The Expanse

Prime The Expanse

Volgens de schrijvers zijn boeken 1 t/m 6 twee trilogies en zijn 7 t/m 9 nog een nieuwe trilogie. Het verhaal gaat wel degelijk verder in boeken 7, 8 en 9. Boek 6 / S06 zal gewoon op een natuurlijk punt eindigen. Dit omdat er na 6 een nodige time skip is.
Owkay, dan zal ik wachten tot het laatste seizoen ten einde is en zien of de reacties al dan niet positief zijn.
 
Voor zijn
sterfscene
wel, maar voor de reacties nadien hebben ze toch sowieso extra scenes met de rest van de cast moeten filmen/andere takes toevoegen (tenzij alle relevante lijnen offscreen gezegd zijn, daarvoor moet ik het nog even herbekijken, maar zou wel een knap stukje scriptdoctoring zijn).
Niet de hele discussie gelezen, maar klopt het dat Kamals personage tijdens de shoot nog niet bedoeld was om te sterven? En dat ze paar reshoots/VFX/retouching hebben gedaan om zijn dood te ensceneren en in het verhaal te verwerken? Dat zou wel verklaren waarom ik dat hele gebeuren zo vreselijk slecht 'geschreven' vond tijdens het kijken. Zeer jammer dat het personage dood is en ook voor zijn unceremonious departure, want Kamal was meestal in een beter humeur dan de rest van de Roci-crew wat vaak een verluchting was tijdens de saaiere momenten in deze reeks. Maar dat is uiteraard de schuld van Anvar zelf.
 
Niet de hele discussie gelezen, maar klopt het dat Kamals personage tijdens de shoot nog niet bedoeld was om te sterven? En dat ze paar reshoots/VFX/retouching hebben gedaan om zijn dood te ensceneren en in het verhaal te verwerken? Dat zou wel verklaren waarom ik dat hele gebeuren zo vreselijk slecht 'geschreven' vond tijdens het kijken. Zeer jammer dat het personage dood is en ook voor zijn unceremonious departure, want Kamal was meestal in een beter humeur dan de rest van de Roci-crew. Maar dat is uiteraard de schuld van Anvar zelf.

Het filmen van seizoen 5 was al afgelopen toen de beschuldigen boven kwamen.. het onderzoek is in alle stilte waarschijnlijk pas in de periode oktober/november afgerond. Er zijn zelfs enkele screencaps uitgekomen waar Anvar als Alex gewoon te zien is bij de crew op het einde van het seizoen.
 
Het is weer die tijd van het jaar, de eerste aflevering van het laatste seizoen komt vannacht uit om 01:00 (om te verduidelijken: de overgang van donderdag op vrijdag) voor de mensen die nog op willen blijven.

Ondertussen is er ook een interview met de makers vrijgegeven:
 
Het is weer die tijd van het jaar, de eerste aflevering van het laatste seizoen komt vannacht uit om 01:00 (om te verduidelijken: de overgang van donderdag op vrijdag) voor de mensen die nog op willen blijven.

Ondertussen is er ook een interview met de makers vrijgegeven:

Ik hoop dat we ooit boek 7 t/m 9 in beeldvorm gaan te zien krijgen...
 
De makers houden opties open om mss ooit films te maken, maar dat is deel van het optimisme wanneer reeksen eindigen, praten over een spin off, een laatste film voor een side character en zo van die zaken. Of die ideeën werkelijkheid worden is een andere zaak. Er zullen alleszins enkele jaren tussen zitten en mss een andere cast tegen dan.
 
Zolang ze Amos maar houden is het goed :cool:
Die heeft een paar vijzen loszitten hoor :D

Het is wel zo dat ik in het begin met een vraagteken zat over onze Belters. In de eerste reeks zie je onze vrouwelijke premier (ken haar naam niet, is te lang :D) een Belter martelen. Kei lang, skinny, wegens low G enz. We zagen dit nog een paar keer in de afleveringen maar voor de rest zijn precies alle Belters gewoon gebouwd, alleen hebbe ze tattoos en roepen ze af en toe BERATNA, BOSMAANG enzovoort. Ik veronderstel dat iedereen inderdaad skinny en gigantisch moet zijn maar dat ze dat niet verder getrokken hebben wegens anders te veel CGI ?
 
De 6de ep zou wel wat langer zijn. Is wsl ook nodig. Beetje lame van Amazon om het zo in te perken. Aan de andere kant, we hadden evengoed niets meer kunnen hebben.
 
Meeeh, eerste aflevering viel tegen. Waarom zitten ze niet meer in hun space suit als ze combat aan het doen zijn? Ontdoen ze het schip niet meer van alle lucht aangezien het toch gatenkaas gaat worden? Mij lijkt dat storytelling overhand krijgt op de harde scifi :(
 
Meeeh, eerste aflevering viel tegen. Waarom zitten ze niet meer in hun space suit als ze combat aan het doen zijn? Ontdoen ze het schip niet meer van alle lucht aangezien het toch gatenkaas gaat worden? Mij lijkt dat storytelling overhand krijgt op de harde scifi :(
Was het niet een surpriseaanval?
 
Ik ben onlangs begonnen met Leviathan Falls. Omdat de boeken altijd veel verder dan de reeks zaten qua story, is het nooit een probleem geweest gespoilered te worden. Maar nu er in S05 toch zaken aan bod komen die in boeken pas veel later worden belicht, lijkt de kans groter dat ze het ongeveer hetzelfde willen neerleggen. Ik weet dus niet goed wat ik nu eerst wil uit hebben: Het boek, of de serie. First world problems :unsure:
 
Ik ben onlangs begonnen met Leviathan Falls. Omdat de boeken altijd veel verder dan de reeks zaten qua story, is het nooit een probleem geweest gespoilered te worden. Maar nu er in S05 toch zaken aan bod komen die in boeken pas veel later worden belicht, lijkt de kans groter dat ze het ongeveer hetzelfde willen neerleggen. Ik weet dus niet goed wat ik nu eerst wil uit hebben: Het boek, of de serie. First world problems :unsure:

Je kan perfect Leviathan falls lezen. Seizoen 6 stop letterlijk op het einde van Babylon's Ashes(boek 6). Het enige dat ze met seizoen 6 hebben gedaan is de novella "Strange Dogs"(vindt plaat tussen boek 6 en 7) erbij nemen. Die toch wel belangrijk is naar boek 7, 8 en 9 toe :unsure: .
 
Je kan perfect Leviathan falls lezen. Seizoen 6 stop letterlijk op het einde van Babylon's Ashes(boek 6). Het enige dat ze met seizoen 6 hebben gedaan is de novella "Strange Dogs"(vindt plaat tussen boek 6 en 7) erbij nemen. Die toch wel belangrijk is naar boek 7, 8 en 9 toe :unsure: .
Ik bedoelde S06 in m'n post, foutje.
Dus de 'dogs' die we dit seizoen al gezien hebben, komen eigenlijk uit die novella, dat wist ik niet.
Want die komen namelijk ook voor in boek 8 (?). Daarom dat ik dacht dat de tv-reeks al serieus wat meer protomolecule-story versneld ging openbaren

Ep5: Drummer :love:
 
Zo zijn d'r wel meer episodes of scenes die van de novellas komen. Denk maar in het begin, S01 of S02 ergens, het verhaal van Epstein als 'm zijn aandrijving test.
 
tkan me niet bekoren momenteel.
De series gaan precies wel sneller dan de boeken. Allez tis te 'geconcentreerd' in de afleveringen
 
Terug
Bovenaan