Tennis

Eerste ronde tegen Otte, ook een qualifier. Kansen voor Zizou! 😇
Ik had het al aangevinkt: Met zijn huidig zelfvertrouwen wint hij tegen die Otte ..

Volgende ronde wss tegen Djere, nr 52.
Dat wordt een ander paar mouwen. Hij heeft er kansen tegen, maar favoriet is ie nu niet.

Zizou vanaf nu effectief in de top-200 op de Live Ranking :tongue:
US Open here he comes!
 
Heeft De Loore zich wat voorbereid met Interclub ofzo? Kan precies niet echt resultaten terugvinden. Hopelijk zonder blessures wel nog een paar mooie jaren/resultaten, want hij is toch ook al 28...
Laatste dat ik ervan gehoord heb is dat hij trainde in Duitsland, stat aangesloten bij Blau Weiss Aachen in de tweede Bundesliga Nord maar heeft voor zover ik kan niet nog niet gespeeld. Bergs zit trouwens ook in die ploeg, net als Vliegen-Gillé, Gigounon, Desein, Reuter,...

By the way, die ploegen uit de 1ste Bundesliga dat is nogal een niveau daar. Je moet eens klikken op die ploegen en zien wie er daar allemaal op de spelerslijst staat. :crazy:


Ik voelde mij al de man toen ik op mijn 18j. eens 6de man mocht zijn in Heren 2, stel je voor dat je zo'n tegenstanders in je poule hebt :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Dat wordt een ander paar mouwen. Hij heeft er kansen tegen, maar favoriet is ie nu niet.

Zizou vanaf nu effectief in de top-200 op de Live Ranking :tongue:
US Open here he comes!
Het wordt idd. niet gemakkelijk, Djere zit ook wel in een goede flow, vorige week nog halve finale in Hamburg
 
Bergs verloren, wél in 3 sets. Mits nog wat regelmaat is hij zeker top-100 waardig.
 
Zanevska klopt Loeb en Kuzmova, verliest amper 5 games en bereikt weer QF op een WTA tornooi. Ok de toernooien zijn zwak bezet, maar is wel een plotse ommekeer! 👍🏽
 
Geerts gisteren als qualifier het eerste reekshoofd Bonzi (ATP-111) geklopt in Pozoblanco. Komt hierdoor voorlopig op zijn beste ranking ooit, 331e. De Loore was helaas niet het topreekshoofd bij zijn comeback in Gandia en trof meteen het derde reekshoofd in de eerste ronde. Hij verloor in drie sets 3-6 6-4 6-4. :( Uitslag is niet slecht, hopelijk bij een volgend tornooi een betere loting voor meer matchritme.

Zanevska blijft winnen in Gdynia, klopte 9e reekshoofd Parrizas Diaz eenvoudig met 6-3 6-2. Week op week halve finale, maar blijkbaar is haar niveau deze week echt nog een stuk beter dan in Lausanne. Als ze morgen de finale wil halen, moet ze Kawa of Kozlova kloppen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Geerts kan alleszins op een mooie week terugblikken, wetende dat hij normaal zelfs niet door de kwalificaties voor een Challenger geraakt. Da's nu het voordeel van een heel drukke kalender. We zullen zien of het een vervolg krijgt, hopelijk voor hem van wel. Heyman speelde een paar jaar geleden ook eens een Challenger finale maar heeft nadien nooit bevestigd. Soms moet je eens jezelf overstijgen om meer geloof in eigen mogelijkheden te krijgen.

Met te interclubben kunnen die Belgische A-spelers wel (over)leven, Europa rondcrossen om ITF of Challenger tornooien te spelen is financieel veel onzekerder. Begrijpelijke keuze als je al eind de 20 of 30+ bent en beseft dat het niet veel beter meer zal worden. Daarom zie je ook gasten als Yannick Mertens en Desein nauwelijks nog op het ITF of Challenger circuit.

De Loore staat er komende week weer op bij de M25 in Denia. Ik vind het wel bizar dat hij met zijn protected ranking van 303 als (virtueel) hoogst geklasseerde in de 1ste ronde tegen reekshoofd 3 wordt uitgeloot. Vorig jaar was Jeroen Vanneste met zijn protected ranking wel altijd 1ste reekshoofd en werd ook zo gerespecteerd in de loting. Moet eens uitzoeken hoe dat precies zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Zanevska klopt Loeb en Kuzmova, verliest amper 5 games en bereikt weer QF op een WTA tornooi. Ok de toernooien zijn zwak bezet, maar is wel een plotse ommekeer! 👍🏽
En ze wint het toernooi. Ze komt zo voor het eerst sinds 2017, weer in de buurt van de top-100.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Zoals @Au79 hierboven al zegt... 'soms moet je eens jezelf overstijgen om meer geloof in eigen mogelijkheden te krijgen.' Dat is nu echt eens van toepassing op Zanevska. Ze zei eerder deze week dat ze vorige week in Lausanne pas besefte dat ze ook op WTA niveau van betere speelsters kan winnen. Hoe lang tennist ze al? En nu pas geloven in eigen kunnen... Hopelijk is ze nu vertrokken voor meer goede resultaten op WTA tornooien, maar makkelijk zal dat allerminst zijn, want we moeten ook eerlijk zijn dat Lausanne en Gdynia niet de strafste bezetting had. Al was ze deze week gewoon wel de beste speelster in de draw. Enige nadeel aan Zanevska, ze is zo vaak geblesseerd... elke match meer, is ook een extra tape. :shutup:

Iemand die deze week ook goed geprofiteerd heeft van een minder sterke draw is Kimberley Zimmermann. Zij won in Palermo haar eerste WTA dubbel titel. :) Is zich sowieso wel meer aan het toeleggen op het dubbel en was de laatste tijd al ferm gestegen in de rankings, maar ze klimt nu 22 plaatsen naar nr. 118.
 
Hopelijk volgende Olympische spelen als partner voor Elise dan in het vrouwen dubbel. Als ze blijkt talent te hebben voor het dubbel dan moet ze zich er misschien op toeleggen.
 
De Loore had deze week gelukkig een betere loting. Kwam in de eerste ronde uit tegen een Spaanse qualifier, ATP621, en won met 2 keer 6-4. In de tweede set kwam hij 0-3 achter na een slechte service game met 2 dubbele fouten, maar netjes rechtgezet daarna! In de volgende ronde wacht opnieuw een Spanjaard ATP405 en het 7e reekshoofd.
 
Op zich kan het nog wel voor hem, Attila Balazs lag tussen zijn 25 en 28 ook stil wegens blessureleed en is via het ITF-cicruit daarna weer boven water gekomen en vorig jaar op zijn 31 zelfs top 100 binnen gekomen. Maar het zijn toch uitzonderingen.
Prioriteit voor De Loore is nu om niet weer geblesseerd te geraken.
Ging normaal hier in België M25 Eupen en Koksijde spelen in augustus maar ik zie dat Eupen gecancelled is.
 
Sinner zit ook even in een dipje de laatste maanden. Moet nog 20 worden dus is op zich niet abnormaal maar het moet ook niet te lang duren.
 
Sinner zit ook even in een dipje de laatste maanden. Moet nog 20 worden dus is op zich niet abnormaal maar het moet ook niet te lang duren.
Vandaag wel goeie match tegen Korda en rustig gebleven in beide TB's. Korda trouwens even oud als Sinner, wordt ook een top 20 speler.
 
Jenson Brooksby is ook iemand die ik al een paar maanden in de gaten hou, een Amerikaan die eens niet uit het college tennis komt, Challenger circuit achter zich gelaten en speelt nu ATP250 finale tegen Anderson in Newport. Gaat nog ver komen.

Na Kevin Anderson en Francis Tiafoe gaat vandaag ook tweede reekshoofd Felix AA voor de bijl. Telkens in straight sets dan nog.

Niet slecht als wildcard in zijn eerste ATP500 tornooi.
 
En hop nu ook Millman afgemaakt. Komt de top 100 binnen en zal die wildcard voor de US Open wellicht niet meer nodig hebben.
Nu halve finale tegen...Sinner
Service is nog wat werk aan.
 
Zizou speelt géén toernooien deze week? Hij bereidt zich momenteel voor, voor de kwalificaties van de US Open?
Op basis van zijn huidige ranking, zou hij daar mogen aan deelnemen.

Update: Hij is blijkbaar momenteel op vakantie in Valencia :tongue:
 
Nu halve finale tegen...Sinner
Brooksby 5-6 en 0-40 voor in een heel sterke 1ste set
maar de 3 setpunten netjes weggewerkt door Sinner en daarna einde verhaal voor Brooksby
Niettemin fantastisch tornooi en het ATP publiek kent hem nu (hopelijk) ook
 
Typisch Kyrgios weer, blijft discussiëren over het al dan niet raken van het net door Opelka (volgens mij niet) en geeft vervolgens de set en de match weg. Bij een 18-jarige zou je dat nog kunnen geloven dat die uit zijn lood is maar van iemand met zoveel ervaring toch niet.
Wat een wasted talent toch die kerel, mentaal nog steeds 16 jaar.
 
Terug
Bovenaan