Tennis

Allez, de pers, de boards en de YT-comments hebben het allemaal over verlies tegen de 'onbekende' Nardi.
Ja natuurlijk is winnen tegen Djoko een big deal maar iemand die als 20 jarige met de top100 flirt als een nobody wegzetten geeft toch aan dat die commenters bijzonder weinig van tennis afweten.

David verliest in Q2 Phoenix tegen Atmane als 2nd seed maar toch krijgt Kopriva als 3rd seed de lucky loser spot op de main draw. Dat snap ik toch niet.
Geerts zijn ITF tour is ook bepaald geen succes de laatste weken...
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
David verliest in Q2 Phoenix tegen Atmane als 2nd seed maar toch krijgt Kopriva als 3rd seed de lucky loser spot op de main draw. Dat snap ik toch niet.
Hier bepaalt een loting tussen de 4 hoogst overgebleven spelers een plaats als LL.
Geerts zijn ITF tour is ook bepaald geen succes de laatste weken...
Het zal wel toeval zijn, maar bij Geerts krijg ik soms de indruk dat het ook belangrijk is welke voetbalmatchen of lokale interesses aanwezig zijn om een tornooi te spelen. :oi22:
 
  • Haha
Waarderingen: Au79
Hier bepaalt een loting tussen de 4 hoogst overgebleven spelers een plaats als LL.
Vroeger was dat toch in volgorde van seeding dacht ik? Of misschien afhankelijk van categorie Challenger, ATP of Slam?
Ik ga het vanavond eens opzoeken in de ATP Rulebook.
 
Ja, maar toen werden er bewust wat matchen in de laatste ronde van de kwalificaties 'weggegeven' als ze wisten dat ze toch al LL zouden zijn. Ik denk ook niet dat het voor elk tornooi zo is... dacht zeker de Grand Slams.
 
Blockx toch weer is reekshoofd nr drie geklopt, misschien zal er af en toe is een "Brouwer" match tussenzitten, maar die is toch gewoon echt al vrij constant op challengerniveau :thumb: .

Gewoon vlotjes in de top 200 in atp race ook :) .
 
Blockx toch weer is reekshoofd nr drie geklopt, misschien zal er af en toe is een "Brouwer" match tussenzitten, maar die is toch gewoon echt al vrij constant op challengerniveau :thumb: .

Gewoon vlotjes in de top 200 in atp race ook :) .
Het heeft even geduurd maar de top-300 is een feit. Op termijn top-200 en als die wisselvalligheid er nog uit gaat top-100. :tongue:
 
Blockx in de semi's nu, jammer dat het maar een CH50 is maar staat toch virtueel op 292 nu en springt daarmee over Geerts.
 
Squire wint nu ook wel het tornooi.
ik vind het een vrij beperkte speler maar met zijn 1m96 en in een goede serve-day toch iemand die je liever niet tegenkomt op indoor hardcourt.

Benieuwd naar Alcaraz-Medvedev straks!
 
Die vriend van Sabalenka die blijkbaar zelfmoord gepleegd zou hebben, iemand daar wat meer informatie over dan wat er te lezen valt in de media?

Vind dat op z'n zachts gezegd toch een bizar gegeven.
 
Blijkbaar waren ze niet meer samen.
Maar een (Wit)-Rus die sterft door zogezegd uit een raam te vallen of van een balkon te springen vind ik altijd nogal verdacht. Daar zijn er de voorbije jaren net iets teveel van geweest om toevallig te zijn.
 
Die vriend van Sabalenka die blijkbaar zelfmoord gepleegd zou hebben, iemand daar wat meer informatie over dan wat er te lezen valt in de media?

Vind dat op z'n zachts gezegd toch een bizar gegeven.
Ze heeft nu verklaard dat ze niet meer samen waren als koppel maar ze waren nog wel vrienden.
Misschien kon hij de breuk slecht verwerken + in combinatie met mentale problemen?
 
Onclin wint de M25 in Saint-Dizier
De Loore herneemt deze week in Barcelona CH
Zizou hoofdtabel in Houston en David qualies in Marrakech (beiden 250).

Paar trapjes hoger...echt zot wat een niveau Sinner haalde deze week. Maar ook Dimitrov heeft me verbaasd, die speelt op zijn bijna 33 beter dan vijf jaar geleden!
 
Jammer dat het in Saint-Dizier geen Belgische finale werd, Collignon had alle kansen bij 6-4 4-2... Maar ze komen allebei toch weer wat onder stoom na een matige seizoensstart. Onclin stijgt toch terug naar 259.

Sinner idd indrukwekkend in Miami, enkel tegen Griekspoor had hij het lastiger, de rest easy in 2 sets. Nog 1000 punten verschil met Djokovic al heeft Novak de volgende weken niet zot veel te verdedigen op de graveltornooien naar aanloop van Roland Garros, maar in Parijs wel 2000 pnt.
 
Sterke start van Bergs, woog uiteindelijk wel iets te licht tegen Shelton maar al bij al wel veel punten om zich aan op te trekken.

Gisteren laatste ATP-match van Joao Sousa, ik ga hem niet missen eerlijk gezegd...
 
Bergs de laatste weken wel regelmatig en pakt zijn punten... Staat in de race ranking vlot in de top-70, en zonder blessures denk ik dat de top-100 gewoon automatisch in beeld gaat komen. Volgende week moet hij wel nog een titel verdedigen...

Raphael Collignon heeft het na zijn blessure heel moeilijk om goede uitslagen te behalen. Ging er nu ook weer uit in de tweede ronde van een M25 en volgende week moet hij 50 punten verdedigen... Dan zakt hij naar plek 600, in de buurt van Bailly, die in USA zijn tijd aan het verdoen is.
 
Terug
Bovenaan