The Book of Boba Fett

Disney+ The Book of Boba Fett

ilgonwe

Well-known member
book-of-boba-fett-teaser-poster-989797346.jpg


Dit is de tweede live-action Star Wars serie van Disney Plus. Temuera Morrison's Boba Fett en Ming-Na Wen's Fennec Shand nemen het imperium van Jabba the Hutt over. We zien hoe Fett zich manifesteert als nieuwe crime lord.

Het zendschema is als volgt:
  • Chapter 1 - 29 December
  • Chapter 2 - 5 januari
  • Chapter 3 - 12 januari
  • Chapter 4 - 19 januari
  • Chapter 5 - 26 januari
  • Chapter 6 - 2 februari
  • Chapter 7 - 9 februari
 
Er is duidelijk veel geld in gestoken, meer dan in het eerste seizoen van The Mandalorian. Ik denk dat ze veel hebben opgestoken van de eerste twee seizoenen om van deze reeks een visuele parel te maken.

Er zijn meer dialogen dan in The Mandalorian en de chemie tussen Boba en Fennec lijkt goed te zitten. Hopelijk gaat het plot iets sneller dan The Mandalorian maar dat is na 1 aflevering moeilijk te weten.
 
Ga dit misschien wel een kans geven. Ondanks dat ik een grote Star Wars fan ben, was ik toch al snel afgehaakt bij The Mandalorian.
 
Waarom ?
Is toch een puike serie of vergis ik me ?

Het is zeker een serie die er erg goed uitziet, maar het was voor mij gewoon veeeeeeel te traag. Ik miste een stukje karakterontwikkeling bij the mandalorian en een duidelijke verhaallijn. Het leek allemaal maar nutteloos te zijn. Er is een probleem, the mandalorian lost het probleem op en verlaat dan de planeet. Einde episode. Volgende episode weer net hetzelfde...

Ik weet dat ik wel bij het zeer kleine percentage behoor dat de serie niet meteen goed vond, dus geef het zeker een kans moest je het nog niet gezien hebben. In het algemeen staat the mandalorian inderdaad aangeschreven als één van de betere series.
 
Goede eerste aflevering, ze tonen wat er gebeurd is in de Sarlacc pit, hoe hij zijn armor is kwijtgeraakt en hoe hij is geïntegreerd bij de Tusken raiders.
Maar waar gaat de rest van reeks naartoe? Een akkefietje met die burgemeester?
Nog niet volledig overtuigd van het doel van de reeks op zich.

Ik heb wel een idee waarover het misschien zou kunnen gaan:
In The Bad Batch leerden we Omega kennen, een pure genetic clone van Jango Fett. Volgens de tijdlijn zou ze ongeveer 30 tot 35 jaar oud zijn ten tijde van de events van The Mandalorian.
Dus een soort van zus voor Boba.
 
die traagheid kan ik hier ook wel apprecieren. de richting van die series is meestal niet naar een groots doel als in de films, maar juist wat ingetogener. benieuwd wat boba fett allemaal gaat moeten doen om zijn imperium te behouden.
 
Ik vond het eigenlijk heel saai en echt wel een slap afkooksel van de Star Wars reeks. En die gevechtscenes zijn zo extreem houterig man.
Goh, ik vond the mandalorian ook super eigenlijk. Die sfeer alleen al. En the book of Boba Fett gaat hier mooi op verder vind ik. Maja, smaken verschillen nu eenmaal...
 
blijkbaar is dat cafe waar Boba Fett die speeders steelt, Tosche Station.
Zit in een deleted scene van ANH (die ook in het boek zat)

 
Toffe aflevering, duurt deze keer ongeveer 50 minuten. Qua vooruitgang is het wel schuchter dus ik neem aan dat de komende 4 afleveringen ook meer sfeer brengen dan een belangrijk plot. In de laatste aflevering zal er in de laatste 5 minuten mss een verrassing zijn, althans dat is wat Mandalorian deed.
 
Ha deze aflevering heeft me echt kunnen boeien, meer dan episode 1.
En ik die dacht dat Tusken een primitief kutvolk waren :laugh:
 
Terug
Bovenaan