The Callisto Protocol

Action PC PS5 PS4 XBOX The Callisto Protocol

Dodging is a core aspect of Callisto, and this is the move that disappointed me most clearly and most often. There’s no dodge button; you hold left or right before an enemy hits you, and then hold the opposite direction if there’s another attack incoming. It’s a simple back-and-forth mechanic, but it’s inconsistent, especially when surrounded by multiple enemies. Dodges just don’t land sometimes, even when the animation goes through.

Ugh. Ik haat die typische Westerse slome mechanics. Alles behalve intuitief. Eens hij gepatched is en q1 2023 op gamepass passeert probeer ik hem misschien wel uit maar voorlopig lijkt hij de verwachtingen niet echt waar te maken.
 
Zou wel leuk zijn hem naar PS+ Extra te zien komen moest blijken dat de sales wat tegenvallen.
Dan zou ik hem zeker wel een kans geven en spelen.
 
PS+ dan. Mooi wel van Sony, maar alvast nergens iets gelezen over tijdelijke exclusiviteit dus da's vermoedelijk gewoon een mooie deal geweest.
Gezien de lengte van het spel zal in dit tijdperk, er alvast wel rekening zijn gehouden met PS+ en Gamepass.
 
Slechts 5/10 op Gamespot... dat zou voor mij dan een 6.5/10 zijn. Niet goed genoeg voor de prijs die ze vragen.

Als hij op sale gaat (misschien al met Steam Winter Sales? One can hope) zal die ook al ne patch of 2 gekregen hebben en dan schaf ik hem aan.
 
Wel spijtig van de mixed reviews. Dat doet me ook twijfelen om deze nog wel effectief dit jaar te spelen. Ergens had ik er wel bang voor(al zagen de eerste beelden er echt fantastisch uit, visueel sowieso impressive!) Heb het in het verleden al een paar keer aangehaald (en het wordt nergens vermeld), Glen Schofield heeft in 3 a 4 jaar tijd een volledige studio opgericht en deze game ontwikkelt. Dat is damn impressive, maar ook zeer snel. Beetje zoals met Kojima met death stranding. Al had Kojima nog meer hulp van Sony gekregen. Maar als ik de review op push square zo lees, lijkt de game exact op Dead space zonder ergens bovenuit te steken. Terwijl we weten dat de Dead space remake in januari komt en we weten dat dat een meesterwerk is (van Glen Schofield origineel). Dus als je moet kiezen tussen deze game of de remake van Dead space, lijkt het er wel op dat we sowieso voor de remake moeten gaan. Daar kan eigenlijk niets mis gaan, tenzij ze drastische veranderingen aanbrengen, maar dat gaat niet het geval zijn. Games zoals Dead space remake en re4 remake zijn day 1 aankopen voor mij, spijtig dat deze dat niet is...
 
Eh Dead Space was ook eigenlijk ook al verre van een meesterwerk imo. Goede nieuwe ip, maar ook one and done.
Deel 2 als meesterwerk bestempelen vind ik ook al overdreven, maar die game pushed weldegelijk een pak verder dan het origineel. De remake lijkt tegen alle verwachtingen in wel een serieuze onderneming te zijn.
 
Eh Dead Space was ook eigenlijk ook al verre van een meesterwerk imo. Goede nieuwe ip, maar ook one and done.
Deel 2 als meesterwerk bestempelen vind ik ook al overdreven, maar die game pushed weldegelijk een pak verder dan het origineel. De remake lijkt tegen alle verwachtingen in wel een serieuze onderneming te zijn.
Dead space geeft één van de beste horror ervaringen ooit in mijn ogen. Voor mij destijds echt wel een meesterwerk hoor. Ma bon, dat is persoonlijke mening uiteraard.
 
deze ochtend deze opgestart. En ik kan alvast niet wachten om naar huis te gaan en verder te doen. Van mij mag hij de stempel deadspace 2.0 krijgen zoveel ze willen. De sfeer zit direct goed. Vanaf het begin ! 😍😍😍😍
 
deze ochtend deze opgestart. En ik kan alvast niet wachten om naar huis te gaan en verder te doen. Van mij mag hij de stempel deadspace 2.0 krijgen zoveel ze willen. De sfeer zit direct goed. Vanaf het begin ! 😍😍😍😍
Mijn copy ging vandaag toekomen maar... Niets. Thanks BEpost :)
 
Refund hier. Grafisch spectaculair, maar het is niet speelbaar voor mij met de stuttering. Kreeg er hoofdpijn van... Eerste keer dat ik dit doe want kan normaal veel verdragen.
 
Zijn zogezegd klaar om een patch uit te brengen komende uren "to fix performance". Zal het nu wel horen. Steam doet nooit moeilijk :).
 
Terug
Bovenaan