The Expanse

Prime The Expanse

Ik bedoelde S06 in m'n post, foutje.
Dus de 'dogs' die we dit seizoen al gezien hebben, komen eigenlijk uit die novella, dat wist ik niet.
Want die komen namelijk ook voor in boek 8 (?). Daarom dat ik dacht dat de tv-reeks al serieus wat meer protomolecule-story versneld ging openbaren

Ep5: Drummer :love:

Die 'dogs' komen dus inderdaad uit de novella Strange Dogs. Verder gaan ze niets meer doen met de proto story in de show. Ik vind het al erg genoeg dat ze dit erin zetten en dan niet verder gaan.

Zo zijn d'r wel meer episodes of scenes die van de novellas komen. Denk maar in het begin, S01 of S02 ergens, het verhaal van Epstein als 'm zijn aandrijving test.
Inderdaad :).

Jammer genoeg vind ik dit seizoen tot nu toe teleurstellend, maar dat zal wel komen door de korte duur, omdat ze persé strange dogs erin opnemen en veel aanpassingen hebben gedaan tov de boeken.

S01 - S03 was het hoogtepunt van de show
 
Die 'dogs' komen dus inderdaad uit de novella Strange Dogs. Verder gaan ze niets meer doen met de proto story in de show. Ik vind het al erg genoeg dat ze dit erin zetten en dan niet verder gaan.
Ik vind het ook een vreemde keuze om er elke aflevering tot 10 minuten aan te spenderen maar je ziet zo al dat het een side story is met wss volgende aflevering een WTF momentje maar dan blijf je ermee achter. En mochten ze er nooit iets van gezegd hebben dat ze het gingen verfilmen, dan denk ik niet dat velen zouden klagen.

Ik vind het seizoen ook te kort en het lijkt alsof er tijd wordt gekocht met korte skirmishes en bij praten tussen personages om heel lang toe te werken naar de echte finale. Ik vind de visuals en het geluid wel top, de schepen die rond vliegen en tegen elkaar schieten blijven hoogtepunten.
 
Nieuwste aflevering gezien. Ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen dat er nog maar 1 aflevering komt. Spijtig, maja, toch blij dat we dit hebben!
 
Ik zie ook niet echt voor ogen hoe ze alles nog in 1 episode kunnen afronden. Het voelt aan alsof het verhaal met die alien honden nog maar net begonnen is, er is nog het raadsel van ships die verdwijnen, en dan de hele oorlog.

Ik heb een dubbel gevoel bij het hele verhaallijn van de oorlog die al sinds vorig seizoen begonnen is. Seizoen 1 t.e.m. 4 was de protomolecule in de hoofdrol, met kleinere verhalen rond de geschillen tussen Earth, Belt en Mars. Dan seizoen 5 volledig over de oorlog en seizoen 6 pikt het verhaal van de protomolecule aan de zijkant op. Imo had ik liever gezien dat de protomolecule het hoofdverhaal blijft zijn, zeker na seizoen 4.

Misschien vreesden ze dat teveel episodes over de protomolecule de kijker kan vervelen ofzo. Maar omdat dit seizoen de allerlaatste, vind ik het jammer dat de oorlog zoveel episodes in besag genomen heeft. Het kon veel sneller afgerond worden. De protomolecule en de Rings zijn imo veel interessanter.

Het is echt jammer dat dit seizoen de laatste is want ik heb er zwaar van genoten. Zeker Amos en Holden zijn mijn favorieten. Amos doet wat hij denkt en hij denkt simpel, en Holden is iemand die vaakt zegt wat ikzelf aan het denken ben en komt mijn verwachtingen meer dan na. Hij probeert de zaken in zijn geheel te zien zonder zichzelf in het centrum te zetten.
 
Heb de boeken nooit gelezen. Maar is er echt geen waterkansje dat de serie wordt opgepikt door een andere studio om nog vervolg seizoenen te maken?
 
Ik geloof het niet. Een aantal films lijken me realistischer. Maar dat wordt wel vaker gezegd wanneer een serie vroeger dan gepland stopt. De populariteit lijkt me ook niet gigantisch. Online valt dat wel mee, maar in mijn directe kringen is er bvb niemand dat ernaar kijkt, laat staan ervan afweet.
 
Ik heb een dubbel gevoel bij het hele verhaallijn van de oorlog die al sinds vorig seizoen begonnen is. Seizoen 1 t.e.m. 4 was de protomolecule in de hoofdrol, met kleinere verhalen rond de geschillen tussen Earth, Belt en Mars. Dan seizoen 5 volledig over de oorlog en seizoen 6 pikt het verhaal van de protomolecule aan de zijkant op. Imo had ik liever gezien dat de protomolecule het hoofdverhaal blijft zijn, zeker na seizoen 4.
Interessant dat je het zegt, want ik was na seizoen 4 afgehaakt omdat het me een beetje teveel van hetzelfde werd :p seizoen 5 dan maar eens een kans geven :)
 
Heb de boeken nooit gelezen. Maar is er echt geen waterkansje dat de serie wordt opgepikt door een andere studio om nog vervolg seizoenen te maken?

Amazon heeft sinds de overname de exclusieve streaming rechten, maar de IP voor films/series/games is dan weer in handen van het productie huis Alcon Entertainment. Ze hebben met amazon een deal voor 3 seizoenen kunnen fixen en amazon spaart nu al uit door ze maar 6 episodes te geven. In de toekomst gaan we zeker meer Expanse materiaal zien op ons beeldscherm, maar hoe, wat, wanneer, dat weet niemand..

Ik geloof het niet. Een aantal films lijken me realistischer. Maar dat wordt wel vaker gezegd wanneer een serie vroeger dan gepland stopt. De populariteit lijkt me ook niet gigantisch. Online valt dat wel mee, maar in mijn directe kringen is er bvb niemand dat ernaar kijkt, laat staan ervan afweet.

Voor The Expanse wordt er dan ook weinig promo gedaan.. en sci-fi reeksen doen het zoiezo zelden goed bij het grote publiek.
 
Schoon einde van de tv-serie. Ik had gedacht dat het langer ging duren maar het is ongeveer 55 minuten voor de eigenlijke aflevering.

Er zijn boeken die nog volgen na de TV-serie maar ik denk dat show only watchers niet op een cliffhanger zitten, het is afgerond. Ik hoop dat binnen enkele jaren de rest komt maar verder dan "ik ben er altijd enthousiast voor" hoor ik niet van de makers.
 
Ik toch wel. Wat met de kleine mannetje die terug toch leven is gewekt door die “honden”. Wat met de leider van die Kolonie die daar plots een de protomolecule ziet?
 
Schoon einde van de tv-serie. Ik had gedacht dat het langer ging duren maar het is ongeveer 55 minuten voor de eigenlijke aflevering.

Er zijn boeken die nog volgen na de TV-serie maar ik denk dat show only watchers niet op een cliffhanger zitten, het is afgerond. Ik hoop dat binnen enkele jaren de rest komt maar verder dan "ik ben er altijd enthousiast voor" hoor ik niet van de makers.

Ik heb de boeken allemaal gelezen en weet dus hoe alles eindigt, moet enkel de episode van gisteren nog zien.

Maar volgens Ty Frank zit er nog wel Expanse materiaal aan te komen, alleen niet voor morgen:
271842128_5248316881862712_183092366331381282_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Prima einde voor ene schitterende reeks. Voor mij zijn consistent van een héél hoog niveau geweest. Eén van de meest boek-getrouwe reeksen dat ik ooit gezien heb, en imo de beste Sci-fi reeks van wat ik ooit gezien heb.

Ik heb de reeks ontdekt met de Tv serie (seizoen één) en dan ben ik stilaan alle boeken gaan lezen. In november laatste boek uitgelezen en nu de laatste van de tv reeks. Het is goed geweest.
RIP
 
Idd acceptabel einde. Er zijn nog onbeantwoorde vragen, zoals hoe dat nu afgelopen is met die alien honden, waar Filip naartoe is, hoe dat nu in elkaar zit met die Ring Entities en de schepen die verloren zijn gegaan (dood of gewoon ergens anders?) en waar de protomolecule-sample is. Maar gelukkig geen cliffhanger. Deze episode voelde niet rushed aan, waar ik voor vreesde.

Maar echt zonde, schandalig zelfs, dat er geen verdere seizoenen meer komen. :(
 
Toch wel een pareltje, jammer dat het zo weinig bekenheid heeft hier.
Zoals hierboven ook al gezegd is er eigenlijk amper iemand rondom mij die dit ook gevolgd heeft en dit terwijl het toch wel bij de top5 van beste scifi reeksen hoort imo. Ik vind ook dat het was gerushed is, het had gerust nog een seizoen meer kunnen zijn...Hopelijk ooit nog meer van dit!
 
Holden classic Holden op 't einde. Geweldig.
Paar mooie crew-momenten in deze ep. Jammer dat we in de TV-versie er geen Alex meer bij hadden.

Die visuals toen Amos aan 't afdale was. Allemaal zeer spannend in beeld gebracht.

Ik kreeg niet echt het gevoel dat het 'rushed' was. Die oorlog met Inaros mocht z'n conclusie wel gaan krijgen. Alleen jammer dat ze idd die setup bouwen met de honden/Laconia. Het kan bijna niet anders dat ze hiermee nog iets van plan zijn. Mssn niet meteen.

Ook die aftiteling was visueel toch een gigantische cliffhanger eigenlijk.

Nu ga ik het laatste boek uitlezen.
 
Er zijn nog onbeantwoorde vragen, zoals hoe dat nu afgelopen is met die alien honden, waar Filip naartoe is, hoe dat nu in elkaar zit met die Ring Entities en de schepen die verloren zijn gegaan (dood of gewoon ergens anders?) en waar de protomolecule-sample is. Maar gelukkig geen cliffhanger.
Aangezien dit als laatste seizoen werd aangekondigd bleef ik dus wel enorm op mijn honger zitten. Al deze opbouw en zoveel onbeantwoorde vragen. Allemaal cliffhangers in mijn ogen :p
Best een zwak seizoen maar vond Marco Inaros sowieso een super oninteressant personage.
Ik was de protomolecule ook best wel beu na een tijd, maar seizoen 1-4 zijn toch de highlights van de serie.
 
Season 1 - 5 - 2 - 3 - 6 -4 in volgorde van epicness.
De worldbuilding in 1 was echt goe. Season 5 met toch wel een paar serieuze hoogtepunten.

Cava einde, wel wat story arcs die open blijven. Leuk horror momentje in in de laatste aflevering :) .
 
Ook uitgekeken. Echt een goei serie! Spijtig dat het gedaan is. Zoveel vragen nog eigenlijk. Maja, mss maken ze ooit nog wel een seizoen of spin off. Echt voorgoed gedaan geloof ik niet.
 
Terug
Bovenaan