Gavin
Well-known member
En wanneer is dat al gebeurd? Het was niet de heetste dag uit de geschiedenis van dat tornooi. Sommigen gaan zweten en moeten opgeven, ja. Er zal misschien iemand eens flauwvallen, net zoals er mensen al eens flauwvallen tijdens een match bij andere temperaturen, ja. Het is een klotesituatie om te sporten en niet ideaal om het zacht uit te drukken, maar ik vind het geen direct en algemeen gevaar zoals bliksem dat kan zijn, dus ga er maar voor dan.Die heat rule is door de ATP vooral ingevoerd om de spelers tegen zichzelf te beschermen. Je kan redeneren zoals jij doet uit het ‘survival of the fittest’ principe. Dat is allemaal goed en wel, tot het eens serieus mis gaat. Zal dan waarschijnlijk niet eens bij de toppers zijn maar eerder bij de lager geklasseerden. En dan zal iedereen staan roepen ‘Dit was onverantwoord, waarom was er geen heat rule?’
Is het fair dat sommige matchen mogen stoppen tot het avond is en anderen hun match moeten afwerken onder een dak met airco waardoor de matchsituatie verandert? "Lorenzo Musetti was able to emerge victorious from a great battle against Machac in a match that was interrupted due to the extreme heat rule to deploy the retractable roof in the final stretch. Asked about the differences between competing in that context and doing it outdoors, the Italian was decisive."I am very proud of this victory. There was a radical change when they turned on the air conditioning and deployed the roof; it started to get a bit cold, and the ball bounced lower." Is het fair dat iemand kan domineren bij 39 graden maar zijn fysiek voordeel moet opgeven omdat het 40 wordt?
2014 Aus Open toen het vijf dagen na elkaar heter was dan afgelopen tornooi: "Cool customer Roger Federer, who often trains in the hot desert of Dubai and began his record 57th consecutive major, had little sympathy for his peers, adding that he didn't believe the roof over Rod Laver Arena where he played Tuesday should have been closed.
"It's just a mental thing," the 17-time Grand Slam winner said after outclassing Australia's James Duckworth 6-4, 6-4, 6-2. "If you've trained hard enough your entire life or the last few weeks and you believe you can do it and come through it, there's no reason. If you can't deal with it, you throw in the towel."
Some said the hot conditions even helped, among them Gilles Simon, who was on crutches three days ago after badly turning his ankle at the nearby Kooyong exhibition.
"It was good for what I wanted to do on court," said the 18th seed from France after holding off Daniel Brands 6-7 (4-7), 6-4, 3-6, 6-3, 16-14, explaining that the heat made the balls travel quicker through the air. "I needed fast condition. I didn't want to run.""
Ik snap wat ge bedoelt, en ik aanvaard uw visie ook gewoon als dat is wat het tornooi beslist (ik zeg ook duidelijk dat IK het belachelijk vind), maar ik zie het zelf gewoon niet. Sommigen hebben krampen bij 38 graden, sommigen na drie uur tennis ... en sommigen niet. Ge hebt het grafiekje ook vast gezien dat Sinner nog geen match langer dan 3,5 uur heeft gewonnen, dat is geen toeval he. Iemand als Rune zal nooit triomferen in zulke omstandigheden, niet omdat het te heet is om te tennissen maar omdat zijn lichaam dat gewoon niet aankan. En dat is deel van de sport. Enige waar ik dan wel mee zit, is de billijkheid van het speelschema dat gedicteerd wordt door uitzendrechten en ticketverkoop, daar heb ik geen antwoord op buiten verplicht afwisselende sessies. Zeker met een dag rust, moet dat kunnen om te wisselen.
Ik zie aan de inhoud van uw posts dat ge uiterst zelden een tennismatch bekijkt, enkel live score/live rankings/Sporza-artikels, en hier dan maar generische posts zet over hoe het tornooi of de match geweest is, alsof ge gekeken hebt ... het verbaast me dus niet dat ge het "vroeg of laat in de gazette" leest in plaats van het live te zien, neen.dan lees je vroeg of laat in de gazette: X is gestorven op het tennisterrein wegens een hitteslag. Ga je dan ook zeggen: "Dat is topsport hé! Het risico van het vak."

. Omzeggens geen niveauverschil maar Harris kon zich telkens uit de problemen serveren bij bp’s en de Spanjaard niet. Daar zat het verschil en 2 keer 7-5.