Tennis

Ja was een mooie week voor hem, komt op 312 nu en speelt volgende week in Glasgow.

Vandaag ook Bergs en Goffin door in de Q1 ATP500 Rotterdam.
Bergs won van Rodionov waar hij voorbije 1,5 jaar nu al 5 keer tegen speelde, nu tegen Zeppieri die net iets hoger staat dan hem.
Goffin versloeg Barrere en mag nu thuisspeler Gijs Brouwer aanpakken, een hardhitter die ietwat verrassend Van Assche opzij zette.
 
2 op 2 in Rotterdam, had ik niet verwacht eerlijk gezegd.

Goffin mag tegen WC Prizmic die het Djokovic op de AO knap lastig maakte.

Bergs heeft pech en staat tegen 2nd seed Rublev. Al denk ik niet dat hij het zelf heel erg vindt.

Maar beiden wel al zeker van 25ATP pts en 16555€ prize money dus sowieso een goed weekend achter de rug en de rest is bonus.
 
Waarom blijf je Goffin zo viseren? Het is nog altijd een steengoede speler en onze beste belg.
Dat eerdere statement van Blockx>Goffin is ook belachelijk.

Ja Blockx is de toekomst en er zit veel potentieel in hem. Maar op 10 wedstrijden wint Goffin er nog altijd een stuk of 7.

Blockx en Zizou (al heeft die al wel bewezen challengers te kunnen winnen) hebben nog alles te bewijzen. Eens zien of ze het ook tot 7de van de wereld kunnen schoppen en een ATP tornooi kunnen winnen. De tijd zal het leren.

Ik vraag me soms sterk af of je zelf op een hoger niveau tennist? Weet je hoe goed je moet zijn om wedstrijden te winnen?
 
Tennis niet, maar heb tafeltennis gespeeld op hoog niveau, tot in 1e nationale. Tafeltennis is nog een mentalere sport dan tennis.
Itt Goffin zette ik een stap terug toen ik niet meer het vereiste niveau kon halen wegens gebrek aan training. De "klasseflitsen" zaten er nog altijd in, maar de constantheid was grotendeels weg.

Goffin heeft nu al bijna een jaar niet meer kunnen winnen van een top-100 speler, heeft in dat jaar enorm veel beschamende verliezen geleden (spelers met ranking van 300)... En elke match zie je terug dat het talent en de techniek nog aanwezig is, maar de constantheid er niet meer is. En hij is mentaal nog een grotere vod dan hij vroeger in zijn piek was.
Al wat hij nu doet is zijn "legacy" besmeuren imho. Daarom ben ik kritisch.


Als je zo lang niet meer hebt kunnen winnen van een top 100 speler en je moet tegen een jong opkomend talent dat altijd een 5-setter had moeten spelen tegen Djokovic op de AO, ja dan had ik verwacht dat hij er van ging verliezen... En ik was zeker niet alleen...
 
Blockx moet opgeven in de 3e set vandaag, hopelijk niets ergs.
Denk het niet, had op het einde van set 2 al een MTO en dan toch nog onverwacht de set binnengehaald. Bewoog daarna duidelijk minder goed maar ik vermoed gewoon verrekking of zo.

Ik zie dat Fognini ook nog Challengers blijft spelen. Blijkbaar heeft hij er nog steeds zin in.
Bergs begint er nu aan tegen Rublev.
Voor degenen zonder Tennis TV abo die willen zien: er is een gratis live YT-stream van centre court.
 
Tennis niet, maar heb tafeltennis gespeeld op hoog niveau, tot in 1e nationale. Tafeltennis is nog een mentalere sport dan tennis.
Itt Goffin zette ik een stap terug toen ik niet meer het vereiste niveau kon halen wegens gebrek aan training. De "klasseflitsen" zaten er nog altijd in, maar de constantheid was grotendeels weg.

Goffin heeft nu al bijna een jaar niet meer kunnen winnen van een top-100 speler, heeft in dat jaar enorm veel beschamende verliezen geleden (spelers met ranking van 300)... En elke match zie je terug dat het talent en de techniek nog aanwezig is, maar de constantheid er niet meer is. En hij is mentaal nog een grotere vod dan hij vroeger in zijn piek was.
Al wat hij nu doet is zijn "legacy" besmeuren imho. Daarom ben ik kritisch.


Als je zo lang niet meer hebt kunnen winnen van een top 100 speler en je moet tegen een jong opkomend talent dat altijd een 5-setter had moeten spelen tegen Djokovic op de AO, ja dan had ik verwacht dat hij er van ging verliezen... En ik was zeker niet alleen...
Elaba Solleke, niet liegen he 😄! Ne keer mogen invallen in 1e nationale ooit misschien wegens volk tekort maar in uw beste seizoenen gewoon ne middenmoter in 1e provinciale dankuwel.

Voor de tennissers, 1e prov tafeltennis is vergelijkbaar met 70 punten in tennis. Dus of je dat 'op hoog niveau' wil noemen... 🙂
 
Laatst bewerkt:
Zijn challenger matchen niet gratis te volgen op challenger tv?
Klopt maar Rotterdam is een ATP500 hé ;)

Sterke partij van Zizou maar hij heeft zijn bp's niet benut en Rublev wel, dat was het verschil. Al bij al de betere speler, zeker geen schande om van te verliezen.
David morgen laatste match van de avondsessie op centre court tegen de Minaur, gezien hard court weinig kans zou ik zeggen maar alles moet gespeeld worden.
 
Elaba Solleke, niet liegen he 😄! Ne keer mogen invallen in 1e nationale ooit misschien wegens volk tekort maar in uw beste seizoenen gewoon ne middenmoter in 1e provinciale dankuwel.

Voor de tennissers, 1e prov tafeltennis is vergelijkbaar met 70 punten in tennis. Dus of je dat 'op hoog niveau' wil noemen... 🙂
Geen idee wie je denkt dat ik ben, maar mag in pb. Ik speel trouwens al enkele jaren niet meer.
 
Geerts heeft Nakashima geklopt met 6-4 6-4, van een serieuze verrassing gesproken. Moet zowat zijn beste zege in jaren zijn. (y)
 
Geerts heeft Nakashima geklopt met 6-4 6-4, van een serieuze verrassing gesproken. Moet zowat zijn beste zege in jaren zijn. (y)
Amai zeg, ik dacht eerst dat het een fout was, maar neen hoor :LOL:
Kan de punten ook héél goed gebruiken, moet alleen al in maart een derde van zijn punten verdedigen
 
Collignon trof het niet in de tweede ronde van de kwalificaties in Pune, want Bonzi was niet alleen het eerste reekshoofd, hij had ook 3e reekshoofd geweest in de maindraw als hij zich op tijd had ingeschreven... Maar Raphael scoorde zijn beste zege ooit en klopte Bonzi met 7-5 6-7(6) 6-3.
Op de hoofdtabel speelt hij nu de eerste ronde tegen 3e seed Walton, die vorige week nog makkelijk van Onclin won.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Mooi idd. van de Raf
Rest van de Belgen gene vetten voorlopig.

De Loore verloren van Nakashima, is geen schande
Geerts vorige week nog halve finalist maar nu in Q1 er uit tegen halve Antwerpenaar De Schepper
Onclin verloren van een zekere Tung-Lin Wu
David tegen zijn maat Herbert, is nooit een makkelijke tegenstander

Bailly speelt ook nog eens in Naples (Florida) een ITF25
Van Blockx nog geen medisch bulletin gezien dus waarschijnlijk ça va wel.
 
Heel triestige resultaten deze week bij de Belgen, Goffin laatste in de challengers die out is. Ook bij de vrouwen kon niemand van het betere segment winnen. Daar vallen de resultaten dit jaar ook grotendeels dik tegen. Enkel Bergs, Kempen en Benoit zorgden dit jaar voor wat uitschieters.

Of Bailly moet de week redden. :cool:
 
Ik vraag me echt af hoe lang David het nog volhoudt op die manier.
Op mentaal vlak is hij nooit van de sterksten geweest en als je in de Challengers al geen diepe run in de draws meer kunt maken dan gaat het snel bergaf.
 
Of Bailly moet de week redden. :cool:
Een triestige tweede ronde, verder is hij niet geraakt...
Intussen staat Joao Fonseca na het winnen van Arthur Fils en Christian Garin wel mooi in de QF van een ATP500 in Rio

Prizmic, Mensik, zelfs Landaluce,...ook allemaal leeftijdsgenoten van Bailly, hebben voorbije jaar ook al grote stappen gezet.

Ik heb het al gezegd maar die uitstap naar college tennis is echt een gigantische blunder van zijn entourage.
 
Weer eens Bergs tegen De Loore in Lille. :D
Blockx ook pech, direct tegen Paire.
David probeert zich te kwalificeren in Indian Wells...
Gauthier blijft in Azië tornooien spelen
 
Terug
Bovenaan