Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Djoko op een belachelijk hoog tempo aant tennissen , Carlos moet een niveauke hoger gaan spelen vrees ik
Man is 38
Yep , hij moet meer dropshots proberen en Djoko laten lopenCarlos teveel fouten, niet agressief genoeg, moet teveel volgen en kan niet sturen. Niet de Carlos die we gewoon zijn. Misschien toch niet helemaal fit na die HF?
Nuja, het zou ook de eerst keer niet zijn dat die Spanjaard plots zich herpakt en een Godlike niveau begint te halen als het kalf half verdronken is.
Absoluut niet akkoord hier.Ik ben een Alcaraz-fan (al sinds zijn 15de) dus in deze niet objectief maar vooral de manier waarop Zverev reageerde op de MTO vond ik toch allesbehalve sportief. Pakweg een Ruud of een Sinner hadden dit nooit op die manier gedaan.
Best grappig, bijna tien jaar geleden was het nog "Tsonga, is gewoon een reus die kei hard mept maar Goffin is een klasse beter."Tsonga, [...] Buiten de big 3 waren deze toch ook allemaal absolute top.
Of het effectief een fake MTO was, weet alleen Alcaraz zelf. Hij beweert dat hij aanvankelijk een probleem met de rechter adductoren vermoedde. Dat kan en ik geef hem hier het voordeel van de twijfel. Net omdat hij geen geschiedenis heeft van onsportief gedrag en een fair play speler is.Absoluut niet akkoord hier.
De allesbehalve sportieve zet kwam van Alcaraz door een blessure te veinzen voor een MTO voor, wat na de finale van gisteren, toch wel duidelijk krampen waren. De reactie van Zverev, net zoals heel vaak in tennis eigenlijk, is ook niet richting de tegenstander, maar de umpire/spelleiding. Zelfde uitleg in de persconferentie na de match van Zverev: krampen, hun beslissing, niets over Alcaraz. Zverev zou allicht hetzelfde doen als topsporter, maar het is de spelleiding die hier moet ingrijpen en dat gewoon niet toelaten. Vandaar de reactie "you are protecting both of them." Alcaraz nam tussen de sets ook geen rust, in mijn ogen een geste naar het voordeel dat hem gegeven werd. Dus ik vind niet dat de spelers in die situatie iets verweten kan worden, gewoon zwakke spelleiding.
Ik vind ook de heat rule op zich belachelijk, gewoon afvoeren. Als ge er niet tegenkunt op die dag, dan moet ge maar forfait geven. Als ge niet tegen de hitte kunt als sporter, jammer voor u maar dan zijt ge (op die dag) slechter fysiek dan uw tegenstander en dan is dat deel van de sport. Dan is dat ook zeker deel van de Australian Open in de zomer, en dan hoort ge die niet te winnen. Vindt ge de hitte te gevaarlijk om in te spelen? Begrijpelijk, maar dan geeft ge maar forfait en laat ge iemand die zich wel de pleuris wil meppen de titel pakken. Dat is topsport. Misschien de US Open ook uitstellen als de luchtvochtigheid te hoog is, want daar kunnen sommigen ook niet tegen? Een natte Roland Garros is ook anders dan een droge, hete Roland Garros, ook regeltjes invoeren? Tennis outdoor is simpel; er wordt gespeeld zolang de bal botst op gravel en de lijnen niet glad zijn op alle andere ondergronden. Voor de rest is het aanpassen en degene die er het best mee overweg kan of zijn lichaam tot het uiterste wil drijven, wint. Die mentaliteit is duidelijk te zien aan Nadal zijn vingers bij het applaudisseren gisteren.
Op dat vlak zie ik ook geen verschil met Alcaraz na de eerste set gisteren of Djokovic zijn walkover/forfait in eerdere rondes. Dat is geen geluk he, dat is een patroon. Het is niet de eerste keer dat Djokovic het fysiek niet meer kan volhouden de laatste jaren, dat is niet pech/geluk maar zijn lichaam dat niet meewil. Het is ook niet de eerste keer dat Musetti moet opgeven na een uitsteende start (zijn derde op een jaar, exclusief hetzelfde in de Monte Carlo finale dus eigenlijk vier), dat is niet pech/geluk maar zijn lichaam dat niet meewil. Het is ook niet de eerste keer dat Mensik moet opgeven (vier walkover/opgaves het afgelopen jaar), dat is niet pech/geluk maar zijn lichaam dat niet meewil. Als dat één keer gebeurt, is dat pech/geluk, maar drie keer op een jaar is een fysiek patroon en dan zijt ge als tegenstander misschien gewoon beter voorbereid om de match te winnen.
Ik vind ook de heat rule op zich belachelijk, gewoon afvoeren. Als ge er niet tegenkunt op die dag, dan moet ge maar forfait geven. Als ge niet tegen de hitte kunt als sporter, jammer voor u maar dan zijt ge (op die dag) slechter fysiek dan uw tegenstander en dan is dat deel van de sport. Dan is dat ook zeker deel van de Australian Open in de zomer, en dan hoort ge die niet te winnen. Vindt ge de hitte te gevaarlijk om in te spelen? Begrijpelijk, maar dan geeft ge maar forfait en laat ge iemand die zich wel de pleuris wil meppen de titel pakken. Dat is topsport. Misschien de US Open ook uitstellen als de luchtvochtigheid te hoog is, want daar kunnen sommigen ook niet tegen? Een natte Roland Garros is ook anders dan een droge, hete Roland Garros, ook regeltjes invoeren? Tennis outdoor is simpel; er wordt gespeeld zolang de bal botst op gravel en de lijnen niet glad zijn op alle andere ondergronden. Voor de rest is het aanpassen en degene die er het best mee overweg kan of zijn lichaam tot het uiterste wil drijven, wint. Die mentaliteit is duidelijk te zien aan Nadal zijn vingers bij het applaudisseren gisteren.