The Last of Us Part 2 krijgt begin volgend jaar een remaster voor PS5

Naughty Dog heeft afgelopen nacht het bestaan van de remaster van The Last of Us Part 2 bevestigd. Dit werd gedaan op de officiële PlayStation-blog waarin er dieper wordt ingegaan op deze remaster, die zal verschijnen op 19 januari 2024.

Het lijkt raar om een remaster aan te bieden van een spel dat drie jaar oud is, zeker gezien het spel al perfect draait op PlayStation 5, inclusief een patch die het spel aan 60 fps doet draaien op de console. Maar zoals we weten is Sony niet schuw om haar titels van een nieuwe lik verf te voorzien. Zo kregen ook bijvoorbeeld Ghost of Tsushima en Death Streanding een verbeterde versie in de vorm van een Director's Cut. Eigenlijk valt deze remaster in ditzelfde hokje, want het lijkt vooral de nieuwe sidecontent te zijn die het meest interessant is en net als deze DC's zal je de remaster voor tien euro kunnen aanschaffen als je het spel al bezit.

Zo krijgen we een nieuwe roguelike modus genaamd No Return, waarin je een personage kiest en je steeds meer uitdagende confrontaties probeert te overleven en zo verschillende beloningen vrijspeelt. Daarnaast kunnen we ook drie levels spelen die uit het originele spel werden geschapt en is er audio commantary voorzien van onder meer Neil Druckmann, Troy Baker, Ashley Johnson en Laura Bailey. Een speedrunmodus en de mogelijkheid om vrij op de gitaar te spelen worden ook toegevoegd.

Verder zal deze remaster uiteraard gebruik maken van de capaciteiten van de PlayStation 5-console, wat wil zeggen dat we ons mogen verwachten aan een implementatie van haptische feedback en de adaptive triggers van de DualSense-controller, verbeterde laadtijden, een native 4K-resolutie, een performancemodus die 1440p upscalet naar 4K en een Unlocked Framerate-optie voor televisies die VRR ondersteunen. Daarnaast krijgen we nog heel wat visuele verbeteringen zoals verhoogde texture resolutions, betere shaduwen, grotere Level-of-Detail-afstanden en een verhoogde animation sampling rate.

 
Laatst bewerkt:
En goed nieuws voor bestaande eigenaren van The Last of Us Part II op PlayStation 4!
Je kunt bij de lancering voor $10 (de prijs voor europa word later meegedeeld) upgraden
naar een digitale versie van The Last of Us Part II Remastered.
Je kunt ook je opgeslagen bestanden uit de originele game importeren naar Part II Remastered.
Upgrades voor mensen met de disc PS4-versie van Last of Us Part II
zijn alleen beschikbaar als je een PlayStation 5-console met een Discstation hebt.
Eigenaars met de disc PS4-versie moeten deze elke keer dat ze de digitale PS5-versie willen downloaden of spelen in de PS5 plaatsen.
 
Ik hou het wel bij mijn PS4 versie voor deze. Zoals gezegd draait die al aan 60fps op PS5. Ik heb hem eerder dit jaar uitgespeeld hierop. Grafisch was die al top. Die upgrade van 10 euro mogen ze in de melkkoe haar gat steken. Ik koop er wel iets anders mee.
 
Terug
Bovenaan