Tennis

Julien Cagnina heeft Mischa Zverev geklopt in een challenger in Luedenscheid, enorm vlot met 6-3 6-1. Ik dacht dat de oudere Zverev al gestopt was met tennissen, maar blijkbaar speelt hij hier een daar nog wat tornooien, zonder succes.
De oudste Zverev (hoewel nog altijd maar 33) is slechts een schim van wat die ooit geweest is (QF op AO in 2017). Doet nu vooral de PR voor zijn broer heb ik de indruk.
Cagnina zijn PR loopt bijna af dus die moet dringend punten pakken of hij mag binnenkort kwalificaties gaan spelen op ITF tornooien. Tegen Altmaier is het hoe dan ook einde verhaal vrees ik.
 
De oudste Zverev (hoewel nog altijd maar 33) is slechts een schim van wat die ooit geweest is (QF op AO in 2017). Doet nu vooral de PR voor zijn broer heb ik de indruk.
Op Eurosport DE heel hard aan't wenen in de studio toen Sascha won van Djokovic en in de finale terecht kwam :D
 
Check ik de score van De Loore, staat hij 6-4 5-2 achter... Jammer maar helaas dacht ik, maar hij heeft die match helemaal doen kantelen en nog gewonnen met 4-6 7-6(5) 6-1. Matchbal gered bij 6-4 5-3, achterstand van 5-2 in de tiebreak om dan 4 punten op rij te winnen. :) Denk z'n eerste zege sinds zijn comeback? Hopelijk vertrokken nu. Volgende ronde tegen Benjamin Dhoe.
 
Ik heb de match gezien, Brouwer MTO in 2de set, was duidelijk veel minder daarna. Liet toe dat De Loore zijn niveau opkrikte en ineens veel beter ging serveren. t Is (vooral) een mental game ook hé. Derde set was een maat voor niets.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Toch aangenaam verrast van het niveau van Murray. Heeft weliswaar verloren maar Hurkacz is nu ook wel 1 van de coming guys op de tour.
 
Ik heb de match gezien, Brouwer MTO in 2de set, was duidelijk veel minder daarna. Liet toe dat De Loore zijn niveau opkrikte en ineens veel beter ging serveren. t Is (vooral) een mental game ook hé. Derde set was een maat voor niets.
Ben je ter plekke gaan kijken? Katz en Colson ook aan het werk gezien? Zit er talent tussen?
Hopelijk is het voor De Loore idd een mentale boost, kan allemaal zo makkelijk omslaan in het kopke.
 
Ja ter plekke, centre court ligt gewoon voor gemeentehuis aangelegd, de mindere goden en de meeste dubbels spelen in de lokale club een kilometer verderop.
Alleen van Katz nog de tweede set gezien. Speelde tegen 2de reekshoofd (een Schot) en hem nog knap lastig gemaakt maar uiteindelijk 7-6 verloren. Speelde halve finale in de dubbels op het juniortornooi van Roland Garros.
Voor zover je dat kunt zeggen op basis van 1 set zag ik vooral een heel consistente speler maar zonder echte wapens. Op zich nog geen ramp want op die leeftijd is consistentie meestal het grootste probleem. Het is moeilijk in te schatten hoe hij zal evolueren maar als hij fysiek wat sterker wordt kan hij misschien nog wat van die wapens ontwikkelen en zit er misschien wel iets in.
Bailly zou naar het schijnt beter zijn (stond begin dit jaar nr.9 op ITF junior ranking) maar ik heb hem nog niet zien spelen.

Valt me wel op dat bijna al die gastjes van de AFT komen (Wallonië) dus blijkbaar doen ze daar wel iets beter in hun opleidingen dan bij de VTV.
 
Tnx! Klopt dat je vaker Waalse spelers ziet opduiken in de draws. Laat ons hopen dat er af en toe toch eens wat uitschieters tussen zitten, want nu is het qua talent maar pover. Of sommigen worden als talent aanzien, maar eenmaal uit het junior circuit, lukt het niet op ITF tornooien. Costoulas lijkt het toch heel moeilijk te hebben de laatste tijd, maar goed zij is nog maar 16 en dat zal wel beteren.
Koksijde ben ik 25 jaar geleden nog geweest, was toen ook al voor het gemeentehuis. Wel leuk zo midden int centrum, en altijd veel volk.
 
Toch één Belg in de finale van Koksijde, Bovy of De Loore. Bovy had het makkelijk, kreeg een walkover cadeau en De Loore won van het 6e reekshoofd Gakhov. Die win in de eerste ronde, heeft goed gedaan precies :) Gaan kijken vandaag Au79?
 
Toch één Belg in de finale van Koksijde, Bovy of De Loore. Bovy had het makkelijk, kreeg een walkover cadeau en De Loore won van het 6e reekshoofd Gakhov. Die win in de eerste ronde, heeft goed gedaan precies :) Gaan kijken vandaag Au79?
Neen ik moest gisteren en vandaag zelf spelen in Padel heren 2 😉
Als het niet regent ga ik morgen wel naar de finale kijken.

Moet normaal wel te doen zijn voor De Loore denk ik, blijft wel afwachten hoe zijn lichaam reageert op de vijfde match in 5 dagen. Er zaten best wel een aantal lange matchen tussen, niet evident als je net uit blessure terugkomt.

Naar ik gehoord heb zou hij zijn protected ranking beurten willen opsparen voor een aantal Challengers in het najaar en niet 'verspelen' aan ITF tornooien (tenzij hij een wildcard krijgt zoals deze week natuurlijk en wellicht ook in Hoei en Eupen straks). Wie weet zit er misschien een wildcard in voor de kwalificaties in ATP250 Antwerpen als hij goed blijft presteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Spannende maar technisch weinig hoogstaande match (mede door de wind) met veel break points over en weer waar het alle kanten mee uit kon. Joris duidelijk nog niet op het niveau van toen hij 174 stond (wat normaal is) en ook bij die Fransman was het met momenten te zien waarom hij op zijn 29 ste nog nooit hoger dan 408 is geraakt. Moet nog eens de statistieken bekijken maar denk dat het vandaag qua aantal punten heel dicht bij elkaar lag.
Met zijn huidige niveau verwacht ik niet dat hij in de Challengers momenteel ver zal geraken. Misschien toch beter nog eerst ITF Hoei en/of Eupen spelen.
 
Het was te mooi geweest had hij het tornnooi gewonnen na die 'meevaller' in de eerste ronde. Maar kan idd beter opbouwen in de ITF's, want op challenger niveau matchen winnen is sowieso niet simpel.
 
De Loore zijn eerstvolgende tornooi is toch de Banja Luka Challenger in de week van 6 sept. dus blijkbaar (voorlopig?) geen ITF meer :cool:

Weet er iemand wanneer er wordt geloot voor de US Open Qualifying draw? Ik vind het precies niet direct terug... Zal vermoedelijk ergens in de loop van de namiddag of avond zijn (Belgische tijd) gezien ze morgen 11u al starten.
 
Nee geen duidelijke timing, ik vind alleen terug dat de qualifying draw maandag 23/8 namiddag lokale tijd geloot zal worden.
 
Loting is al gebeurd! Bergs eerste ronde tegen Juan Pablo Varillas, 9e reekshoofd en ATP-124. Coppejans aan zet tegen 18e reekshoofd, Alex Molcan. En Bemelmans heeft de 'beste' loting en speelt tegen Sela.
 
Bij de vrouwen hebben Minnen en Zanevska wel kansen om de hoofdtabel te bereiken.
Minnen (6) vs. Lazaro Garcia
Bonaventure (19) vs. Hesse
Benoit vs. Diatchenko (24)
Zanevska (9) vs. Muhammed
 
Dudi Sela gewoon een hele slechte grap dat ze deze matchfixer nog op de qualifying draw durven zetten!
 
Sela heeft zich blijkbaar last minute teruggetrokken en vervangen door Jesper de Jong, geen cadeau voor Bemel maar heeft het toch gehaald.
Bergs ook net door zie ik na 2u20'
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Terug
Bovenaan