Tennis

Ik heb nog nooit zoveel ‘winst’ gehaald uit €5 (opleg HBO sport abonnement) - geen reclame en alle wedstrijden ❤️

Collignon gek bezig tegen nummer 5 van de wereld. Fisette en Vliegen ook goed bezig als coach 👌

Fantastisch van Collignon. Zo goed als hij fit is. Shelton natuurlijk absoluut niet zijn beste niveau gehaald, maar dan nog moet je goed zijn om even in 3 sets te winnen. Mooi dat wij als Belgen ook kunnen profiteren van deze rare RG.

Want ondertussen ligt ook Darderi eruit, moet Nakashima een 5e set spelen en staat Rinderknech met de rug tegen de muur. In het bovenste kwart blijft na 2 rondes 1 reekshoofd over, Tiafoe... Het bovenste deel van dat kwart is ATP 56, 69, 102 en 105. En het tweede deel van dat kwart is niet veel beter met Faria, Tiafoe, Collignon en Tsitsipas/Arnaldi (volgende tegenstander Collignon). Een iemand van al die mannen staat volgende week in de halve finales... En de andere kant van de halve finales ziet er ook niet meer zo sterk uit met enkel FAA, Cerundolo, Tien en Cobolli als reekshoofden. Waanzinnig eigenlijk.

Ook raar hoe Landaluce er precies toernooi na toernooi in slaagt om een parcours zonder reekshoofden te krijgen :biglaugh:

Probleem is dat de basic abo prijs wel duur is. 15 euro per maand voor enkel Roland Garros momenteel is me wel wat teveel eigenlijk.
Dat is de prijs van 1 cinema ticket, dus een film van 2u. Nu heb ik tientallen uren plezier. Vooral die 5 setters zijn altijd de moeite 🙌

Waarschijnlijk heb je op RG twee drankjes voor €15 😁

Collignon hele match gezien, ja daar zit toch echt wel veel in ze. Zal iets meer type zijn voor snelle (indoor) hardcourt dan gravel bv maar daar staat een kop op en heeft echt wel wapens voor het moderne tennis, zou mij niet verbazen dat dat richting tweede beste belg ooit gaat na Goffin (qua ranking etc in zijn beste dagen).

Moet imo dringend die challengers gaan laten 100 procent een atp speler.

En Collignon nog een ronde verder, autoritair Cobolli geklopt (hij 18 breakkansen, Cobolli 1). Die staat tegen eind dit seizoen los top 50 imo.

Collignon toch ook wel echt stevig weer, zonder de minste problemen Van Assche en Landaluce kloppen.

Benieuwd naar Roland Garros voor mannen als Blockx, Colignon en vrouwen als Vandewinkel en in de kwalificaties Vandromme.

Lijkt me ook dat Collignon wel echt klaar is om de challengers vaarwel te zeggen.

Collignon autoritair Griekspoor geklopt zonet en dus direct bij comeback finale in toch deftig tot sterk bezette challenger.

Ik zeg het al even en Blockx was hem voor maar dat is er ook los ene voor de top 50.

Ik zeg het al even en Blockx heeft door een aantal sterke tornooien eerder de stap naar de top 50 gezet. Maar puur in zijn geheel zie ik in een fitte Collignon een nog completere speler. Die heeft alles voor het huidige mannentennis en vandaag zelfs dan ook nog sterk op eigen opslag (soms iets te veel dubbele fouten) dan kan die nagenoeg iedereen het lastig maken.

Zal tegen Arnaldi zijn de volgende ronde. Staat niet in de top 100, maar was nog niet zo lang geleden top 30 en won 9 van zijn laatste 10 matchen. Die is absoluut in topvorm.

Zal in principe niet op één van de grootste banen zijn dus hopelijk veel Belgen in de tribune, zal nodig zijn want er zitten ook heel wat Italianen. Ook hopelijk weer een avondslot want zaterdag is de laatste dag dat het snikheet zal zijn (en dat ligt Arnaldi toch beter dan Collignon vrees ik), maar die kans lijkt me wat kleiner.

Sander Gillé zal het graag horen. (waarmee ik zijn uitval verre van verdedig :oi22:)

Blockx heeft blijkbaar een scheurtje in het ligament waar hij zich vorig jaar op de US Open ook aan blesseerde. Ze mikken op Wimbledon, maar gaan niet forceren.

Ze mikken op Wimbledon, maar gaan niet forceren.

Kans lijkt me klein dat dat lukt. Das dus diezelfde enkel die hij nog altijd beschermde met een brace. Ook niet zo goed lijkt me. Echt kut dat hij net nu geblesseerd moet uitvallen.

Wel een beetje vreemd dat Collignon forfait geeft na zijn interview gisteren waarin hij zei er naar uit te kijken. Ik vind dat wel een goede beslissing (aan de bevoegde instanties om iets te doen aan het forfaitprobleem in het dubbel), maar hopelijk is het niet omdat hij pijntjes voelt.

Carreno Busta op zijn oude dag naar de 8e finales, mooi. Kwartfinale is zelfs niet onmogelijk maar dan zal hij Michelsen of Jodar (set 1 gewonnen) moeten kloppen.

Sander Gillé zal het graag horen. (waarmee ik zijn uitval verre van verdedig :oi22:)

Blockx heeft blijkbaar een scheurtje in het ligament waar hij zich vorig jaar op de US Open ook aan blesseerde. Ze mikken op Wimbledon, maar gaan niet forceren.
Zelfde plaats dus hopelijk niet recurrent anders is het fin de carrière

Terug
Bovenaan