Tennis

Bergs moet zijn kop erbij houden. Duidelijk een momentumchange en hij is wat gefrustreerd, begrijpelijk want aan het begin van de set had hij het overwicht en had hij de controle en breakkansen, maar hij is te veel UE's aan het maken en ook zijn service draait niet echt hoe het moet. Irritante match natuurlijk, je weet dat je weinig kansen zal krijgen op de opslag van Hurkacz, nauwelijks langere rally's, geen mooie punten. Moeilijk voor Bergs om in zijn spel te komen.

Tja Bergs... gewoon veel te veel UE's. Sinds het midden van de tweede set is hij veel te veel gaan forceren in de rally's. Ook geen reden toe want Hurkacz slaagt nauwelijks een winner in een rally. Wordt zeer moeilijk op deze manier.

Alle enthousiasme na de eerste kwalificatierondes bij de mannen op 2 dagen de prullenbak in... Op zich geen hele grote verrassing wanneer je de loting zag maar de manier waarop was toch maar meh...

Bergs is op mentaal vlak een 'high maintenance' speler, dat weten we al lang en dat zal nu niet meer veranderen. Heel soms werkt het in zijn voordeel als de euforie hem beter maakt maar idd. als hij niet in zijn spel kan komen om whatever reden (door de tegenstander of zelf een mindere dag), dan zie je hem heel snel afglijden. Heeft nochtans een psych in zijn team.

Voor de rest geen hele grote verrassingen of het moest 1m70 gravelspeler Baez zijn die op hard court 2m02 servebot GMP naar huis slaat.
Griekspoor is ook nergens de laatste maanden, ook mentaal wat labiel.
Idem voor Fonseca
Revelatie van de voorbije maanden, de pezige Jodar, is wel door in zijn eerste AO optreden

3 matchen van Świątek gekeken, 3 ontzettende teleurstellingen. Tot haar doping ban had ik echt nooit het gevoel dat zelfs bij een achterstand het kalf verdronken was, nu heb ik zelfs bij een voorsprong het idee dat ze maar 1x iets fout moet doen en ze zal helemaal inzinken en verliezen. Vreemd dat dat al anderhalf jaar aansleept en er op mentaal vlak gewoon weinig tot geen verbetering zichtbaar is.

Case in point, 6-1 gewonnen tegen Kalinskaya in 25 minuten. Geen vuiltje aan de lucht lijkt wel. En dan inzinking en 2e set 6-1 om de oren gekregen.

Benieuwd of ze het laken alsnog naar zich kan toetrekken in de 3e set.

Case in point, 6-1 gewonnen tegen Kalinskaya in 25 minuten. Geen vuiltje aan de lucht lijkt wel. En dan inzinking en 2e set 6-1 om de oren gekregen.

Benieuwd of ze het laken alsnog naar zich kan toetrekken in de 3e set.
Gelukkig nog gewonnen, maar de tijd dat ze deze speelsters in dit stadium zonder problemen sloopte is precies voorbij ...

Djokovic ontsnapt aan diskwalificatie: weggekwakte bal vliegt rakelings langs ballenmeisje

Ba wah als ik de video zie was het in tegenstelling tot in 2020 (naar mijn mening maar ik ben geen expert) geen frustratie maar speelde hij de bal nodeloos nog weg nadat hij het punt verloor. (een beetje dom)

De scheids schat de situatie (naar mijn mening) wel goed in door geen waarschuwing te geven.
Dit was waarschijnlijk ook geen DQ geweest had hij haar wel geraakt.

Ik lees in sommige media dat een ballenmeisje raken automatisch een DQ oplevert maar dat klopt niet. De scheids beslist nog altijd afhankelijk van het hoe en waarom je die bal naar haar geslagen hebt.

Instant fan van Iva Jovic hier. Jammer dat ze tegen Sabalenka moet. Maar wie weet heeft ze geluk en wordt het Chokalenka.

Beloven interessante kwartfinales te gaan worden bij de mannen.

Mertens efkes tennisles gekregen...

Musetti die voor het eerst op hard court wint van Fritz, benieuwd wat ie kan tegen Djokovic (die zijn QF cadeau kreeg)

Nee klopt, staat in de verste verte zelfs geen enkele jongen of meisje in de top-100. Bij de jongens staat Vandepoele 356e als beste Belg en Elfya Ba staat 195e bij de meisjes. Daar zie ik ook Hannelore Daniëls staan, nr 415, zij is 14 en stond nog in de finale van het EK U14.

Jovic kon het Sabalenka toch niet lastig maken, ik had het closer verwacht dan 6-3 6-0.

Terug
Bovenaan