Tennis

Djokovic verloren, tweede verliesmatch op 25 matchen, tweede keer tegen Sinner die dan nog serieus ontsnapt ook, bij 5-4 Djokovic in de derde set 0-40 achter op eigen opslag Sinner en dus drie matchballen op rij gered... . Fenomenaal eigenlijk die statistieken van Djokovic. En knap van Sinner ook (al had ik hem liever op de atp finals zien winnen maar goed :D ).
Sinner nu drie van de vier laatste ontmoetingen met Djoko gewonnen, heel heel proper. :bow:

Je zag al in de eerste rondes dat we niet de beste Djoko op dit toernooi zagen.
Bovendien is Sinner een speler die hem niet goed ligt en ook iemand die niet snel geintimideerd is door de mentale spelletjes van Djoko.

Die laatste is natuurlijk ook geen superman en hij kan ook niet alles blijven winnen he.

Straks Sinner voor winst van de AO? :tongue:

Netjes van Sinner, matchpunt laten liggen in de derde set, maar het toch afmaken in de volgende! Is al van 2005 geleden dat niemand van de Big 3 in de finale staat, toen was het Hewitt vs Safin. Sinner staat 3-6 tegen Medvedev waar hij wel de laatste 3 ontmoetingen won en 1-4 tegen Zverev, waar hij de laatste 4 verloor....

In ander nieuws, Collignon, Onclin en Goffin allemaal in straight sets naar huis gespeeld in Ottignies. Dus Bergs zal volgende week beste Belg op de rankings zijn.
Bailly aan de slag in Florida (M25) en staat na twee simpele zeges in de kwartfinale.

Zverev wint nooit een slam heb ik gezegd dus t zal van Sinner of Medvedev moeten komen.

Zou het Sinner nu zeker wel gunnen... .

Medvedev :bow: Wat een krijger is en blijft dat toch eigenlijk zeg. Ik zal wellicht één van de weinigen zijn, maar ik zie 'm ongelofelijk graag bezig. Het ziet er vaak niet uit, maar hoe hij het toch bij momenten voor elkaar krijgt vind ik fantastisch.

Hoogstaande halve finales en twee keer verdiende winnaar.
Medvedev wel extreem lucky met die netbal in TB set 3. Wordt het daar 6-4 voor Zverev ipv 5-5 dan komen er 2 mp's. Maar goed ja dat is tennis.

In ander nieuws, Collignon, Onclin en Goffin allemaal in straight sets naar huis gespeeld in Ottignies. Dus Bergs zal volgende week beste Belg op de rankings zijn.
Bailly aan de slag in Florida (M25) en staat na twee simpele zeges in de kwartfinale.
Beschamend slechte week voor de Belgische mannen.
Nog nooit zoveel Belgen aan de start in een nochtans erg matig bezette Challenger en geen enkele voorbij de tweede ronde.
Allé volgende week Davis Cup in Kroatië, ik ben eens benieuwd...

Het ziet er vaak niet uit, maar hoe hij het toch bij momenten voor elkaar krijgt vind ik fantastisch.
Als je bij de jeugd je slagen voorbereidt zoals Medvedev (en dan vooral de bh) dan krijg je gegarandeerd van elke trainer zwaar onder je voeten. Terwijl het voor hem duidelijk wel werkt natuurlijk. Er is niet zoiets zoals 1 'juiste' techniek.

Beschamend slechte week voor de Belgische mannen.
Nog nooit zoveel Belgen aan de start in een nochtans erg matig bezette Challenger en geen enkele voorbij de tweede ronde.
In de lijn van deze week heeft Bailly net ook zijn kwartfinale verloren tegen qualifier Axel Nefve, aan zijn resultaten te zien ook niet een echte hoogvlieger. Ik hoop echt dat het college tennis heel beperkt blijft...

Als je bij de jeugd je slagen voorbereidt zoals Medvedev (en dan vooral de bh) dan krijg je gegarandeerd van elke trainer zwaar onder je voeten. Terwijl het voor hem duidelijk wel werkt natuurlijk. Er is niet zoiets zoals 1 'juiste' techniek.
Nadal toch idem zeker forehand weinig jeugdtrainers die daar gaan zeggen jup dat is de ideale forehand maar het werkt wel voor hem... .

Nadal toch idem zeker forehand weinig jeugdtrainers die daar gaan zeggen jup dat is de ideale forehand maar het werkt wel voor hem... .
Ik heb in mijn tennis 'hoogdagen' nog les gegeven aan de competitieve tennisjeugd, mag zeggen tot ieders tevredenheid en ook met resultaten in de tornooien en interclubs. Maar toen kwamen ze vanuit Tennis Vlaanderen ineens met hun labels van 'Start-to' en 'Instructeur C-B-A'. Als instructeur moest je dan zelf les volgen over de manier waarop je dingen moest aanleren, allemaal op basis van een powerpoint door een paar mannen van de VTV in Wilrijk opgesteld.
Ik ben naar die sessies geweest en een paar keer in discussie gegaan over hun lesmethodes en dan vooral over het feit dat er geen ruimte was voor een andere aanpak bij verschillende types spelers. Het antwoord was 'Ja allemaal goed en wel maar op het instructeursexamen moet je het doen op de manier zoals het in de ppt staat anders kunnen we u geen Instructuer B maken'. Ja ok laat dan maar zitten heb ik toen gezegd...
Op een bepaald moment hebben ze van het bestuur van de club uit verplicht aan hun instructeurs om toch een certificaat te hebben anders mocht je geen les meer geven.
Dan nog een tijdje aan een paar van die gasten privé-les gegeven maar dat was niet houdbaar om ze van hun andere trainer onder hun voeten kregen toen ze dingen toepasten die ik had aangeleerd. Bijv. een gast met een goede double handed bh af en toe eens een enkelhandige slice laten spelen ter variatie. Ha neen dat kon niet 'omdat het zo niet in de VTV-ppt stond'...

Arme Medvedev. De vele 5-setters hebben hem de das om gedaan. Ondanks dat Sinner ongelofelijk goed speelt doet het mij niks.

Mertens simpel de dubbel finale gewonnen trouwens. Al bij al laag niveau, de tegenstand was gewoon zwak.

Sinner net op tijd zijn tactiek aangepast toen hij doorkreeg dat je met passief baseline tennis tegen Medvedev niet kan winnen, enkel een Djokovic in een topdag kan dat.
Einde set 2 zag je al wat momentum change en dan set 3 met agressief tennis binnen gehaald. Vanaf set 4 duidelijk tekenen van vermoeidheid bij Medvedev en hij vond geen antwoord op Sinner zijn spel. Toen wist je het al en set 5 was eigenlijk een maat voor niets. Al met al verdiende overwinning imho.

Mooie overwinning van Blockx in Koblenz. Is het voorbije jaar veel meer geëvolueerd dan Bailly die wat blijft hangen toch.

Geerts blijft op de sukkel en geraakte niet door de qualies. Die mag dra weer ITF en interclub gaan spelen.

Als het tegen Murray is kan Paire zich blijkbaar wel nog opladen. Niettemin veel kans dat hij de volgende ronde alsnog gaat tanken.

Molleker vorige week nog een pak slaag gekregen van Collignon, deze week is hij beter in vorm, 6-3 6-0 gewonnen van Blockx.

Terug
Bovenaan