Tennis

Mertens nieuwe slam finale in het dubbel.

Sabalenka weer absolute powerhouse in de halve finale daarnet.

Alcaraz leek het in 3 sets naar zich toe te halen maar door de hitte wordt het nog een zware slijtageslag.
Dat is de Australian Open hé! :tongue:

PS. Velen geven op social media Zverev ongelijk dat Alcaraz behandeld werd voor krampen (MT) en dat dit niet zou mogen.
Maar hij heeft gelijk als je de regels er bij neemt. In principe mag het niet.

Laatst bewerkt:
Sterke mentale (en fysieke) weerbaarheid van Alcaraz maar hier zijn er geen (echte) verliezers.
Voor zo'n matchen komt het publiek kijken.

Laatst bewerkt:
Sterke mentale (en fysieke) weerbaarheid van Alcaraz maar hier zijn er geen verliezers.
Voor zo'n matchen komt het publiek kijken.
Tuurlijk zijn er verliezers. Zverez? Hoeveel dergelijke nederlagen heeft die man nu al wel niet moeten ondergaan? Alleen al daarom gun ik die gast ooit wel een GS, maar dan wel ten koste van Sinner graag.

Alcaraz leek het in 3 sets naar zich toe te halen maar door de hitte wordt het nog een zware slijtageslag.
Dat is de Australian Open hé! :tongue:

PS. Velen geven op social media Zverev ongelijk dat Alcaraz behandeld werd voor krampen (MT) en dat dit niet zou mogen.
Maar hij heeft gelijk als je de regels er bij neemt. In principe mag het niet.

Zverev is geen populaire speler. Vooral door zijn gezaag vaak en door de hele historie met zijn ex-vriending.

Ik ben een Alcaraz-fan (al sinds zijn 15de) dus in deze niet objectief maar vooral de manier waarop Zverev reageerde op de MTO vond ik toch allesbehalve sportief. Pakweg een Ruud of een Sinner hadden dit nooit op die manier gedaan.

Ik begrijp wel niet altijd waarom dat die niet vroeger kunnen beginnen, het is daar ondertussen 1u 's nachts.

Voor de temperatuur moeten ze het niet doen want het was er vandaag niet warmer dan 23 graden.

Ik begrijp wel niet altijd waarom dat die niet vroeger kunnen beginnen, het is daar ondertussen 1u 's nachts.

Voor de temperatuur moeten ze het niet doen want het was er vandaag niet warmer dan 23 graden.
Willen op center court spelen meeste zitplaatsen, veel mensen tickets voor hele dag dus beide halve finales en vooral match één heeft bijna zes uur geduurd een record voor een halve finale.

Je kan de eerste halve finale ook moeilijk in de ochtend laten starten want dan zit je weer met tv zenders etc die niet tevreden zijn.

En voila Djokovic gewonnen, wat mij betreft terecht, Sinner vond ik zeker niet buitenaards.

1 lijntje uit de statistieken vertelt het hele verhaal: Sinner slechts 2 van de 18 bp's benut, Djokovic 3 van de 8...
Total points won 152-140 in het voordeel van Sinner maar daar koopt hij dus niets mee vandaag.

En nu hopen dat Alcaraz voldoende hersteld is tegen zondag.

Sinner vond ik iets minder goed dan ik van hem gewoon ben. Hij heeft ook te veel kansen gemist en als er één speler is waarbij je dat niet mag doen is het Djokovic hé. Die laatste is dan wel een procentje minder als in zijn prime maar zo'n kans op een nieuwe finale laat ie niet liggen.

Mertens/Zhang wonnen de dubbeltitel! Elise haar 6e Grand Slam in het dubbel, voor de 3e keer in Melbourne. Enkel Roland Garros staat nog niet op haar palmares. Nieuwe nummer 1 van de wereld dus haar rondje Down Under was heel succesvol! :clap:

Ik zag ook nog twee Belgische titels bij de Wheelchairs Juniors. Luna Gryp en Alexander Lantermann wonnen de titel. (y)

Terug
Bovenaan