Tennis

Tiafoe is het weer helemaal aan het weggeven. Dubbele break 4-1 voor in set 4 en hij begint te choken. Arnaldi nu met duidelijk mentaal voordeel van start in set 5.

Tiafoe is het weer helemaal aan het weggeven. Dubbele break 4-1 voor in set 4 en hij begint te choken. Arnaldi nu met duidelijk mentaal voordeel van start in set 5.

Wel echt een zware chokeprestatie inderdaad. Arnaldi is helemaal niet zo goed als tegen Collignon, zit eigenlijk al sinds set 2 vermoeid rond te lopen, heeft veel zwakke momenten gekend, maar Tiafoe geeft het gewoon helemaal weg.

Hij moet zich mentaal dringend herpakken want fysiek zit hij er zeker minder door dan Arnaldi, maar naar het einde van elke set lijkt Arnaldi telkens puur op adrenaline toch zijn beste tennis te kunnen bovenhalen.

En nu lijkt Arnaldi gewoon compleet herboren en vergeten te zijn dat hij moe is. Rare kerel toch echt. Precies een duracell konijn. En Tiafoe begint het stilaan ook te voelen.

Laatst bewerkt:
Ik raad iedereen aan om morgen de samenvatting te bekijken. ONGEZIEN. Die 5e set dan toch.

ATP 104 tegen ATP 105 voor een plek in de halve finale dus... waanzin.

3 italianen in de kwartfinale ook, en Sinner is er niet één van. Allemaal in de zelfde helft ook dus wie weet een Italiaanse halve finale en sowieso een grote kans dat er één in de finale staat.

Wat een wedstrijd weer, wat een toernooi.

Wat die Arnaldi allemaal terughaalt, what the hell. Oké, Tiafoe moest dat voorlaatste punt altijd afmaken, maar toch...

Amai heeft die Arnaldi dat nog gewonnen 🫣 Ik ben gaan slapen bij begin 3de set. Toen stonden ze na 2 sets al 3u op de baan.

Hoe lang heeft die 5 setter wel niet geduurd dan? :lol:

Amai heeft die Arnaldi dat nog gewonnen 🫣 Ik ben gaan slapen bij begin 3de set. Toen stonden ze na 2 sets al 3u op de baan.

Hoe lang heeft die 5 setter wel niet geduurd dan? :lol:
5u30 volgens flashscore.

Hier trouwens de samenvatting voor de liefhebbers:

Ik heb ze alleszins met plezier al gekeken :biglaugh:

Ben benieuwd naar Zverev-Jodar vandaag, Jodar toch de laatste rondes niet zoooo indrukwekkend maar toch een speler die het Zverev lastig moet kunnen maken normaal. Wordt ook de eerste test voor de nummer twee geplaatst (want Machac kon niet deftig door bewegen).

Mensik zou toch ook zot zijn moest die nog is winnen, al gun ik het hem van harte... .

Bij de vrouwen team Kostyuk en al zeker team Cirstea vandaag :love: .

Fonseca kan de lijn van de voorbije wedstrijden niet meteen doortrekken precies.

Hopelijk kan die een niveau hoger schakelen of 't zal rap gedaan zijn.

Fonseca kan de lijn van de voorbije wedstrijden niet meteen doortrekken precies.

Hopelijk kan die een niveau hoger schakelen of 't zal rap gedaan zijn.

Mensik ook gewoon onderschat tegenover de andere Next Gen'ers. Super solide, weinig zwakke punten en veruit de beste opslag van al die jonge gasten, wat u bijna altijd enorm veel vooruit helpt. Heeft ook het meest bewezen al van ze allemaal. Soms wel dipjes in matchen.

Maar Fonseca inderdaad niet op zijn beste niveau vandaag. Ik ben benieuwd of hij het nog eens kans flikken om een wedstrijd om te draaien.

Mensik ook gewoon onderschat tegenover de andere Next Gen'ers. Super solide, weinig zwakke punten en veruit de beste opslag van al die jonge gasten, wat u bijna altijd enorm veel vooruit helpt. Heeft ook het meest bewezen al van ze allemaal. Soms wel dipjes in matchen.

Maar Fonseca inderdaad niet op zijn beste niveau vandaag. Ik ben benieuwd of hij het nog eens kans flikken om een wedstrijd om te draaien.
Zoals nu in deze set klaarblijkelijk. Of speelt er wat fysiek?

Mensik was idd wel sterk in de eerste 2 sets.

Zoals nu in deze set klaarblijkelijk. Of speelt er wat fysiek?

Mensik was idd wel sterk in de eerste 2 sets.

Ik denk niet dat hij fysiek de sterkste is. Je merkt dat hij punten iets korter probeert te maken. Dat was eigenlijk tegen Rublev ook al, je had het gevoel dat die alles onder controle had, maar hij schoot zich dan zelf in de voet met een paar domme fouten. Mensik kwam er tegen het einde ook wel weet wat door.

Fonseca ruikt wel bloed nu denk ik. Ondanks dat hij tegenover zijn vorige wedstrijden toch meer fouten blijft maken. Maar die is wel fysiek ijzersterk heeft al getoond dit toernooi dus hoe langer die wedstrijd duurt... We zullen zien. Ik ga deze keer niet tot na middernacht kunnen kijken :biglaugh:

Was toch weer een geweldige match Fonseca-Mensik, zeker set drie (aanrader om het spel voor 6-6 te herbekijken bv).

Geweldig tornooi is het, leukste slam sinds de laatste die Federer won voor mij.

Waarschijnlijk een weinig interessante wedstrijd voor de neutrale kijker, maar mijn god, voor iemand die de Poolse speelsters een warm hart toedraagt, is dit toch een zenuwslopende wedstrijd.

Chwalińska 5-1 en 40-30 voor, om het uiteindelijk alsnog pas in de tiebreak met 7-6 te halen.

Was toch weer een geweldige match Fonseca-Mensik, zeker set drie (aanrader om het spel voor 6-6 te herbekijken bv).

Geweldig tornooi is het, leukste slam sinds de laatste die Federer won voor mij.
Hmm, daarvoor vond ik Fonseca niet goed genoeg gisteren om te spreken van een geweldige wedstrijd. Mensik was zeer sterk, maar krijgt beide breaks in de eerste sets wel nagenoeg cadeau als ik me dat goed herinner. In set drie was het spannender, akkoord, maar die set had Fonseca eigen altijd moeten binnenhalen, maar hij was veel te wisselvallig om optimaal te profiteren van de ongemakken waarmee Mensik (leek) te sukkelen in set 3, voornamelijk in het begin dan.

We zijn natuurlijk ook al enorm verwend geweest deze RG en misschien wilde ik ook iets te graag een 4e en mogelijke 5e set, maar 't was gisteren toch één van de mindere partijen waarvoor ik bewust ben blijven kijken.

Waarschijnlijk een weinig interessante wedstrijd voor de neutrale kijker, maar mijn god, voor iemand die de Poolse speelsters een warm hart toedraagt, is dit toch een zenuwslopende wedstrijd.

Chwalińska 5-1 en 40-30 voor, om het uiteindelijk alsnog pas in de tiebreak met 7-6 te halen.
Dju, compleet vergeten deze wedstrijd...

Nu wel Sabalenka, maar daar ga ik niet vrijwillig naar kijken. :laugh:

Terug
Bovenaan