The Expanse

Prime The Expanse

Het was een goede aflevering (ik had niet verwacht dat dit al de laatste aflevering ging zijn eigenlijk), spijtig dat het al gedaan is (en dit blijkbaar het laatste seizoen is). We weten nu ook niet hoe het verder nog is afgelopen met die alien honden, waarom dat er dan in kwam is mij een raadsel ...
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het ook een goeie episode. Goeie afsluiter en niets gerushed, zaken open voor .... films ... of toch nog serie als er ooit terug budget en de zin er voor is.
Deze episode had wel een grotere spanningsboog die ik soms wat miste in s6.
Al bij al door een beperkter budget denk ik. Gezien minder location shoots, en maar 6 epis. Toch nog een deftig, maar kort seizoen.
 
We weten nu ook niet hoe het verder nog is afgelopen met die alien honden, waarom dat er dan in kwam is mij een raadsel
Dat verhaal eindigt op dezelfde manier als in de novella 'Strange Dogs'... het is gewoon plots gedaan. Maar heel die setup is wél nodig voor bepaalde dingen in boek 7 en vooral 8.

Het lijkt erop dat iedereen, writers, showrunners nog verder willen gaan, maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen :unsure:
 
Stargate stond op VTM Go nadat ze het hadden (her)uitgezonden maar da's alweer een maand geleden, denk dat het nog eens terug komt.

Indien Amazon de overname van MGM voltooit zal het wss op Prime Video staan.
 
net de finale gezien. prachtig... één van de betere book adaptions en ze weten allesinds beter dan HBO hoe ze iets een degelijk einde moeten geven. blaast het laatste seizoen van got weg en pist er op.

jammer dat de laatste 3 boeken niet verfillmd worden maar wie weet... deze serie ging al gecanceld worden na seizoen 3 origineel... Begrijp wel waarom met de 30 jaar tijdskip die er aan komt. je hele cast verandering is niet zonder riscico en het is al een dure niche serie.

Ik ga mij allesinds binnenkort nog eens verdiepen in de boeken. heb de laatste nog niet gelezen.
 
Net het eerste seizoen uitgekeken, smaakt naar meer!

Ik vind het soms wel wat verwarrend om te volgen met de verschillende kolonies en ruimtestations.
 
Net het eerste seizoen uitgekeken, smaakt naar meer!

Ik vind het soms wel wat verwarrend om te volgen met de verschillende kolonies en ruimtestations.

Seizoen 1 kan inderdaad wat meer chaotisch zijn, maar vanaf seizoen 2 zal dit beteren.

S01 t/m s03 zijn gewoonweg fantastisch.
S04 t/m 6 zijn gewoon goed, waar vooral in S06 de budgetcuts te merken zijn.
 
Ik heb nu 4 afleveringen van seizoen 6 gezien en dit seizoen kan mij toch maar matig bekoren. Het voelt voor mij een beetje saai en constant van hetzelfde aan. De hele Marco Inaros club gedraagt zich zo stereotiep dat het een beetje belachelijk wordt. En Marco zelf is ook zo houterig. De kwaliteit van de seizoenen is sowieso wel wisselend, maar ik mis toch de diepgang van een aantal seizoenen.

Misschien mis ik iets dat in de boeken duidelijker is, ik heb enkel de eerste twee delen gelezen. (in het Nederlands, men heeft blijkbaar geen zin om de rest uit te brengen ook al moet er toch een lezerspotentieel zijn met de serie)
 
Ik heb nu 4 afleveringen van seizoen 6 gezien en dit seizoen kan mij toch maar matig bekoren. Het voelt voor mij een beetje saai en constant van hetzelfde aan. De hele Marco Inaros club gedraagt zich zo stereotiep dat het een beetje belachelijk wordt. En Marco zelf is ook zo houterig. De kwaliteit van de seizoenen is sowieso wel wisselend, maar ik mis toch de diepgang van een aantal seizoenen.

Misschien mis ik iets dat in de boeken duidelijker is, ik heb enkel de eerste twee delen gelezen. (in het Nederlands, men heeft blijkbaar geen zin om de rest uit te brengen ook al moet er toch een lezerspotentieel zijn met de serie)
De Marcos Inaros groep was in season 5 wel iets beter. Ze zijn in season 6 precies zeer groot geworden en van de schepen van Mars en Aarde is er precies niets meer..

In verband met acteren van Marcos Inaros vind ik subliem. Het is al even dat ik toch soms de kriebels krijg van het acteren of het neerzetten van een prestatie van een acteur. Leonardo Dicaprio doet dit super maar Alexander Keon imo ook. Als hij zijn speech houdt, met zijn Belter stem, die precies elk moment kan overslaan. Vind ik echt knap hoor. Als je bv Drummer hoort praten in het echt en dan in de show, echt wauw.
 
Terug
Bovenaan