The Expanse

Prime The Expanse

Nu is het soms te veel drama vind ik. Had precies meer intrigerende zaken verwacht.. het is tot slot een scifi serie.
Er komt nog genoeg sci-fi stuff aan, maar het 'drama' zal altijd een grote rol blijven spelen in deze reeks.. De seizoenen zijn ook een beetje verwarrend ook..

S01 > book 1
S02 E5 > Book 1
S02 E6 -> book 2
S03 E5 -> book 2
S03 E6 -> book 3
S04 -> book 4
S05 -> book 5
S06 -> book 6, einde tv-reeks :(
 
Ik zeg toch niet dat ik flitsende actie en cheezy momenten wil? Nu is het soms te veel drama vind ik. Had precies meer intrigerende zaken verwacht.. het is tot slot een scifi serie.

Het is ook eveneens een drama en mystery serie. Althans volgens IMDB. Als het puur sci-fi was, zou het heel wat anders uit gezien hebben.
 
Ja kijk, ik vind dat er te weinig mysterie is atm, and again zeg nergens dat het puur scifi moet zijn.. maar voor mij gaat scifi gepaard met mysterie en intriges, wat tot slot de verbeelding spreekt.
 
Net s03e05 gezien. Toch wel spannend! Heeft soms z'n tragere momenten maar had na Eros gehoopt dat
Het niet steeds over het protomolecule zou gaan. Die shit met Jules Pierre Mao wel beu gezien nu.
 
Ja kijk, ik vind dat er te weinig mysterie is atm, and again zeg nergens dat het puur scifi moet zijn.. maar voor mij gaat scifi gepaard met mysterie en intriges, wat tot slot de verbeelding spreekt.
Heb hetzelfde gevoel. Dit zijn typische futuristische verhalen waar de personages & facties centraal staan en het sci-fi element eerder bijkomsting is en op de achtergrond staat.
Halverwege s3 of s4 is mijn aandacht verminderd, misschien dat ik het nog eens zal herbekijken wanneer de volledige reeks is afgerond (en een defitig einde heeft).
 
Seizoen 5 is veel beter dan seizoen 4.
Net de seizoensfinale van s5 gezien. Damn, die laatste seconden o_O
 
En sluit de seizoensfinale het verhaal af ?

Het sluit het verhaal van het boek 5, Nemesis games, af. Ze hebben het boek natuurlijk niet 1:1 overgenomen.

Net s03e05 gezien. Toch wel spannend! Heeft soms z'n tragere momenten maar had na Eros gehoopt dat
Het niet steeds over het protomolecule zou gaan. Die shit met Jules Pierre Mao wel beu gezien nu.

Het protomolecule verhaal is zeker nog niet voorbij, maar het gaat niet meer in de vorm van S01,S02 of S03 zijn ;)

Seizoen 5 is veel beter dan seizoen 4.
Net de seizoensfinale van s5 gezien. Damn, die laatste seconden o_O

Goede cliffhanger, kan al niet wachten op S06 ;) .

Ze hebben blijkbaar ook achteraf een probleempje opgelost ivm scheduling issues

Het Cas Anvar acteur probleem hebben ze inderdaad 'netjes' opgelost. Maar de uitleg van de showrunner klopt niet. Zo is Anvar duidelijk te zien in de barscene in een screencap die onderdeel is van een intussen verwijderde behind the scenes video.
 
Seizoen 5 is veel beter dan seizoen 4.
Net de seizoensfinale van s5 gezien. Damn, die laatste seconden o_O
Ah, ik moest me precies door ep1 sleuren?
Nu ik heb de boeken gelezen en kzou eigenlijk eens moeten herbeginnen met S1 ^^
 
Wat een geforceerd einde voor cas anvar

Ze hebben gewoon een shot genomen dat alex kamal in het ijle kijkt.. beetje getrokken en bam.... gedaan.
Het lijkt me wel dat de beslissing reeds lang genomen was en ze voor de veiligheid van de show en de acteerprestaties van cas anvar deze wat in het ongewisse gelaten hebben.

Nu gaan ze nog verder van de boeken afdrijven.
Maar dat hoeft niet slecht te zijn. Bull, michio Pa en drummer is ook mooi ineen gevlochten.
 
Laatst bewerkt:
Wat een finale. Wat een seizoen.
Moet het ook ff over de muziek hebben. Ik heb die altijd al epic gevonden (de intro alleen al) maar dit seizoen hebben ze duidelijk nóg een tandje bijgestoken.

Er is volgens mij ook geen enkele reeks of film die een futuristische spacebattle er zo 'grounded in reality' doet uitzien als deze show. PDC's, torpedo's, rail guns, kwetsbare hulls. Battlestar Galactica was natuurlijk ook fantastisch op dat gebied, maar die hadden dan zelfs nog artificiële zwaartekracht. EZ :p

Dit was ook een seizoen dat de reeds sterke personages nog meer uitdiepte. Vooral van Amos zijn we veel meer te weten gekomen en het maakt 'm alleen maar geweldiger. (Ik wist dat allemaal al :unsure: maar 't is leuk het TV-personage te zien groeien dmv een steengoeie casting).

En de vrouwelijke personages. Allemaal badass op hun eigen manier. Naomi, Bobby, Drummer, Avasarala. Itt in vele andere sci-fi reeksen/films zijn dit geen figuren die hun status verkrijgen door omnipotent te zijn ofzo. Geen obvious girl power gezeik om 't ff cru te zeggen. Dit zijn 1 voor 1 goed uitgeschreven personages met eveneens een perfecte casting. Zo doe je dat dus.

Ik kijk serieus uit naar het laatste seizoen en boek.
 
Bijna seizoen 3 uit. Wat een pracht serie! Heb hier jammer genoeg een spoiler gelezen over het einde van het 5de seizoen 😔
 
Het Cas Anvar acteur probleem hebben ze inderdaad 'netjes' opgelost. Maar de uitleg van de showrunner klopt niet. Zo is Anvar duidelijk te zien in de barscene in een screencap die onderdeel is van een intussen verwijderde behind the scenes video.
Het kan natuurlijk ook dat een deel van de barscenes wel opnieuw gedaan zijn, maar zonder Anvar. Ik kan mij wel inbeelden dat het eenvoudiger was om het op die manier op te lossen in plaats van Anvar te ontslaan, maar wel nog te verplichten om nog een aantal scenes te komen inblikken.
 
Het kan natuurlijk ook dat een deel van de barscenes wel opnieuw gedaan zijn, maar zonder Anvar. Ik kan mij wel inbeelden dat het eenvoudiger was om het op die manier op te lossen in plaats van Anvar te ontslaan, maar wel nog te verplichten om nog een aantal scenes te komen inblikken.

Het filmen van S05 was nét gedaan toen de coronabom losbarstte en alles en overal op slot ging... De beschuldigen aan het adres van Anvar kwamen ergens in juni en einde juni werd er een onderzoek gestart. Dat onderzoek is pas ergens in oktober of november in alle stilte afgerond dacht ik. Vandaar dat ik een reshoot vrij klein acht en ze gewoon CGI hebben gebruikt :)
 
Het filmen van S05 was nét gedaan toen de coronabom losbarstte en alles en overal op slot ging... De beschuldigen aan het adres van Anvar kwamen ergens in juni en einde juni werd er een onderzoek gestart. Dat onderzoek is pas ergens in oktober of november in alle stilte afgerond dacht ik. Vandaar dat ik een reshoot vrij klein acht en ze gewoon CGI hebben gebruikt :)
Voor zijn
sterfscene
wel, maar voor de reacties nadien hebben ze toch sowieso extra scenes met de rest van de cast moeten filmen/andere takes toevoegen (tenzij alle relevante lijnen offscreen gezegd zijn, daarvoor moet ik het nog even herbekijken, maar zou wel een knap stukje scriptdoctoring zijn).
 
Er komt nog genoeg sci-fi stuff aan, maar het 'drama' zal altijd een grote rol blijven spelen in deze reeks.. De seizoenen zijn ook een beetje verwarrend ook..

S01 > book 1
S02 E5 > Book 1
S02 E6 -> book 2
S03 E5 -> book 2
S03 E6 -> book 3
S04 -> book 4
S05 -> book 5
S06 -> book 6, einde tv-reeks :(

De eerste seizoenen (S1-S3) konden me maar matig bekoren, moest het laatste seizoen het verhaal afsluiten wil ik het best nog eens bingewatchen, maar aan uw smiley te zien stopt het daar en gaat de boekenreeks gewoon verder ?
Of is dat een Foundation gevalletje waar de oorspronklijke trilogie op zich zelf staat en er achteraf gewoon wat extra boeken zijn bijgeschreven ?
 
De eerste seizoenen (S1-S3) konden me maar matig bekoren, moest het laatste seizoen het verhaal afsluiten wil ik het best nog eens bingewatchen, maar aan uw smiley te zien stopt het daar en gaat de boekenreeks gewoon verder ?
Of is dat een Foundation gevalletje waar de oorspronklijke trilogie op zich zelf staat en er achteraf gewoon wat extra boeken zijn bijgeschreven ?

Volgens de schrijvers zijn boeken 1 t/m 6 twee trilogies en zijn 7 t/m 9 nog een nieuwe trilogie. Het verhaal gaat wel degelijk verder in boeken 7, 8 en 9. Boek 6 / S06 zal gewoon op een natuurlijk punt eindigen. Dit omdat er na 6 een nodige time skip is.
 
Terug
Bovenaan