The Book of Boba Fett

Disney+ The Book of Boba Fett

Aflevering 1 en 2 gezien en vond deze meer dan genietbaar. Alleen sommige CGI en die vechtscene met die assassins… We zullen zien hoe het verder verloopt.
 
Dit is toch gewoonweg goede televisie?!

Natuurlijk loopt niet alles zoals jullie willen, is dat ooit zo in het echte leven misschien?
En ik denk dat je voorzichtig moet zijn met alle lore/fandom etc hierop te projecteren.
De producers en schrijvers kunnen nu eenmaal hun zin doen.

Kwestie dat Boba wat op de achtergrond staat in zijn eigen serie, op naar seizoen 2 en naar meer screentime.

Voor mij was dit gisterenavond echt entertainment. Heb ik van genoten.
 
op naar seizoen 2 en naar meer screentime
Dat gaat er echt niet komen vrees ik. Of ze gaan een heel andere weg moeten in slaan.

Ik ben zelf ook minder fan van deze serie en dat heeft eigenlijk niks met de Lore te maken ze. Het is kwalitatief soms gewoon niet dat.
Zichzelf soms precies een beetje kwijt en wat van hier naar daar gaan met het verhaal, ook bepaalde zaken daje denkt, dit straalt alles behalve SW uit. Zijn gewoon terechte opmerkingen, ik vind de serie op zich ook niet slecht. Maar als dit het niveau blijft moet er geen S2 komen van mij.
 
Ik lees toch ergens wel in je argumentatie, hetgeen wat ik bedoelde...

"straalt alles behalve SW uit"
"Maar als dit niveau blijft..."

Je legt de lat toch duidelijk ergens door te vergelijken met iets anders, toch?
(en dat is daarom niet verkeerd, zeker niet.)

Maar misschien erger ik me minder aan sommige dingen, net omdat ik er met een versere blik naar kijk dan jullie.
Daarom nuanceer ik de kritiek hier toch graag... de eerste SW film is 45 jaar oud he.

Anyway, tegelijk volg ik je ook wel in je opmerkingen...
Dat het soms wat hak op de tak is, en het tempo niet altijd even duidelijk is.
Maar ik vind het daarom niet minder verhalend, en ik erger me er eigenlijk niet aan.
Vind het best tof dat het niet weer een serie begin/midden/deus ex machina/einde.... is.

Voor velen zal dit net de stap in star wars zijn, eerder dan omgekeerd zo te horen.
(En dat is op zich toch goed nieuws he?)
 
Het is SW hé, dus het zal voor een deel van de fans nooit goed zijn😬
Ik ben gewoon blij dat Disney tijd en geld steekt in series in het SW universe. Als alternatief voor een random avondje belgische televisie wint dit bijna altijd!
 
Het is SW hé, dus het zal voor een deel van de fans nooit goed zijn😬
Ik ben gewoon blij dat Disney tijd en geld steekt in series in het SW universe. Als alternatief voor een random avondje belgische televisie wint dit bijna altijd!
Dit dus he, SW is nooit perfect geweest en dat zal het ook nooit zijn. En goede content wordt afgewisseld met minder goede content.

Maar als je me 10 jaar geleden had verteld dat we ooit een live action Ahsoka, Cad Bane en een jonge, post-ROTJ Luke Skywalker zouden kunnen zien in 1 tv aflevering, dan had ik je voor zot verklaard dus van zo'n dingen kan ik echt wel genieten.
 
Dat gaat er echt niet komen vrees ik. Of ze gaan een heel andere weg moeten in slaan.

dat zeiden Bobba en Fennec ook op't einde he: "this isn't for us"


dus waarschijnlijk geen 2de seizoen of idd een heel andere weg ingaan.

maar ik denk dat als ze hem gewoon gaan laten bounty hunten, dat het veel te veel op the Mandalorian gaat lijken
 
Het is SW hé, dus het zal voor een deel van de fans nooit goed zijn
Het heeft heel vaak echt niks met SW te maken ze. Soms is het gewoon niet goed gedaan.. al wat dat nu beertje Paddington.
Der zijn gewoon heel vaak details waar ge echt uw ogen moet toe knijpen. Pirouettes maken voor ge schiet, uw big amo gebruiken en dan 2 min later zit het terug in uw armor... da zijn gewoon fouten. Da haalt u soms gewoon helemaal uit het gevoel, dit heeft voor mij niks met SW te maken, gewoon met oog op detail. Ik ben ook zeer blij ze dat we nog steeds nieuwe SW content kunnen krijgen en van genieten, ben gewoon heel vaak teleurgesteld in de laksheid naar uitwerking toe van Disney.
 
FLL2d-Le-Xw-A4-Bs-FM.jpg


Zoiets hé
 
Het was met ups and downs maar al bij al toch wel geslaagd. De aflevering waarin Fett opgenomen wordt in de Tusken Raider tribe en de Mando episodes steken er bovenuit.

Wat me wel opviel is dat er serieus wat "homages" in zaten. Die richting King Kong, Terminator en Halo konden er nog mee door want die waren redelijk "subtiel" (niet echt maar kom ze vielen niet volledig uit de toon ;p) Maar dat stuk waarin Fett Fennec naar de ripperdoc brengt kwam hier wel nogal zuur binnen. Misschien omdat Cyberpunk zelf nogal zuur binnen kwam. 😅
 
er is blijkbaar een post-credits-scene.

nu gaat Disney al Marvel-dingen in Star Wars steken...
Eentje die ik niet begreep want ik kende dat personage nog niet.

Ik volg de meeste kritieken wel. 't Was allemaal wat hit & mis. Beste afleveringen waren obviously die met de mandalorian. En dan nog kwam het hele plot nogal rommelig over. Ik heb Fett hier nooit echt kunnen linken met hoe hij gepresenteerd werd in de OT. Ookal wordt er zo vaak op gehamerd hoe hij 'soft' is geworden.

De finale was niet slecht maar bevatte nogal veel weird moments.
Waarom zolang blijven blasten op die shields van die tanks? Waarom die hele scène met de Rancor die plots over z'n toeren was? Om een Grogu moment te hebben wsl, maar dat hadden we al gehad eigenlijk. Het was raar om de 'helden' plots op hun redder te zien blasten. Het was het perfecte moment voor Danny Trejo om ff op te dagen. Dat ingraaf momentje van de locals vond ik klungelig voorgesteld. Die scorpion tank had daar gwn los kunnen doorlopen.

Visueel was alles wel dik in orde. En van live action Cad Bane wil ik wel meer willen zien eigenlijk.
 
Wel nu weten we waar dat giga budget zat. Heerlijke finale, eigenlijk maar 2 afleveringen die ik niet goed gebracht vond.

Toch in de lach geschoten met die pirouette. The fuck outtakes here met die nonsense.
 
nu gaat Disney al Marvel-dingen in Star Wars steken...
Wat is hier mis mee? Je mag toch volgende series/seizoenen enzo toch teasen of niet?

Eentje die ik niet begreep want ik kende dat personage nog niet.
Hoezo die je niet kende? Hij komt uit deze serie. xD

Over de algemene show, nogmaals ik vond het niet slecht eh, het had gewoon zijn zwakke en goeie momenten. Soms had ik het gevoel dat die zwakke momenten echt makkelijk vermeden konden worden en das dan gewoon jammer. Ik heb hier in elk geval niet naar gekeken met het gevoel "jawadda, wa is da voor shit zeg". Maar soms wel eens gedacht "OOF, was da nu nodig?".
 
Hoezo die je niet kende? Hij komt uit deze serie. xD

Damn, heb het net herbekeken.
Vanth dus in de tank. Maar had 'm echt niet herkend. En die met z'n dreads moest ik terug ff opzoeken. Was totaal vergeten dat het die cyberpunk modder was.
 
Terug
Bovenaan