Tennis

Lijkt niet goed te komen op deze manier, zal uit beter vaatje moeten tappen wil hij nog winnen dan.
En Merci... heb trouwens het gevoel nog in België te zitten. Zie meer Belgische dan Spaanse vlaggen. 😂
Federer gaat vandaag nog wél winnen denk ik (In 5 sets). Maar je ziet toch duidelijk de 'roest'.
 
Sjaanske dat Mannarino geblesseerd is geraakt :p .
Ik had Federer zowiezo nog wel zien winnen, maar dit is natuurlijk zuur. Je wenst je tegenstander géén blessure toe.
Maar deze Federer gaat toch nooit of te nimmer winnen van bijvoorbeeld Djoko? Of hij moest enorm groeien in dit toernooi.

Met wat hij vandaag liet zien was het 6-0 6-0 6-0 geweest of denk ik dat maar? Maar goed als hij met wat chance wat verder geraakt, zie ik zijn niveau nog wel een beetje stijgen.
 
Winnen van Djoko als hij speelt zoals vandaag? Nooit. 6-0 drie maal, ja ik weet niet hoe vaak dat al is voorgekomen op een grand slam maar niet vaak gok ik :p .

Nee, dit was gewoon allesbehalve bemoedigend, als je zoveel zet op deze twee weken en je begint er op deze manier aan dan geeft dat de burger weinig moed helaas.
 
Ok ja, ik snap de frustratie bij sommige vooral jonge opkomende spelers, maar bekijk het ook eens van de kant van de ATP. In februari moesten ze beslissen om de 'corona-ranking' op te doeken of te verlengen. Op dat moment zag de corona-situatie er nog helemaal anders uit. Remember het hele quarantaine gedoe op de AO en de halflege kalender waardoor er vaak geen jaar op jaar referentie was. De ene moest dus zijn punten verdedigen en de andere kon niet (wegens geen tornooi). Ze hebben gekozen om te verlengen tot 9 augustus, wat ook weer niet zo lang is. Er viel zelfs iets voor te zeggen om te wachten tot na de US Open. Maar goed, je kunt nooit voor iedereen goed doen op de Tour.
Bergs heeft nog tijd genoeg om te bewijzen dat hij ATP129 waard is :wink:
 
Wimbledon en hun tradities 🙄 Is het nu echt zo moeilijk om op Centre Court en Court 1 gewoon om 12u te starten zoals op de andere courts? Nee, pas om 14u en 14u30. Normaal ook maar 3 matchen per dag terwijl je er een dak op hebt staan en de rest van de week regen mag verwachten....
 
Nishioka :bow:
36 aces rond zijn oren tegen 38cm grotere Isner en nog winnen met echt knappe punten!

Karatsev zijn magic period is precies ook voorbij
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Federer, Gasquet een pak slaag gegeven. Die laatste is toch ook nog maar een schim van wat ie ooit geweest is.

Zit niet veel meer int vat na zijn match tegen Isner... 6-1 6-0 2-0 voorlopig tegen Bedene. 😬
Inderdaad, de tank was precies leeg.
 
Zit niet veel meer int vat na zijn match tegen Isner... 6-1 6-0 2-0 voorlopig tegen Bedene. 😬

Idd. door die regen-delays moesten sommigen waaronder Nishioka hun 1ste en 2de ronde match binnen de 18u afwerken, geen cadeau als je net een 5-setter tegen Isner achter de kiezen hebt

Federer, Gasquet een pak slaag gegeven. Die laatste is toch ook nog maar een schim van wat ie ooit geweest is.

Was ook een dankbare tegenstander voor Federer. Gasquet heeft een 'traag' spel (neemt de ballen laat) wat Fed veel tijd geeft en zo speelt hij het liefst. Na zijn cross-court back-hands die ook altijd cross-court terug kwamen, speelde Gasquet altijd rechtdoor, ook toen Federer die al 50 keer had teruggehaald. In plaats van eens te variëren:thinking:
Maar Fed wel al veel beter dan tegen Mannarinno.
Norrie gaat al een betere test zijn, die speelt thuis en zit in een goede flow.
 
Shapovalov even compleet nergens maar die forehand volley bij 5-4 voordeel tegen was wel subliem.
 
Norrie echt ondermaats set 1 en 2. Serieus verschil met zijn vorige matchen. Is het de stress om voor eigen publiek tegen Federer te spelen? Geen idee maar op die manier krijgt de Zwitser zijn volgende ronde op een presenteerblaadje cadeau.
 
Federer naar de kwartfinales. Ik dacht echt na de eerste ronde dat hij zeker vroeg naar huis zou gaan, .. maar hij geraakt verder dan ik dacht.
Al zie ik hem nog altijd gewoon kansloos verliezen tegen Djokovic, tenzij hij zijn vorm nog verder opkrikt.

Bergs ondertussen erg vlotjes door naar R2 Braunschweig.
Coppejans weer kansloos verloren ..
 
Laatst bewerkt:
Moeizame zege vandaag voor Bergs maar wel weer gewonnen. Nog 1 overwinning en hij staat gedeeld 200ste op de wereldranglijst.
En dan moet Coppejans toch wél straks beginnen vrezen voor zijn 2de plaats op de Belgische ranking ..

Djokovic ondertussen met de ogen dicht alweer gewonnen. Zonder ongelukken pakt hij straks gewoon alle 4 de GS titels na de US Open ...
Dat zou toch wel straf zijn. Wie was de laatste tennisser die daarin geslaagd is?
(Djoko zelf in 2015-2016 maar de laatste die dat in één en hetzelfde jaar deed was mmm ... iemand? Rod Laver in 1969 ???)
 
Laatst bewerkt:
Ja laver in 1969 dacht ik en er was nog eens ene in de jaren 20 ook (maar dat was toen nog 4x hardcourt ofzo).

Federer wordt er zo meteen uitgeknikkerd, beter nu dan een totale afgang tegen Djokovic.
 
Ja laver in 1969 dacht ik en er was nog eens ene in de jaren 20 ook (maar dat was toen nog 4x hardcourt ofzo).

Federer wordt er zo meteen uitgeknikkerd, beter nu dan een totale afgang tegen Djokovic.
Uiteindelijk geen slecht toernooi voor Federer nadat hij een vroege exit heeft vermeden.
Maar een GS gaat hij niet meer winnen. We moeten realistisch zijn.
 
Uiteindelijk geen slecht toernooi voor Federer nadat hij een vroege exit heeft vermeden.
Maar een GS gaat hij niet meer winnen. We moeten realistisch zijn.

Anders moet Federer eens polsen bij Lefevere en Quick Step. Daar kunnen ze van afgeschreven topsporters nieuwe kampioenen maken :).

Als Djokovic wint, staan ze met 3 op 20 grandslams, goed voor 15 jaar tennis.
 
Terug
Bovenaan