Tennis

Pfff, die lotingen van Belgen zijn vaak ongunstig... Blockx reekshoofd, Onclin opnieuw tegen Walton waar hij twee weken geleden een pak slaag van kreeg. David is deze week niet aan de slag, Indian Wells begint vanaf 6 maart.
 
Al een geluk dat er 2 Belgen tegen elkaar speelden vandaag...
Zizou weer eens vergeten uitserveren op 5-4 in set 3, weliswaar een paar lucky points van Joris maar ook een onbegrijpelijke misser op 30-0 wat hem anders 3 mp's had opgeleverd.
Wel altijd leuke en fel bevochten duels tussen die 2.
 
Nooit makkelijk zo’n duels tegen landgenoten, maar Bergs moet dit gewoon winnen.
Wickmayer het jaar ook minder gestart met 5 nederlagen. Gisteren kon ze na een break voor in de derde set (en uitserveren bij 5-4 en 6-5) niet winnen. Ook Geerts heeft het gisteren helemaal zelf laten liggen. Ik zie een patroon. 😅
 
Blockx speelt Paire naar huis. Met Virtanen loot hij hetzelfde type speler als hemzelf die ook in een goede flow zit maar wel al wat verder staat (is ook 4j. ouder)
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Blockx speelt Paire naar huis. Met Virtanen loot hij hetzelfde type speler als hemzelf die ook in een goede flow zit maar wel al wat verder staat (is ook 4j. ouder)
Mijn excuses aan Zizou, Onclin, Colignon enzovoorts .. maar als Blockx zijn verstand er bij houdt en hij groeit nog wat verder door, dan zie ik hem toch het verste geraken van alle Belgen op de tour (op dit ogenblik).
 
Mooie overwinning van Joris tegen Albot, beetje op zijn retour de laatste jaren maar blijft een bijter en nooit een makkelijke tegenstander (op dit CH-niveau). Break voor in set 3 nog weggegeven maar dan orde op zaken gesteld in TB met sterk serveerwerk. Morgen tegen Herbert, Joris staat 2-1 voor in de onderlinge confrontaties.

Ik ga morgen live zien in Rijsel, graag Rinderknech-Virtanen als tweede sf als ik mag kiezen...
 
Ik ga morgen live zien in Rijsel, graag Rinderknech-Virtanen als tweede sf als ik mag kiezen...
Een goeie De Loore aan het werk gezien? Vandaag heel erg nipt verloren van Rinderknech, zelfs 2 matchpunten gehad. Wel goede week, was ook wel nodig want 2024 was povertjes begonnen.
 
Veel unforced errors bij Herbert en verdiende overwinning van Joris. Niet toevallig allemaal heel sterke serveerders bij de laatste vier, die indoor hard court is echt wel hun ding. Lastig te vergelijken maar Joris vond ik zaterdag beter spelen dan Rinderknech.
In de finale helaas het dubbeltje aan de andere kant gevallen. Enkel derde set kunnen zien, lag heel dicht bij elkaar allemaal, zijn mp's waren helaas niet op eigen service. Toch weer top 200 binnen nu en wat ademruimte naar de zomer toe. Die AO qualies waren financieel wel goed maar nadelig qua punten omdat hij zijn tornooiwinst in Oeiras 2023 nooit heeft kunnen verdedigen.

By the way was top organisatie in Lille voor een Challenger (veel beter dan Mons en Louvain LN) en heel democratische prijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Zizou vlotjes door tegen Travaglia en ook David tegen een altijd tricky Cressy.
Blockx weer eens pech met zijn loting tegen Riedi...
Joris nog maar eens uitgeloot tegen...Herbert. Hun eerste ronde is pas morgen zie ik.
Michael Geerts speelt weer ITF25 zie ik, als hij RG qualies wil halen moeten er wat punten worden gepakt.
Wordt niet evident als ik de draw bekijk, in een vrij lege kalender is zo'n ITF25 een mini-challenger.
 
Heeft de stap naar de challengers echt goed verteerd. Verliest zelden in de 1e ronde en klopt geregeld top 200 spelers. Denk dat zijn niveau momenteel rond de 150 zit met uitschieters richting top 100.
 
Hij speelt vooral ook heel complexloos. Op breekpunt tegen en 2nd serve een ace uit zijn mouw schudden bijvoorbeeld :LOL:
Soms nog wat te onbesuisd maar komt wel goed, backhand nog wat werk aan. Maar sowieso heel goed bezig die jongen.
 
Joris heeft zich teruggetrokken in Lugano, "right foot" staat er bij de withdrawals als commentaar.
Zizou intussen vlotjes kwartfinalist.
David mag tegen Murray in zijn 1ste ronde IW
 
Joris heeft een geïnfecteerde teennagel. :sneaky:
Bergs dit jaar toch meer constant, staat ook op een zucht van z'n hoogste ranking. (y)
 
Overwacht zware nederlaag tegen journeyman Brouwer. Zag hem er vlot tegen winnen eigenlijk.

Tja da's een rare die Brouwer, ik krijg er geen hoogte van, kan raar uit de hoek komen op hardcourt.
Alexander is ook nog maar 18 hé, zal nog slechtere matchen spelen. Spelen met lef draait ook niet altijd goed uit. :)

David ook droogjes naar huis bespeeld door oude krijger Murray.
 
David zal gedacht hebben, liever 30 ATP punten sprokkelen met mij te kwalificeren voor Indian Wells dan op een Challenger verliezen in R2 van nummer 200. :biglaugh:
 
  • Haha
Waarderingen: Au79
Bergs dit jaar toch meer constant, staat ook op een zucht van z'n hoogste ranking. (y)
En weer gewonnen. Hij staat nu 111ste op de virtuele ranglijst (zijn hoogste ranking ooit). Nu doorduwen en het toernooi winnen.

Dan staat hij weer boven David en komt de top-100 in zicht. (waarvan hij al even beweert dat hij daar thuis hoort, het is tijd om dat nu te bewijzen he ;))
 
Terug
Bovenaan