Tennis

Come on Rapha!! Ik had het gevoel dat hij fysiek het wat moeilijker aan het krijgen was omdat hij punten precies korter probeerde maken, maar hij slaagt op het juiste moment toe. Zeer knap.

3u06 en er moeten potentieel nog 2 sets (hopelijk maar 1) gespeeld worden, waanzin.

Quasi elke match eindigt hier in 5 sets vandaag, in een loden hitte. Nu weer een supertiebreak tussen Landaluce en Cerundolo...

Pijnlijk dit natuurlijk. Dat het een 50 50 match ging worden, was te voorspellen, maar dit was wel heel close. Arnaldi was op een paar momentjes na gewoon fantastisch. Niet veel op aan te merken. Goed geprofiteerd van die paar slechte opslagspelletjes van Collignon en in die supertiebreak speelde die gewoon op een absurd hoog niveau. Ik schatte die gast hoog in (omdat ik er een 2 wedstrijden van had gezien de laatste weken en die waren ook echt al topniveau), maar wat was dat zeg.

Collignon zelf was gewoon goed imo, een paar foutjes te veel op cruciale momenten en imo veel te doorzichtig telkens naar de forehand van Arnaldi bij shots die hij gewoon moet wegleggen (Arnaldi had dat in set 1 al door...), maar het is nu zo. Zal wel even pikken (net zoals bij de andere spelers die er vandaag uit zijn gegaan na een triller). Laat het in set 4 wel wat liggen. Hij had daar lichtjes de bovenhand, maar laat het dan schieten bij 5-4, het slechtst mogelijke moment wetende dat je dan ook pas als tweede mag serveren in set 5.

Trouwens iets heel positiefs imo is dat Rapha helemaal geen (zichtbare) last heeft gehad van krampen. In dit weer... Hij lijkt dat probleem opgelost te hebben.

Laatst bewerkt:
Kan je niks van zeggen buiten dat het eindresultaat tegenvalt en ik hem niet top vond beginnen.

Dik tornooi gespeeld topper.

Collignon niet gezien wegens feestje waar CL finale opstond en mijn voorstel om te switchen naar tennis massaal werd weggestemd. :rolleyes:
Enkel de YT highlights en aan de stats te zien Arnaldi op de meeste parameters toch nipt de betere speler. Stats zeggen niet alles en op cruciale punten de Italiaan toch ook vaak wat geluk (lijn op nipt binnen) had ik de indruk. Maar goed er komen zeker nog wel kansen voor Raph.

Geen verrassing eerlijk gezegd dat ze niet voorbij Kostyuk geraakt. Iga is al lang niet meer de Queen of Clay.
Duidelijk nog steeds een groot mentaal issue bij haar.

En zolang Iga blijft vasthouden aan Daria als haar sportpsycholoog, gaat dat er niet snel op beteren vrees ik. Het duurt nu toch echt wel lang naar mijn mening.

Duidelijk nog steeds een groot mentaal issue bij haar.

En zolang Iga blijft vasthouden aan Daria als haar sportpsycholoog, gaat dat er niet snel op beteren vrees ik. Het duurt nu toch echt wel lang naar mijn mening.

Niet enkel mentaal he, haar technisch spel is ook gewoon niet meer wat het geweest is. Tijdens haar dominante jaren was ze toch een stuk verfijnder en maakte ze veel minder fouten. Nu precies meer op power aan't focussen en daardoor heel veel (un)forced errors met ballen buiten te slagen.

Volgende maand nog eens 2000 punten kwijt van Wimbledon, ze gaat weer een goeie tuimel maken in't klassement en is zelfs helemaal niet op weg om mee te doen aan de WTA Finals.

Ik hoop dat Joao Fonseca een absolute topper wordt, wat een geweldige speler om naar te kijken.

Niet enkel mentaal he, haar technisch spel is ook gewoon niet meer wat het geweest is. Tijdens haar dominante jaren was ze toch een stuk verfijnder en maakte ze veel minder fouten. Nu precies meer op power aan't focussen en daardoor heel veel (un)forced errors met ballen buiten te slagen.

Volgende maand nog eens 2000 punten kwijt van Wimbledon, ze gaat weer een goeie tuimel maken in't klassement en is zelfs helemaal niet op weg om mee te doen aan de WTA Finals.
Zeker eens, maar dat gaat ook wat hand in hand denk ik dan. Ze mist sowieso dat vertrouwen waarmee ze de grote meerderheid wegblies in het verleden. Niets tegen Kostyuk, want die speelde heel goed vandaag, maar Iga op haar best mag daar met alle respect toch geen problemen mee hebben op gravel.

Hopelijk gaat het terug in stijgende lijn met haar nieuwe coach. Ik wil gewoon terug de beste Iga zien. :frown:

Laatst bewerkt:
De jonge gasten nemen het stilaan over! Mensik wint van Rublev. Die gast krijgt eigenlijk te weinig mainstream aandacht, wetende dat dat van alle Next Gen jongens degene is die al het meeste bewezen heeft.

Als Fonseca het kan afmaken tegen Ruud zitten er in de onderste helft gewoon 3 gasten jonger dan 21 jaar + Zverev. Waanzinnig.

En Fonseca doet het! Ruud in set 2 wel echt bestolen (bal was uit, hij stopt met spelen en scheids zegt onterecht dat er geen "space", hawkeye geeft Ruud gelijk maar ben je niets mee), maar Fonseca was gewoon de betere. Hij lijkt eindelijk de klik gemaakt de hebben. Dit is zijn echte doorbraak imo.

Amai ik keek net eens naar de uitslagen. 90% van de spelers ken ik niet -.-

Is er een leuke speler om te volgen/supporteren? Fonseca de moeite?

99,5% van de spelers had hier een scene gemaakt van 5 minuten (sommigen 10 minuten allicht...) maar Ruud dus niet.

Maja Chwalińska blijft maar verbazen, nu kwart finale als kwalificatiespeelster. Heerlijk :love:

Ik vind ze overigens ook zo mooi tennis spelen. Veel dropshots en lobballetjes en dergelijke, heel leuk om te kijken. Ook ontzettend mooie ballen diep in de hoeken vandaag. Eigenlijk een beetje zoals Iga speelde een paar jaar terug, weliswaar iets minder dominant natuurlijk.

Geen fan van Sabalenka maar toch blij dat ze er Osaka heeft uitgebonjourd. Krijgt al dagen meer vragen over haar outfit dan over haar spel...

Terug
Bovenaan