The Expanse

Prime The Expanse


Cas doet al niet meer mee bij S06 vanwegen het onderzoek dat naar hem loopt(e)... Maar toch had ik graag de huidige cast gezien gehad.. Ik kan me niemand anders meer inbeelden voor de rollen.

Moeten we trouwens geen spoiler tags gebruiken voor de boeken discussie? :unsure:
 
Ik zie het ook niet, toen ik de boeken (7,8) las kon ik het me ook niet voorstellen met de huidige cast. Ze zijn daar allemaal frisse vijftigers en zestigers, met dito lichaamsbouw. Steven Straight, Cas Anvar en Wes Chatham blijven in mijn hoofd eeuwig de adonissen die ze in deze reeks hebben neergezet.

Latere reeks met andere, maar toch zeer goed passende, acteurs moet kunnen, vind ik. Er is materiaal genoeg voor een seizoen of 2, maar niet meer.
Ghoh, dat lijkt me wél mogelijk met de huidige cast:
- met makeup kan men veel
- hogere leeftijden komt in scifi wel vaker voor. IRL worden we ouder dankzij betere voeding en ziekenzorg; in science fiction wordt die lijn nog wat verder doorgetrokken en wordt er nog een schepje bovenop gedaan met bvb tijddilatatie / time dilation. (aangezien de schepen met Epstein-drives eigenlijk continu accelereren en vertragen)

Toegegeven: de schrijvers nemen het niet altijd nauw met fysica (why bother, de protomolecule tart soms wat we mogelijk achten), maar dan worden zulke leeftijden plausibeler zonder dat de acteurs hoeven voor te komen als hedendaagse zestigers.
 
Ghoh, dat lijkt me wél mogelijk met de huidige cast:
- met makeup kan men veel
- hogere leeftijden komt in scifi wel vaker voor. IRL worden we ouder dankzij betere voeding en ziekenzorg; in science fiction wordt die lijn nog wat verder doorgetrokken en wordt er nog een schepje bovenop gedaan met bvb tijddilatatie / time dilation. (aangezien de schepen met Epstein-drives eigenlijk continu accelereren en vertragen)

Toegegeven: de schrijvers nemen het niet altijd nauw met fysica (why bother, de protomolecule tart soms wat we mogelijk achten), maar dan worden zulke leeftijden plausibeler zonder dat de acteurs hoeven voor te komen als hedendaagse zestigers.
Vind wel in de laatste seizoen dat de belters enorm bleek lijken. Wat ook correct is maar viel me nu harder op dan in de eerste seizoenen.
 
Werd denk ik in het eerste seizoen ook wat mee gedaan. Maar zou eigenlijk ook voor de Martians moeten gelden, niet? Eveneens weinig blootstelling aan natuurlijk (zon)licht dus bijgevolg bleker.
 
Spijtig om dat te lezen van Cas Anvar. Hij was één van de voortrekkers om de reeks op Prime te krijgen en de boel samen te houden. Bah.
 
Postje om de maker(s) van deze thread te bedanken, anders had ik niet geweten dat de serie herbegonnen was.
Jammer dat men blijkbaar nooit de volledig boekenreeks in serievorm zal kunnen vertalen, maar hoe ik de boekenreeks begrijp (ik zit nu aan boek 4, maar al een tijdje niet meer verder gelezen om spoilers voor de serie te voorkomen want ben ook begonnen met de serie) is het een trilogie van trilogieën.

Kan iemand me met een spoiler-tag antwoorden of er na seizoen/boek 6 een afgerond einde mag/kan verwacht worden?
 
Eerst was ik niet echt zot van dit seizoen omdat het begon met alle hoofdpersonages apart voor hun eigen zaken, maar dat heb ik hen algauw vergeven. De afleveringen zijn uitmunted goed en episode 4 was hooooly shit.

Toch hoop ik dat ze alle 4 weer samenkomen cuz apes together strong.
 
Net begonnen met deze serie. Hooked na 5 afleveringen! Geestig om eens een serie te starten waar er al redelijk wat seizoenen van bestaan! 😎
 
Episode 5 vond ik een beetje dom, Holden die de Rocinante niet eerst inspecteert op mogelijke sabotage? Hij wist dat zij meedeed aan de reparaties. Hopelijk reflecteren ze hierop in episode 6, iets van "we inspected the ship, but that sabotage code is very good at staying undetected" of zoiets (want ik dacht dat de kracht van die code was dat het onzichtbaar blijft ofzo).



Tiny's val in die luchtkoker zag eruit als budgetCGI.
 
This is Naomi Nagata of The Rocinante. If you get this message, please retransmit. Tell James Holden I am in distress. Comm is not responding. I have no nav control. Please retransmit. This is Naomi Nagata of The Rocinante. If you get this message, please retransmit. Tell James Holden I am in distress. Comm is not responding. I have no nav control. Please retransmit.This is Naomi Nagata of The Rocinante. If you get this message, please retransmit. Tell James Holden I am in distress. Comm is not responding. I have no nav control. Please retransmit...

't Blijft wel hangen ja :unsure:
 
Episode 5 vond ik een beetje dom, Holden die de Rocinante niet eerst inspecteert op mogelijke sabotage? Hij wist dat zij meedeed aan de reparaties. Hopelijk reflecteren ze hierop in episode 6, iets van "we inspected the ship, but that sabotage code is very good at staying undetected" of zoiets (want ik dacht dat de kracht van die code was dat het onzichtbaar blijft ofzo).



Tiny's val in die luchtkoker zag eruit als budgetCGI.
Dat was iirc in de boeken een softwarematige kwetsbaarheid/backdoor die al jaren in zowat alle Epstein drive-schepen zit. Een kwetsbaarheid die indertijd bewust geschreven was door Naomi toen ze nog lid was van een OPA-factie en in een relatie met Marco Inaros was. En sindsdien één keer gebruikt was, op het schip waarvoor er een gedenkteken op de maan werd getoond in het begin van het seizoen.
 
This is Naomi Nagata of The Rocinante. If you get this message, please retransmit. Tell James Holden I am in distress. Comm is not responding. I have no nav control. Please retransmit. This is Naomi Nagata of The Rocinante. If you get this message, please retransmit. Tell James Holden I am in distress. Comm is not responding. I have no nav control. Please retransmit.This is Naomi Nagata of The Rocinante. If you get this message, please retransmit. Tell James Holden I am in distress. Comm is not responding. I have no nav control. Please retransmit...

't Blijft wel hangen ja :unsure:

"This is Naomi Nagata. Tell James Holden I am in control", fixed :D
 
Zo, op minder dan 3 weken de hele reeks gebinged. Ben nu mee met de laatst uitgezonden aflevering :)
 
Ik ben deze ook aan het bekijken, vooral door de lovende reacties hier, maar zitten toch enorm saaie afleveringen in vind ik.. had meer verwacht precies.

Zit nu halfweg seizoen 2.
 
Ik ben deze ook aan het bekijken, vooral door de lovende reacties hier, maar zitten toch enorm saaie afleveringen in vind ik.. had meer verwacht precies.

Zit nu halfweg seizoen 2.

Als je al halfweg seizoen 2 zit en nog niet dat 'wow' gevoel hebt, dan vrees ik dat deze show niets voor jou is. Als je graag flitsende actie en cheezy momenten ziet, is Star Trek: Discovery misschien iets voor voor jou, gezien dat toch vrij luchtig is tov The Expanse :)
 
Als je al halfweg seizoen 2 zit en nog niet dat 'wow' gevoel hebt, dan vrees ik dat deze show niets voor jou is. Als je graag flitsende actie en cheezy momenten ziet, is Star Trek: Discovery misschien iets voor voor jou, gezien dat toch vrij luchtig is tov The Expanse :)
Ik zeg toch niet dat ik flitsende actie en cheezy momenten wil? Nu is het soms te veel drama vind ik. Had precies meer intrigerende zaken verwacht.. het is tot slot een scifi serie.
 
Terug
Bovenaan