Action PS5 PS4 The Last of Us Part II

Dat bedoelt hij niet. Hij heeft het duidelijk over de PS5-versie die je dan upgradet voor 10 euro. Maar dat kan dus niet want zoals je zegt komt de enige PS5-versie pas volgende week uit.

En ik ben bezig met de review dus ik weet maar al te goed hoe en waarom er 10 euro betaald moet worden 😅
Jij gaat al beter weten of het die 10 euro waard is. Ik zal het wel lezen wanneer het zover is.

Jouw interpretatie is dat de zijn bedoeling is om een PS5-versie die niet bestaat te willen upgraden. Ik ga ervan uit dat hij een typfout maakte en de PS4-versie bedoelt die je wel kan upgraden. Maar goed, ik denk dat de situatie wat wel bestaat op zich na onze posts nu wel duidelijk is.
 
Dat bedoelt hij niet. Hij heeft het duidelijk over de PS5-versie die je dan upgradet voor 10 euro. Maar dat kan dus niet want zoals je zegt komt de enige PS5-versie pas volgende week uit.

En ik ben bezig met de review dus ik weet maar al te goed hoe en waarom er 10 euro betaald moet worden 😅

Mag je het review embargo al delen? :)
 
Da komt over alsof da spel echt slecht verkocht heeft terwijl dat meer dan 12 miljoen sales heeft :p
Volgens de insomniac hack date 10,5 miljoen. Terwijl de eerste game aan 26 of 27 miljoen zit (PS3 versie plus PS4 remastered versie erbij, zonder PS5 versie). Wat dus echt bewijst dat al de BS het spel geen goed heeft gedaan(spel had tegen de 20 mil moeten zitten). Het spel scoorde enorme punten, werd geprezen door critici. Alleen konden een deel streamers(pussy's) het spel niet aan en waren al aan het janken vooraleer ze er aan begonnen waren. En uiteraard hebben we in de mensheid veel meelopers, rest wat volgde is geschiedenis...
Ma bon, het is wat het is. De PS5 versie kan ook nog wat aantallen binnen halen en binnenkort pc versie ook. Feit is gewoon dat deze spellen echt gigantisch veel moeten verkopen om Profit te maken. 225 miljoen budget is niet direct terug verdient als er nog marketing,...bij komt.
Spiderman 2 kostte zelfs 300 miljoen om te maken, men verwacht 75 miljoen pure profit te verdienen. Dat is toch echt veel te weinig voor zo'n game. Logisch dat men achter live service aan zit. Spellen worden te duur en gamers de dag vandaag te irritant. Veel begrijpen niet hoe moeilijk de games industrie is.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals GTA, dat spel mag 2 miljard kosten en nog gaan ze miljarden binnen halen.
 
Volgens de insomniac hack date 10,5 miljoen. Terwijl de eerste game aan 26 of 27 miljoen zit (PS3 versie plus PS4 remastered versie erbij, zonder PS5 versie). Wat dus echt bewijst dat al de BS het spel geen goed heeft gedaan(spel had tegen de 20 mil moeten zitten). Het spel scoorde enorme punten, werd geprezen door critici. Alleen konden een deel streamers(pussy's) het spel niet aan en waren al aan het janken vooraleer ze er aan begonnen waren. En uiteraard hebben we in de mensheid veel meelopers, rest wat volgde is geschiedenis...
Ma bon, het is wat het is. De PS5 versie kan ook nog wat aantallen binnen halen en binnenkort pc versie ook. Feit is gewoon dat deze spellen echt gigantisch veel moeten verkopen om Profit te maken. 225 miljoen budget is niet direct terug verdient als er nog marketing,...bij komt.
Spiderman 2 kostte zelfs 300 miljoen om te maken, men verwacht 75 miljoen pure profit te verdienen. Dat is toch echt veel te weinig voor zo'n game. Logisch dat men achter live service aan zit. Spellen worden te duur en gamers de dag vandaag te irritant. Veel begrijpen niet hoe moeilijk de games industrie is.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals GTA, dat spel mag 2 miljard kosten en nog gaan ze miljarden binnen halen.
Gta is dan ook geen exclusive.
En wat mij betreft hoort het ook zo.
Games maken voor de gamer. Niet een platform.
Tlou2 is een topper. Maar door die 1 in-game keuze een citroen topper.
Maar wel een game die op elke invest euro er minstens 5 terug mag krijgen.
 
Volgens de insomniac hack date 10,5 miljoen. Terwijl de eerste game aan 26 of 27 miljoen zit (PS3 versie plus PS4 remastered versie erbij, zonder PS5 versie). Wat dus echt bewijst dat al de BS het spel geen goed heeft gedaan(spel had tegen de 20 mil moeten zitten). Het spel scoorde enorme punten, werd geprezen door critici. Alleen konden een deel streamers(pussy's) het spel niet aan en waren al aan het janken vooraleer ze er aan begonnen waren. En uiteraard hebben we in de mensheid veel meelopers, rest wat volgde is geschiedenis...
Ma bon, het is wat het is. De PS5 versie kan ook nog wat aantallen binnen halen en binnenkort pc versie ook. Feit is gewoon dat deze spellen echt gigantisch veel moeten verkopen om Profit te maken. 225 miljoen budget is niet direct terug verdient als er nog marketing,...bij komt.
Spiderman 2 kostte zelfs 300 miljoen om te maken, men verwacht 75 miljoen pure profit te verdienen. Dat is toch echt veel te weinig voor zo'n game. Logisch dat men achter live service aan zit. Spellen worden te duur en gamers de dag vandaag te irritant. Veel begrijpen niet hoe moeilijk de games industrie is.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals GTA, dat spel mag 2 miljard kosten en nog gaan ze miljarden binnen halen.
rosecolorglass1-300x225.jpg


Toen ik het spel speelde wist ik alleen dat het geprezen werd door critici en niets van de controverse errond.
Ik vond deel 2 ook een pak minder dan 1. Het spel sleepte mij te lang aan en had niet dezelfde emotionele impact als de eerste waar ik veel meer betrokken was bij de personage.

't is niet alsof jij de waarheid in pacht hebt he. Het is maar een mening - die er ook wel toe doet - maar niet beter is dan die van een ander.

Om het dan te hebben over pussy's en meelopers is gewoon belachelijk en neerbuigend.
 
rosecolorglass1-300x225.jpg


Toen ik het spel speelde wist ik alleen dat het geprezen werd door critici en niets van de controverse errond.
Ik vond deel 2 ook een pak minder dan 1. Het spel sleepte mij te lang aan en had niet dezelfde emotionele impact als de eerste waar ik veel meer betrokken was bij de personage.

't is niet alsof jij de waarheid in pacht hebt he. Het is maar een mening - die er ook wel toe doet - maar niet beter is dan die van een ander.

Om het dan te hebben over pussy's en meelopers is gewoon belachelijk en neerbuigend.
Ok, natuurlijk zijn er mensen zoals u, en idd, iedereen heeft zijn eigen mening. En die mening telt. Maar ik blijf erbij, die gasten die het spel op voorhand al zaten af te breken, en alles wat er toen gebeurde is gewoon pure BS. Jij hebt het spel gespeeld open minded en idd, voor u was het spel minder, maar je ziet nog steeds dat dit high Quality is. Velen hebben het spel gewoon beschouwd als pure shit en doen dat nog steeds zonder het spel ooit gespeeld te hebben. Maar swat, denk wel dat het voor iedereen duidelijk hoe goed ik de game vind 😅😜.
 
Volgens de insomniac hack date 10,5 miljoen. Terwijl de eerste game aan 26 of 27 miljoen zit (PS3 versie plus PS4 remastered versie erbij, zonder PS5 versie). Wat dus echt bewijst dat al de BS het spel geen goed heeft gedaan(spel had tegen de 20 mil moeten zitten). Het spel scoorde enorme punten, werd geprezen door critici. Alleen konden een deel streamers(pussy's) het spel niet aan en waren al aan het janken vooraleer ze er aan begonnen waren. En uiteraard hebben we in de mensheid veel meelopers, rest wat volgde is geschiedenis...
Ma bon, het is wat het is. De PS5 versie kan ook nog wat aantallen binnen halen en binnenkort pc versie ook. Feit is gewoon dat deze spellen echt gigantisch veel moeten verkopen om Profit te maken. 225 miljoen budget is niet direct terug verdient als er nog marketing,...bij komt.
Spiderman 2 kostte zelfs 300 miljoen om te maken, men verwacht 75 miljoen pure profit te verdienen. Dat is toch echt veel te weinig voor zo'n game. Logisch dat men achter live service aan zit. Spellen worden te duur en gamers de dag vandaag te irritant. Veel begrijpen niet hoe moeilijk de games industrie is.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals GTA, dat spel mag 2 miljard kosten en nog gaan ze miljarden binnen halen.
Je vergelijk veel factoren en cijfers die je niet zo maar 1op 1 kan vergelijken wel tbh. Om te beginnen ik vond TLOU2 zeker geen slecht spel en ben nog steeds fan van de franchise, maar als ik 1 en 2 nuchter vergelijk vind ik het eerste spel wel een pak beter dan het tweede. Gewoon met de natte vinger zeggen het spel verdiende 20 miljoen sales is gewoon nja random dingen roepen. TLOU 1 heeft zoals je zelf zegt ook al een 2de versie gehad die mee zit in de sales en die gebundeld zat bij een console op release van de PS4, ook heeft dat spel meer dan dubbel het aantal jaren gehad om te verkopen. Sales vergelijken met critic scores is ook gewoon niet meer van deze tijd want games worden meer en meer om de verkeerde redenen goed/slecht beoordeeld. Want telt is wat de gebruiker vind en critics kunnen zo goed mogelijk proberen die mensen te informeren. Dat er zo veel mensen niet enthousiast waren met de keuzes in het spel zegt ook veel, je kan dan wel zeggen dit zijn pussy's, maar ik kan me niet inbeelden dat echt iedereen zo blind is. Zoals ik zei ik vond het spel ook leuk, maar dat kwam wel vooral door de wereld, gameplay, muziek, sfeer etc.. Keuzes van de ontwikkelaars niet meegerekend moet ik jammer genoeg wel zelf ook zeggen dat TLOU2 als verhaal echt wel wat flaws had en de details en echt top notch afwerking van deel 1 ontbrak ( op vlak van verhaal ). Dat alleen verpest uiteraard niet heel het spel, daarom dat ik het nog altijd zeer goed vind, maar je zou er van verschieten hoeveel mensen TLOU puur voor het verhaal spelen en de GP van zowel deel 1 als 2 niet speciaal of goed vinden. Daarom is het dan ook niet zo onverwacht dat problemen, uitwerking en keuzes in het verhaal zo een impact kunnen hebben op je spel. Dus zeggen dat het allemaal de schult is van de haters vind ik wat BS, dat er een effect op geweest is, uiteraard, dat dit effect 10 miljoen sales gekost heeft, doe nu niet gek.
 
@Bunkerbudy 20 mil is misschien overdreven en die pussy's waar ik het over heb is duidelijk bedoelt op alle bs die ze de wereld in gestuurd hebben 3 weken voor release en iedereen die daar op dat moment in mee ging en achteraf nog steeds bij mee deden. Als dat niet gebeurd was zouden voor mij alle meningen tellen, maar nu niet want dat heeft echt schade gedaan of je dat nu wil geloven of niet. Natuurlijk niet zo drastisch als ik zei, ik overdreef wel wat 😅, maar dat is gewoon mijn karakter als ik reageer op iets irritans als dat geen dat toen gebeurde
Ook het feit dat Laura Bailey doodsbedreigingen kreeg om Abby te vertolken is pure waanzin
. Ik krijg het van zo'n zaken. Bij velen is het dan op voorhand al uitgesproken. Dus ja, ik verwoordde me wat verkeerd, ik heb wel degelijk respect voor iemand zijn mening, maar niet die groep. En ik geloof echt dat het spel een aantal miljoen meer had kunnen verkopen. Niet het dubbel idd, dat is meer wat ik gehoopt/gewild had 😄.
 
@Bunkerbudy 20 mil is misschien overdreven en die pussy's waar ik het over heb is duidelijk bedoelt op alle bs die ze de wereld in gestuurd hebben 3 weken voor release en iedereen die daar op dat moment in mee ging en achteraf nog steeds bij mee deden. Als dat niet gebeurd was zouden voor mij alle meningen tellen, maar nu niet want dat heeft echt schade gedaan of je dat nu wil geloven of niet. Natuurlijk niet zo drastisch als ik zei, ik overdreef wel wat 😅, maar dat is gewoon mijn karakter als ik reageer op iets irritans als dat geen dat toen gebeurde
Ook het feit dat Laura Bailey doodsbedreigingen kreeg om Abby te vertolken is pure waanzin
. Ik krijg het van zo'n zaken. Bij velen is het dan op voorhand al uitgesproken. Dus ja, ik verwoordde me wat verkeerd, ik heb wel degelijk respect voor iemand zijn mening, maar niet die groep. En ik geloof echt dat het spel een aantal miljoen meer had kunnen verkopen. Niet het dubbel idd, dat is meer wat ik gehoopt/gewild had 😄.
Ik snap wel wat je bedoeld hoor en mijn punt was ook niet om te zeggen dat wat jij zegt helemaal fout is, eerder dat de waarheid in het midden ergens ligt. Er is zeker en vast een negatieve invloed geweest, de vraag is alleen hoeveel effect heeft dat gehad. Ik kan me ergens inbeelden dat zelf zonder de leaks dit alsnog gebeurd was. Mensen, reviewers of random youtubers die gebaseerd op wat ze gezien hebben in de leaks zijn beginnen 'stoken' online gaan dat toch ook gedaan hebben wanneer de game gewoon gereleased zou zijn. Het verhaal en de keuzes zouden niet anders geweest zijn. Misschien waren er initieel meer verkochte exemplaren geweest, maar hoe dat in de long run zou gegaan zijn weten we niet. Ik denk persoonlijk dak heel die shitshow er sowieso ging gekomen zijn met of zonder leaks, misschien gewoon minder extreem..?

We gaan het nooit weten tho :p
 
Niemand twijfelt aan het technisch meesterwerk dat TLOU 2 is.

Maar van alle scenario's dat je kon verzinnen op het einde van deel 1 vind ik toch ook dat ze met een flutverhaal zijn afgekomen. Een soort van side story waar niemand zat op te wachten. (90% van de mensheid sterft/ wordt vermoord in een uitzichtloze wereld maar oh nee
pappie wordt doodgeschoten
dus we breien daar een verhaal rond, 20u - 30u lang dan nog jeez)

Nog maar te zwijgen van die LGBT toestanden die ze precies noodzakelijk achten om erin te verwerken. Ik vind een spel moet een spel blijven, beginnen ze die politieke "zever" er ook nog in te verwerken.

Algemeen: Story wise heb ik me serieus geërgerd aan dit spel. Ik dacht altijd dat een spel een soort vlucht/ontspanning moest zijn van de realiteit. :unsure: Ik heb nog nooit zo een depressief en uitzichtloos spel gespeeld. Geef me mss nog 10j tijd om een andere kijk op dit spel te creëren, mss dat ik het dan apprecieer :laugh:

TLOU 1 >>> TLOU 2 (TLOU 1: Abby DLC hadden ze beter dat spel de naam gegeven, geen waardige opvolger)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niemand twijfelt aan het technisch meesterwerk dat TLOU 2 is.

Maar van alle scenario's dat je kon verzinnen op het einde van deel 1 vind ik toch ook dat ze met een flutverhaal zijn afgekomen. Een soort van side story waar niemand zat op te wachten. (90% van de mensheid sterft/ wordt vermoord in een uitzichtloze wereld maar oh nee pappie wordt doodgeschoten dus we breien daar een verhaal rond, 20u - 30u lang dan nog jeez)

Nog maar te zwijgen van die LGBT toestanden die ze precies noodzakelijk achten om erin te verwerken. Ik vind een spel moet een spel blijven, beginnen ze die politieke "zever" er ook nog in te verwerken.

Algemeen: Story wise heb ik me serieus geërgerd aan dit spel. Ik dacht altijd dat een spel een soort vlucht/ontspanning moest zijn van de realiteit. :unsure: Ik heb nog nooit zo een depressief en uitzichtloos spel gespeeld. Geef me mss nog 10j tijd om een andere kijk op dit spel te creëren, mss dat ik het dan apprecieer :laugh:

TLOU 1 >>> TLOU 2 (TLOU 1: Abby DLC hadden ze beter dat spel de naam gegeven, geen waardige opvolger)

Dus het feit dat Ellie lesbisch is en romantische relaties aangaat met vrouwen is voor jou 'politiek gezever'?
Moest Ellie heteroseksueel zijn en duidelijk romantische relaties aangaan met mannen, dan is dat 'normaal' en geen 'politiek gezever'?
Ik zie niet anders in wat je zou bedoelen met 'LGBT toestanden'.

Jongens toch, blijkt nogmaals dat er nog veel werk aan de winkel is. Ellie is lesbisch en valt op vrouwen. Net zoals dat in het echte leven ook kan gebeuren. Hoeveel storylines draaien rond liefde? Massaal veel. Mag daar dan eens af en toe een niet-heteroseksuele relatie in voorkomen aub?
Ik snap echt niet dat dat nog maar een probleem zou moeten zijn.
 
Dat het verhaal u niet aanstaat, ok. Voor mij persoonlijk is het heel logisch wat er in het begin gebeurt. In zo'n wereld kan je niet ongestraft uw ding doen zonder dat dat gevolgen heeft. En persoonlijk vind ik dat ze het perfect uitgewerkt hebben met alles erom heen. Dat is uiteraard smaak en zoals ik al zei, iedereen heeft zijn mening daarover.
Wat ik echter niet begrijp, is dat men altijd over politieke agenda begint. Kan je niet gewoon een spel spelen en het nemen zoals het op u afkomt. Waarom moet men direct zeggen, "alle er zit weer dit in of er zit weer dat in, oooh, ja dat is typisch gedaan vanwege politieke redenen"... Whut?? Op het moment dat je continu achter zaken woke gaat beschrijven is het misschien omdat je er veel te hard op let. Je kan het spel ook gewoon ervaren zonder u op te jagen in politiek. Als je morgen een transgender tegen komt ga je toch ook niet onmiddellijk denken, jeezes, this weer van dat, ze hebben die persoon expres bij mij geplaatst hier om een punt te maken, lol...
 
Dus het feit dat Ellie lesbisch is en romantische relaties aangaat met vrouwen is voor jou 'politiek gezever'?
Moest Ellie heteroseksueel zijn en duidelijk romantische relaties aangaan met mannen, dan is dat 'normaal' en geen 'politiek gezever'?
Ik zie niet anders in wat je zou bedoelen met 'LGBT toestanden'.

Jongens toch, blijkt nogmaals dat er nog veel werk aan de winkel is. Ellie is lesbisch en valt op vrouwen. Net zoals dat in het echte leven ook kan gebeuren. Hoeveel storylines draaien rond liefde? Massaal veel. Mag daar dan eens af en toe een niet-heteroseksuele relatie in voorkomen aub?
Ik snap echt niet dat dat nog maar een probleem zou moeten zijn.
Ik ga nu even advocaat van de duivel spelen, maar volgens mij gaat het niet over Ellie of toch niet over Ellie alleen, want Ellie was al lesbisch in deel één een daar gaf niemand iets om. Ik geef zelf toe dat mensen graag meer zoeken achter alles en daar graag kwaad over worden, langs de andere kant kunnen we ook wel stellen dat er in het TLOU verhaal dat we kennen wel echt wel wat LGBTQ verwijzingen zijn ( wat mij niet echt boeit tbh ). We hebben Ellie die lesbisch is, als ook uiteraard haar vriendin ( wiens naam ik even kwijt ben ), maar we hebben ook Frank ( uit TLOU1 ) dit kon je opmaken uit subtiele hints in het eerste spel en is er vingerdik opgelegd in de serie. Maar we hebben in TLOU 2 ook het kleine meisje dat haar haar afscheert en zich een jongen voelt en daardoor verstoten wordt ( ook haar/zijn naam even kwijt ) en zij wordt opgevangen door Abby die op haar beurt gewoon hetero is, maar dan wel in een zeer gespierd mannelijk lichaam, waar velen precies toch een klein beetje bang van werden xD. Redelijk wat variatie dus ( again, I don't care ). Zelf had ik maar één iets waarvan ik dacht "kon dit niet anders?" En dat was bij dat verstoten meisje, omdat daar echt een deel van het verhaal in eens focust puur op dat gegeven van transgendere gevoelens, waar ik in het echte leven niets op tegen heb of zo, maar ik vond dat in het spel gewoon een slechte rode draad om te volgen, niet omdat het over transgenders gaat, maar gewoon in general dat deel van het verhaal was gewoon zwak... het voelde zo wat random en geforceerd.

Geeft dit daarom een reden om het spel zo te gaan haten en een politieke agenda te noemen, naar mijn mening niet echt. Maar anderzijds weet je ook dat er enorm veel mensen hier gevoelig aan zijn en kan je wel verwachten als je zo veel referenties er in steek en er zo vaak de nadruk op legt. Dat er ergens wel wat turbulentie gaat ontstaan en mensen het op de spits gaan drijven, dat in combinatie met de "wij zijn niet akkoord wat je Joel hebt aangedaan!!"
 
Dus het feit dat Ellie lesbisch is en romantische relaties aangaat met vrouwen is voor jou 'politiek gezever'?
Moest Ellie heteroseksueel zijn en duidelijk romantische relaties aangaan met mannen, dan is dat 'normaal' en geen 'politiek gezever'?
Ik zie niet anders in wat je zou bedoelen met 'LGBT toestanden'.
Ik overdrijf natuurlijk in mijn woordkeuze. Het is gewoon dat iets wat politiek een "hot topic" is, dat het erin verwerkt wordt. Ik stoor me daar in -.- En het "probleem" wordt voor mij dan erger als het er dan nog eens vingerdik opligt. (het gaat idd niet over lesbisch of homo zijn, maar idd wat "bunkerbuddy" hierboven beschrijft dat geforceerd wordt overgebracht naar de speler)

Ook kwa verhaal voel je in het begin dat ze willen aantonen dat elk verhaal 2 kanten heeft, dan verder in het verhaal proberen ze Abby sympathiek te maken maar tis zo geforceerd dat ze er serieus in falen naar mijn mening.

Ik kan echt weinig goeds zeggen over het verhaal. Bij een 2de playthrough gaan ik gewoon de cutscenes skippen en genieten van de meesterlijke gameplay :D
 
Laatst bewerkt:
Ik ga nu even advocaat van de duivel spelen, maar volgens mij gaat het niet over Ellie of toch niet over Ellie alleen, want Ellie was al lesbisch in deel één een daar gaf niemand iets om. Ik geef zelf toe dat mensen graag meer zoeken achter alles en daar graag kwaad over worden, langs de andere kant kunnen we ook wel stellen dat er in het TLOU verhaal dat we kennen wel echt wel wat LGBTQ verwijzingen zijn ( wat mij niet echt boeit tbh ). We hebben Ellie die lesbisch is, als ook uiteraard haar vriendin ( wiens naam ik even kwijt ben ), maar we hebben ook Frank ( uit TLOU1 ) dit kon je opmaken uit subtiele hints in het eerste spel en is er vingerdik opgelegd in de serie. Maar we hebben in TLOU 2 ook het kleine meisje dat haar haar afscheert en zich een jongen voelt en daardoor verstoten wordt ( ook haar/zijn naam even kwijt ) en zij wordt opgevangen door Abby die op haar beurt gewoon hetero is, maar dan wel in een zeer gespierd mannelijk lichaam, waar velen precies toch een klein beetje bang van werden xD. Redelijk wat variatie dus ( again, I don't care ). Zelf had ik maar één iets waarvan ik dacht "kon dit niet anders?" En dat was bij dat verstoten meisje, omdat daar echt een deel van het verhaal in eens focust puur op dat gegeven van transgendere gevoelens, waar ik in het echte leven niets op tegen heb of zo, maar ik vond dat in het spel gewoon een slechte rode draad om te volgen, niet omdat het over transgenders gaat, maar gewoon in general dat deel van het verhaal was gewoon zwak... het voelde zo wat random en geforceerd.

Geeft dit daarom een reden om het spel zo te gaan haten en een politieke agenda te noemen, naar mijn mening niet echt. Maar anderzijds weet je ook dat er enorm veel mensen hier gevoelig aan zijn en kan je wel verwachten als je zo veel referenties er in steek en er zo vaak de nadruk op legt. Dat er ergens wel wat turbulentie gaat ontstaan en mensen het op de spits gaan drijven, dat in combinatie met de "wij zijn niet akkoord wat je Joel hebt aangedaan!!"

Lev? Dat was mij eerlijk gezegd niet eens opgevallen. Ik ging er gewoon vanuit dat het haar afscheren eerder een vorm van rebellie was. Dat ligt er alleszins niet vingerdik op wat er gaande is en kan je tussen de lijnen misschien wel lezen? Of ben ik nu helemaal verkeerd? :shutup: Abby is gewoon een vrouwelijke spierbundel? Frank had inderdaad die notities in de eerste game. In de serie vond ik de verhaallijn van Frank gemakkelijk de beste aflevering van het seizoen.

Nu, ik ben zelf gay en ga nog volop uit in het Brusselse nachtleven dat heel LGBTQ+inclusief is, dus ik kijk ook absoluut niet meer op van mensen met een andere geaardheid of gender of watdanook. Ik kom daar zoveel mee in contact dat het voor mij een vanzelfsprekendheid is dat daar niet meer naar wordt gekraaid. Ik kijk er dus ook allemaal naar met een andere bril. Niet dat ik dat absoluut nodig vind dat er vertegenwoordiging moet zijn in elk verhaal of serie of game. Of dat ik het schandalig vind als er enkel heteroseksuele relaties te zien zijn. Absoluut niet, dat zou maar al te gek zijn. Maar in een grote game als TLOU vond ik het bijzonder fijn dat een lesbische relatie zo wordt uitgelicht alsof het een evidentie is. Dat doet deugd om te zien dat zo'n liefdesverhalen ook in mainstream media kunnen verteld worden. En dus ben ik net altijd dat beetje geprikkeld als mensen zeggen dat het politiek gezever is, ookal is het misschien niet zo slecht bedoeld. Ik denk dat er te weinig beseft wordt hoeveel deugd dat doet voor mensen met een andere geaardheid dat zoiets kan getoond worden. Dat mensen zich kunnen spiegelen aan hun lievelingspersonage in een game. Aan een liefdesverhaal dat niet zo cliché is. Dat is echt magisch.

Ik blijf TLOU 2 echt een meesterwerk van een game vinden. Eentje die mooi kan tonen hoe elk verhaal z'n 2 kanten en motieven heeft. Het was verschrikkelijk en slopend om verder te spelen, en ik aarzelde zelfs tijdens de laatste gevechten omdat ik het moeilijk vond om de acties uit te voeren. Omwille van een verscheurend gevoel van moraliteit en schuldgevoelens. Ik heb mij nog nooit zo gevoeld in een game. Wat een hels en deprimerend verhaal. Prachtig in al zijn lelijkheid.
 
Terug
Bovenaan