet verwerkt worden. Kan een spel op de dag vandaag eens geen uitvlucht meer zijn van de realiteit zonder een politieke agenda bv -.-
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Terug
Bovenaan