Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

Ik dacht eigenlijk dat Lev vooral een jongen wou zijn omdat ze dan in die groepering dingen mocht doen die ze als meisje niet mocht doen? Dat het haar eigenlijk niet ging om de geslachtswisseling zelf?
 
Ik ging er gewoon vanuit dat het haar afscheren eerder een vorm van rebellie was. Dat ligt er alleszins niet vingerdik op wat er gaande is en kan je tussen de lijnen misschien wel lezen?
Ik dacht eigenlijk dat Lev vooral een jongen wou zijn omdat ze dan in die groepering dingen mocht doen die ze als meisje niet mocht doen? Dat het haar eigenlijk niet ging om de geslachtswisseling zelf?

Het valt inderdaad wel een beetje te interpreteren maar eigenlijk verwijst alles wel naar hetzelfde. Ze wou in haar cult niet de vrouwelijke rol uitvoeren die van haar verwacht werd ( als vrouw ) ze wou mee met de mannen op jacht gaan want ze voelde haar daar beter bij, als ook wou ze niet de vrouw van iemand worden. Om haar statement te maken heeft ze ook haar haar afgeschoren omdat ze haar niet echt die klassieke vrouw voelde waarna ze weggejaagd en verbannen is uit hun clan/cult. Ik weet zelf niet of je het verbannen kan noemen want ze ze zouden hun zonder issue zelf gewoon doden. Haar moeder komt er ook in en daar tonen ze ook de strugle tussen hun en het moeilijk kunnen accepteren van wat haar dochter doet en wilt. Abby spreekt haar denk ik zelf met hij/hem op een bepaald moment en als ik zelf heel goed terug denk maar ik ben niet 100% zeker is Lev zelf niet haar naam, maar haar jongens naam. Is ze een effectieve transgender?? dunno hoe dat werkt en vanaf wanneer je jezelf zo kan/mag/wil noemen. Maar één ding vind ik wel duidelijk, het is een meisje dat zich een jongen voelde en ook zo wou leven, dat is wel vrij duidelijk. Dat hier een soort van rebellie bij hoort door dat haar af te doen en dergelijke, uiteraard. Maar ze doet niet haar haar af omdat ze dan met de jongens mee mag, in tegendeel dat zorgt er voor dat ze opgejaagd wordt en moet vluchten en niet meer geaccepteerd wordt.

Ik denk dat al die zaken van je niet goed voelen in wie je bent, het niet geaccepteerd worden, het rebelleren en toch doen waar jij jezelf goed bij voelt ondanks alle tegen reacties en dan iemand vinden die je aanvaard voor wie je bent, hoe je je ook voelt wel een duidelijk beeld is dat ze hier willen mee geven.

Again, (belangrijk!!) een beeld waar ik niks op tegen heb.

Edit 1: Haar eerste naam was blijkbaar Lily
Edit 2: In de Wiki staat dat hij een jongen is en wordt aangesproken met hij/hem.

 
Laatst bewerkt:
Ik blijf TLOU 2 echt een meesterwerk van een game vinden. Eentje die mooi kan tonen hoe elk verhaal z'n 2 kanten en motieven heeft. Het was verschrikkelijk en slopend om verder te spelen, en ik aarzelde zelfs tijdens de laatste gevechten omdat ik het moeilijk vond om de acties uit te voeren. Omwille van een verscheurend gevoel van moraliteit en schuldgevoelens. Ik heb mij nog nooit zo gevoeld in een game. Wat een hels en deprimerend verhaal. Prachtig in al zijn lelijkheid.
Hierin geef ik je 100% gelijk, het verhaal dat ze willen brengen is zeer goed, hoeveel LGBTQ elementen hier dan ook bij komen maakt mij persoonlijk niks uit, zo lang het spel niet één groot orgie is van begin tot eind xD. De issue die ik soms had met het spel was dat sommige delen en overgangen in het verhaal niet altijd even goed aan elkaar hingen en soms moeilijk nog te geloven waren ( iets wat in deel 1 soms ook was, maar toch veeeeel minder ) In deel 2 had ik vaak wel iets van ok, hoe wilt ge nu dat ik dit allemaal nog geloof xD

Meestal denk ik dan gewoon, niet vergeten dat het een game is en geen waar gebeurt verhaal, maar langs de andere kant als je dan zo een gedetailleerd verhaal met zo veel boodschappen wilt brengen, dan vind ik het vaak meer opvallen als de details vaak ontbreken of niet overkomen. Terwijl ik dat in deel 1 veel beter uitgevoerd vond dan deel 2. Maar anderzijds heeft deel 2 dan de betere gameplay.
 
Ga ik zeker kijken. Wel pas kijken als je part 2 uitgespeeld hebt. In deze korte trailer zitten ook al spoilers, dus nogmaals, als je van plan bent part 2 uit te spelen, achteraf pas kijken.
 
Ik vond het verhaal van TLOU II itt TLOU I maar zwakjes, dus heb het nooit uitgespeeld... Ook al is de gameplay super, als het verhaal mij niet boeit, kan ik niet verderspelen.

Heb dan bijvoorbeeld minder moeite met games als FF VII of FF XVI, de gameplay daar is wat repititief en simpel, maar kan met gemak die cutscenes bekijken zonder de nood te hebben om te skippen. Kan ook zijn omdat ik al sinds jaar en dag een RPG snul ben :unsure:.
 
Ik vond het verhaal van TLOU II itt TLOU I maar zwakjes, dus heb het nooit uitgespeeld... Ook al is de gameplay super, als het verhaal mij niet boeit, kan ik niet verderspelen.

Heb dan bijvoorbeeld minder moeite met games als FF VII of FF XVI, de gameplay daar is wat repititief en simpel, maar kan met gemak die cutscenes bekijken zonder de nood te hebben om te skippen. Kan ook zijn omdat ik al sinds jaar en dag een RPG snul ben :unsure:.
Ik vond thé last of us 2 qua verhaal stukken beter, part 1 is gewoon 1 grote smokkel verhaal pas op het zat wel zeer goed in elkaar.

Veel mensen zijn nog altijd pissed met thé last of us 2 door een wel bepaalde reden
 
Ik vond thé last of us 2 qua verhaal stukken beter, part 1 is gewoon 1 grote smokkel verhaal pas op het zat wel zeer goed in elkaar.

Veel mensen zijn nog altijd pissed met thé last of us 2 door een wel bepaalde reden
Yep...maar dat maakt van het spel niet dat het geen master class is.
Net zoals in rdr2 Rockstar Arthur gewoon brutaal eruit schrijft...
Tlou2 is intrinsiek beter dan tlou 1
Maar tlou1 heeft gewoon een grotere impact op de industrie.
 
Bg review:

Digital foundry:
 
Sinds deze game heb ik geen 1 game niet meer gespeeld dat in de buurt kwam van deze game...

Qua emoties,graphics en gameplay
Idem. 't Is nu wel niet dat ik nog veel tijd heb om te gamen, dus veel andere games sindsdien heb ik nu ook weer niet gespeeld.

Om in te gaan op de laatste pagina's hier: ik weet nog dat het spel via bepaalde kanalen op voorhand de grond werd ingeboord en dat men continu sprak over de LGBTQ toestanden die door uw strot geramd werden.

Eens het spel in handen heb ik daar eigenlijk niets van gemerkt en was veel van die commotie voordien ook gewoon dikke zever.

Abby is gespierd, ja. Die traint elke dag omwille van haar doel die ze voor ogen heeft. Makes sense. Ellie valt op vrouwen, wisten we al. Big deal. Wat betreft Lev: als je niet oplet dan mis je het. Het is niet dat het continu expliciet gezegd wordt of in beeld gebracht wordt. En dan nog, als het past in het verhaal, waarom niet.

Dan rest ons nog het verhaal op zich: hoe het verhaal van Abby en Ellie samenkomen vind ik de max. Beiden heel goede verhaallijnen en de nodige plottwisten zorgden enkel maar voor meer diepgang en emotie. Het einde was voor mij misschien wat te lang en te braaf, maar je hoort mij allerminst klagen. Ik vond het oprecht jammer dat ik het uitgespeeld had.
 
Iemand al gespeeld in 4k vrr mode?

Groot verschil nog of nauwelijks?

Ze tonen het wel goed wat de verschillen zijn. Op zich niet echt een groot verschil met de vorige versie.
Performance mode is wel een solide 60fps en en fidelity aan 30fps. Met 120hz en VRR is het 40 fps maar die is ietsje minder stabiel maar lijkt precies wel de beste mode te zijn om het te spelen als je kan.
 
Terug
Bovenaan