The Book of Boba Fett

Disney+ The Book of Boba Fett

Ik lees toch ergens wel in je argumentatie, hetgeen wat ik bedoelde...

"straalt alles behalve SW uit"
"Maar als dit niveau blijft..."

Je legt de lat toch duidelijk ergens door te vergelijken met iets anders, toch?
(en dat is daarom niet verkeerd, zeker niet.)

Maar misschien erger ik me minder aan sommige dingen, net omdat ik er met een versere blik naar kijk dan jullie.
Daarom nuanceer ik de kritiek hier toch graag... de eerste SW film is 45 jaar oud he.

Anyway, tegelijk volg ik je ook wel in je opmerkingen...
Dat het soms wat hak op de tak is, en het tempo niet altijd even duidelijk is.
Maar ik vind het daarom niet minder verhalend, en ik erger me er eigenlijk niet aan.
Vind het best tof dat het niet weer een serie begin/midden/deus ex machina/einde.... is.

Voor velen zal dit net de stap in star wars zijn, eerder dan omgekeerd zo te horen.
(En dat is op zich toch goed nieuws he?)
Ik vond de finale minder omdat het hele 'heden' verhaal eigenlijk niets om het lijf had, geen voeling met de personages , geen voeling naar de actie omdat er eigenlijk niets op het spel stond.

De flashbacks en aflevering 5 en 6 waren gewoon het beste van de soep.
 
Al bij al vond ik de serie wel vermakelijk.
Maar episode 5 en 6 waren toch wat raar in mijn ogen. Past niet echt binnen deze serie.
 
je hebt iets gemist. dat schip is kaboom gegaan in het tweede seizoen van Mandalorian
maar Boba heeft nog steeds zijn Slave One
en Mando heeft nu die custom Naboo Starfighter, die ook bewapend is.

maar ik denk dat beide schepen niet zo geschikt zijn voor een gevecht in zo'n smalle straatjes.
 
Ik had al wat commentaren gehoord en vreesde het ergste maar ben toch ook aangenaam verrast na 7 afleveringen. De titel van de reeks is misschien wat vreemd gekozen "The Mandalorians" had misschien beter geweest...

Het enige wat me een beetje stoorde hoe ...

...Djin outcast werd, ik weet dat ze hun helm niet mogen afzetten maar dat komt zowat tussen de soep en de patatten bovenwater en dat voelde wat gratuit aan.

Verder vond ik de al dan niet te korte cameo van

Cad Fuckin Bane de max, toch een belangrijk personage in The Clone Wars geweest
 
Was nu niet bepaald onder de indruk van de finale. Ok, er zaten een aantal leuke scènes in, maar had toch wat meer verwacht. Zijn flashbacks en episode 5 en 6 (wat meer The Mandolorian was) waren het sterkst voor mij.
 
Ik vond het maar een aanfluiting. Het hele seizoen was al behoorlijk tegenvallend. Maar die seizoensfinale, dat was echt Stargate niveau.
Er zijn al wat eerdere miskleunen geweest, maar dit was het zwakste dat ik al onder de naam SW gezien heb.
 
Ik vond het maar een aanfluiting. Het hele seizoen was al behoorlijk tegenvallend. Maar die seizoensfinale, dat was echt Stargate niveau.
Er zijn al wat eerdere miskleunen geweest, maar dit was het zwakste dat ik al onder de naam SW gezien heb.
giphy.gif
 

Hèhè, ja Jar Jar prijkt bovenaan natuurlijk. Maar daar was hij maar één personage in de film. Ook geen topper maar ik kijk toch grotendeels met plezier naar de prequels. Maar The Book, en dan zeker de finale, vond ik over de volledige lijn verschrikkelijk.
 
De laatste aflevering was weer van mindere kwaliteit na de geweldige 5de aflevering en de vrij goede 6de aflevering. Want ook deze aflevering is weer geregisseerd door Robert Rodriguez.

De actiescenes zijn wederom verschrikkelijk saai en je voelt op geen enkel moment de gravitas van het gevecht.

De scene waar de Mighty Morphin Vespa Rangers vastgepind zaten in hun steeg zag er niet uit. Slecht acteerwerk, het heen en weer schieten ziet er onnozel uit.


Ook in deze aflevering vrij weinig badass Boba Fett gezien. Nee, die 5 minuten dat hij op de rankor zit en die 30 seconden dat hij vecht met de staf van de Tuskens zijn niet voldoende. En dan heeft hij eindelijk gewonnen, krijg je weer een wenende Boba die het niet leuk vindt dat iedereen hem groet.

Vergelijk dat met de geweldige Order 66 flashback van Grogu. Boba Fett faalt in zijn eigen serie over de hele lijn.

Blij dat deze achter de rug is, laat dat 3de seizoen van The Mandelorian en het 1ste seizoen van Obi-Wan maar komen.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week nog maar The Mandalorian uitgekeken en zonet Boba Fett. Beiden enorm ontspannend om naar te kijken zonder twijfel maar Boba Fett is toch enorm knullig gedaan. Het begon goed met die flashbacks, maar dan Fett als dynamo, de vespa gang…
Ze hadden beter direct gefocust op seizoen 3 van The Mandalorian, waar aflevering 5 en 6 perfect binnen hadden gepast. Ik kom liever meer te weten over Grogu, de dark saber, Luke en de rest van de mandalorians.
 
Ik vraag me nog altijd af wie er in een vuurgevecht nu zo verdoken wat tegen elkaar praat, dan zonder kijken recht staat en 5x schiet en dan terug gaat zitten. Is iets dat je wel vaker in twijfelachtige actiescènes ziet, maar hier viel het me extra op eigenlijk.
 
Ik vraag me nog altijd af wie er in een vuurgevecht nu zo verdoken wat tegen elkaar praat, dan zonder kijken recht staat en 5x schiet en dan terug gaat zitten. Is iets dat je wel vaker in twijfelachtige actiescènes ziet, maar hier viel het me extra op eigenlijk.
ontslagen taxi-chauffeurs?

 
Terug
Bovenaan