Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

ik mis echt de PS2/PS3/XBOX en XBOX360 tijden.
Dat ligt volgens mij aan uw leeftijd.

Ik mis vooral de periode van de opmars van 8 -> 16 -> 32bit

Games als Sonic, Mario64, Dune2, C&C, Mortal Kombat, Doom, Quake 3

De eerste keer als je Doom zag was je compleet omver geblazen. Idem voor Mortal Kombat 1, Quake3, ...


De gameplay van bv Quake3 vind ik nog altijd de beste shooter die er maar is. Iemand die jonger is vindt dat compleet niet.

Het uitmelken van franchises heb je wel gelijk in, idem in de cinema. Hoeveel films hebben er tegenwoordig wel niet 5 of meer delen. Vroeger kwam dat bijna nooit voor (Rocky en Rambo maar voor de rest...)
 
Dat ligt volgens mij aan uw leeftijd.

Ik mis vooral de periode van de opmars van 8 -> 16 -> 32bit

Games als Sonic, Mario64, Dune2, C&C, Mortal Kombat, Doom, Quake 3

De eerste keer als je Doom zag was je compleet omver geblazen. Idem voor Mortal Kombat 1, Quake3, ...


De gameplay van bv Quake3 vind ik nog altijd de beste shooter die er maar is. Iemand die jonger is vindt dat compleet niet.

Het uitmelken van franchises heb je wel gelijk in, idem in de cinema. Hoeveel films hebben er tegenwoordig wel niet 5 of meer delen. Vroeger kwam dat bijna nooit voor (Rocky en Rambo maar voor de rest...)

Niet vergeten Unreal Tournament ❤️❤️❤️❤️
 
Dat ligt volgens mij aan uw leeftijd.

Ik mis vooral de periode van de opmars van 8 -> 16 -> 32bit

Games als Sonic, Mario64, Dune2, C&C, Mortal Kombat, Doom, Quake 3

De eerste keer als je Doom zag was je compleet omver geblazen. Idem voor Mortal Kombat 1, Quake3, ...


De gameplay van bv Quake3 vind ik nog altijd de beste shooter die er maar is. Iemand die jonger is vindt dat compleet niet.

Het uitmelken van franchises heb je wel gelijk in, idem in de cinema. Hoeveel films hebben er tegenwoordig wel niet 5 of meer delen. Vroeger kwam dat bijna nooit voor (Rocky en Rambo maar voor de rest...)
Daar heb je gelijk in.
Het magische gevoel dat ik in die tijdperken kreeg (N64/PS2/PS3/XBOX en XBOX360) krijg ik gewoon niet meer. Toen voelde alles nieuw en WOW aan. Zoals je zegt die eerste keer Mario64 of een eerste keer Halo vergeet je gewoon niet meer.
Pasop, ik amuseer mij nog met gaming en ik ben nog altijd onder indruk van bepaalde games (the Last of us 2 hoort daar bij) maar ik krijg alsmaar meer het gevoel van 'ik heb dit al eens gezien'. Alles wordt mooier en realistischer maar uiteindelijk blijft de basis hetzelfde (bijvoorbeeld de zoveelste COD).
 
(N64/PS2/PS3/XBOX en XBOX360)
Waarom staat PS1 er niet bij? oO

Voor mij persoonlijk is de PS1 toch de benchmark console geweest. Bij deze console had ik toch het gevoel dat gamen volwassener begon aan te voelen. Wrs ook gebruik van CGI en 3D technologie? Games zoals MGS, Tekken 3, Gran Turismo, Tomb Raider, Grand Theft Auto; Silent Hill, Final Fantasy zijn toch echte klassiekers. Ik zou ze bijna the mother of hedendaagse games noemen :unsure: :p

ps: NES was mijn eerste console. Ik heb daar precies alleen maar trauma's van. Geen save game en ik kreeg dan TMNT als game kado :laugh: Misschien daarom dat ik geen Nintendo fan ben :unsure:
 
Mensen blijven te veel naar zichzelf kijken, je zegt het is voor niks nodig. Maar als iemand de game nog niet heeft en der is een keuze tussen de PS4 versie en een PS5 versie met meer content, welke denk je dat de klant gaat kopen? (tenzij ze echt zo goedkoop mogelijk willen) Elke keer zie je dat terug komen, "remasters zijn niet nuttig, ik heb de game al gespeeld". Ja jij mss wel... anderen mss niet... je doet er ook niemand kwaad mee toch om je game op modernere toestellen aan te bieden met wat updates en extra's? Er staat toch niemand aan je deur met een wapen tegen je gezicht "KOPEN NU!!!". Die dat het dan toch nog eens opnieuw kopen zullen daar wel hun reden voor hebben, ookal vind iemand anders dat onnodig, velen blijkbaar niet. Ik vind het gek dat mensen zich frustreren in keuzes en opties waar niemand toe verplicht is aan mee te doen.
Wordt een remaster ook ontwikkeld door Naughty Dog?

Indien wel dan is het een groep bijzonder getalenteerde ontwikkelaars die tijd spendeert aan een remaster ipv aan een nieuw spel.
En dat kan je ergens wel jammer noemen.

Als dat onder handen wordt genomen door een andere studio gaat dat waarschijnlijk niet meteen op.
 
Wordt een remaster ook ontwikkeld door Naughty Dog?

Indien wel dan is het een groep bijzonder getalenteerde ontwikkelaars die tijd spendeert aan een remaster ipv aan een nieuw spel.
En dat kan je ergens wel jammer noemen.

Als dat onder handen wordt genomen door een andere studio gaat dat waarschijnlijk niet meteen op.
Ja, hij wordt ontwikkeld door Naughty Dog, maar door nieuwe medewerkers. Is dus een oefening om hen bekend te laten worden met het ontwikkelproces, dus (nog) niet hun grote talent. Net om bij de nieuwe zaken meer talent te hebben.
Blijkbaar iets dat ze altijd al deden, maar tegenwoordig brengen ze het spel dan ook uit.
Is dubbel... als dit inderdaad niet nieuw is, dan kan het gezien worden als boost voor het bedrijf, en je hebt betere ervaringen... maar als het extra resources wegneemt van nieuwe spellen, dan is het minder.
 
Indien wel dan is het een groep bijzonder getalenteerde ontwikkelaars die tijd spendeert aan een remaster ipv aan een nieuw spel.
En dat kan je ergens wel jammer noemen.
Dit zal wel zeker mensen van het bedrijf zelf zijn, maar zoals @Bradhadair al zegt, dat zijn nooit niet de top top ontwikkelaars die daar worden opgezet. Dat is meestal een zeer klein team en vaak inderdaad nieuwe mensen. Dit is ook intern voor allerlei redenen goed, nieuwe mensen werken zich op in het bedrijf, maar doen ook ervaring op via oude projecten, ze leren de werkwijzen kennen van het bedrijf als ook zullen ze heel wat op steken uit een voorgaand bestaand project voor dat ze zelf aan iets nieuw mee werken.

Hou er rekening mee dat die bedrijven zelf ook hun producten zo snel en vlot mogelijk op de markt willen. Het zou dus maar raar zijn als ze zichzelf zouden tegenwerken door hier grote getalenteerde medewerkers op te zetten en zo hun nieuwe projecten vertraging te doen oplopen. Normaal zijn dit soort zaken altijd goed ingecalculeerd en zorgen ze ook voor een extra instroom van opbrengsten die dan naar nieuwe projecten gaan.

Als je de keuze hebt, heb je dan liever dat ze dit doen, of dat ze hun games vol steken met DLC om daar geld uit te pompen? Geef mij dan maar liever een remaster (ook al is die voor velen niet nodig). Uiteindelijk zien we vaak bij dit soort bedrijven dat er steeds meer en meer tijd tussen nieuwe games zit en dat er dus daardoor ook minder inkomsten zijn in die periodes, om de leegte en ook de franchise wakker te houden zijn zo deftig geplande remasters zeker voor het bedrijf een pluspunt. Zelf al loopt het hoofdproject daardoor een maand of twee langer, daar zal het niet op aan komen bij een project van 5+ jaar (bij de klant).
 
Ik ben geen fan van alle remasters, zeker niet van een game die nog geen 4 jaar oud is. Nu met last of us 1 remake hebk mij super geamuseerd, maar was ook geen game die ik aan de nieuwprijs heb gekocht. Kheb die dan ooit op ps3 aan volle prijs gekocht en kblijf er nie de volle pot voor betalen.

Nu part 2 zal er wel inkomen, maar dan ook enkel en alleen omdat ze die aan 10 euro aanbieden als je de ps4 versie hebt. Heb da indertijd me de ps5 versie van gta v ook gedaan en da kan ik er nog aan geven.

In de loop van de komende maanden ga ik wel eerst nog eens werk maken van een NG+ van part 1 voor ik part 2 ga herspelen. Dus het is nie da ik die dringend moet hebben 😊
 
Wel content dat ik de PS4 eens had gekocht voor 10eu op de PS store. :p
Deze komt wat dichterbij op de backlog dus als de remaster het waard is dan het zeker een goede deal geweest
 
Er bestaat geen PS5 versie van. Allez, er is mss wel een update voor als je op PS5 speelt maar je speelt wel nog altijd de PS4 versie.
PS5-versie komt volgende week uit. Hij bedoelt dus de upgrade voor 10euro van PS4 naar de PS5-versie.
De 10 euro is vanwege de extra content in de PS5-versie die niet in de PS4-versie zit.
 
PS5-versie komt volgende week uit. Hij bedoelt dus de upgrade voor 10euro van PS4 naar de PS5-versie.
De 10 euro is vanwege de extra content in de PS5-versie die niet in de PS4-versie zit.
Dat bedoelt hij niet. Hij heeft het duidelijk over de PS5-versie die je dan upgradet voor 10 euro. Maar dat kan dus niet want zoals je zegt komt de enige PS5-versie pas volgende week uit.

En ik ben bezig met de review dus ik weet maar al te goed hoe en waarom er 10 euro betaald moet worden 😅
 
Terug
Bovenaan