Tennis

Sela heeft zich blijkbaar last minute teruggetrokken en vervangen door Jesper de Jong, geen cadeau voor Bemel maar heeft het toch gehaald.
Bergs ook net door zie ik na 2u20'
Wow, dan heeft Bergs goed teruggevochten... stond 1-4 achter in de derde set!

Kimmer, zoals gebruikelijk in NY, meteen out.

Bonaventure en Minnen ook door naar de tweede ronde. :)
 
Bergs inderdaad sterk teruggevochten. Heeft toch een enorme mentale weerbaarheid getoond. Ik heb het nog al gezegd: Bergs heeft véél geloof in zichzelf, is mentaal sterk en hij is er telkens van overtuigd dat hij ALTIJD kans heeft om te winnen.

Bij Kimmer is het allemaal bleh ... géén fut, géén geloof ... hij heeft misschien niet minder talent dan Bergs, maar de wil om er te geraken is véél minder.
 
Het is ook wat voor persoon je bent he, Kimmer is nu al een jaar of negen? Aan t proberen veelal via challengers en kwali's slams. Dan denk ik dat er wel wil is om te slagen richting de slams en ATP tornooien. Gewoon net niet voldoende wapens IMO om echt die stap te maken. Bij de juniors ging dat wel nog zonder echt grote wapens bij de profs is dat tegenwoordig een heel stuk moeilijker.

Nu bij Bergs lijkt er wel een goede kop op te staan dat is een feit.
 
Die Molcan staat al heel de zomer sterk te spelen dus het was ook wel een lastige loting. Maar de sprong naar ATP97 op zijn 21ste na zijn kwalificatie voor de RG main draw in 2015 was achteraf gezien een vergiftigd geschenk voor Kimmer. Er werden verwachtingen gecreëerd die hij niet kon waarmaken. Als het dan wat minder gaat en je bent mentaal niet al te sterk, dan is het om zeep.
Het is best wel een goede tennisser maar hij moet er zich bij neerleggen dat hij het Challenger niveau nooit zal overstijgen. Bij de juniors haalt techniek het altijd op power maar bij de profs niet. En qua power heeft Bergs wel een serieuze voet voor op Coppejans.

Zolang Kimmer zijn ranking binnen de Slam kwalificatie cut-off kan houden, mag hij 4 keer per jaar minstens 20k gaan oprapen, is ook niet slecht.

De ATP levert imo nu wel goed werk met hun herverdeling van de prijzengelden met meer geld naar de quali's en eerste rondes. Als het goed is dan mag het ook eens gezegd worden. :cool:
 
Tis gedaan voor Bergs.... kzag net de stats passeren, en dat zijn geen cijfers om te kunnen winnen... helaas! Ook voor Bonaventure zit het erop, maar was te verwachten tegen Marino. Beter nieuws voor Bemelmans, simpel met 6-1 6-1 Gaston opzij gezet. :)
 
Tis gedaan voor Bergs.... kzag net de stats passeren, en dat zijn geen cijfers om te kunnen winnen... helaas! Ook voor Bonaventure zit het erop, maar was te verwachten tegen Marino. Beter nieuws voor Bemelmans, simpel met 6-1 6-1 Gaston opzij gezet. :)
Een tijdje geleden nog van diezelfde speler vlotjes gewonnen met wat was het? 6-2 6-1 ... slechte match? Onder de indruk van de omstandigheden? Nu goed, hij heeft tenminste zijn eerste match ooit op een GS gewonnen, dat is toch al iets ..
 
Een tijdje geleden nog van diezelfde speler vlotjes gewonnen met wat was het? 6-2 6-1 ... slechte match? Onder de indruk van de omstandigheden? Nu goed, hij heeft tenminste zijn eerste match ooit op een GS gewonnen, dat is toch al iets ..
Las op zijn FB dat Marterer op een hoog niveau serveerde en Zizou geen kansen kreeg. Het waren voor Marterer vaak vlotte love games of hier en daar een puntje. Zizou heeft ook geen enkel breakpunt kunnen afdwingen. Zelf ook geen aces, wel 4 dubbel fouten, allemaal in de tweede set. Verder geen details over winners/UE's.
Vaak zie je ook wel dat na een goede overwinning, een nieuwe mijlpaal, de volgende match wat minder is. Maar hij zal nog kansen genoeg krijgen. Volgende week al in St-Tropez. :)
 
Zizou zal ook nooit echt wereldtop worden, denk ik (al weet je het nooit 100% zeker)
Maar zoals iedereen hier zegt: Er staat een goeie mentale kop op. Een vaste top-100 plaats zit er toch echt wel in, in de toekomst.
En als hij nog een beetje groeit, subtop misschien ook wel.

Ja volgende week een nieuwe kans hé :) Hij heeft nu toch voor het eerste eens geproefd van een GS en de sfeer daarond. Dat is toch ook een belangrijke mijlpaal in een carrière.
 
Bemelmans en Minnen hebben het ook niet gered... geen extra Belg op de hoofdtabel voorlopig, want Minnen kan wel als LL opgevist worden, want er zijn al 3 extra plaatsen door de afzegging van Serena, Venus en Kenin.
Had Serena gewoon op tijd afgezegd, had Minnen sowieso rechtstreeks op de hoofdtabel gestaan. Itt Flipkens, die altijd netjes voor de deathline laat weten dat ze niet kan spelen, om andere speelsters kansen te geven.
 
Zoals verwacht zal Minnen alsnog spelen op de hoofdtabel. Daardoor staat ze voor het eerst ook in de top-100 (Als LL bonus).
Ze gaat wel moeten presteren anders zal ze na deze week terug opnieuw uit de top-100 vallen, maar bon ..

Ondertss Andy Murray de eerste set gewonnen tegen Tsitsipas. Dat is toch ook géén cadeau voor Tsitsipas.
 
Laatst bewerkt:
Zoals verwacht zal Minnen alsnog spelen op de hoofdtabel. Daardoor staat ze voor het eerst ook in de top-100 (Als LL bonus).
Ze gaat wel moeten presteren anders zal ze na deze week terug opnieuw uit de top-100 vallen, maar bon ..

Ondertss Andy Murray de eerste set gewonnen tegen Tsitsipas. Dat is toch ook géén cadeau voor Tsitsipas.
Minnen staat nu voorlopig 92e door haar twee zeges (30pnt) in de kwalificaties, niet door haar LL plek op de hoofdtabel. :p

Jammer dat Murray in 5 sets moest verliezen :(

Mertens met heel veel moeite blijkbaar naar de tweede ronde in 3u40. :thinking: Speelt de laatste weken echt slecht, en nog passiever als anders. Zal op deze manier snel naar huis mogen.
 
Ligt het aan mij of is dat ritme breken zoals Tsitsipas gisteren deed de laatste tijd veel erger geworden op het circuit?
Bij Djokovic kan je er ook uw klok op zetten dat hij een medical time-out vraagt als hij achter staat.
 
Ik had het Murray wel gegund op basis van zijn comeback inspanningen de laatste jaren hoewel het on court nog steeds een echte zagevent is

Een toilet break na bijna 4u vind ik nu niet abnormaal, moet dat 8 minuten duren, ik weet het niet. Het is niet aan Murray om te zeggen hoelang iemand op t wc mag zitten... Zolang de ATP geen duidelijke (tijds)regels stelt blijft het een grijze zone. Spelers die gewonnen hebben klagen nooit over de toilet break van hun tegenstander, alleen als ze verliezen is het ineens een issue.

Populair maakt Tsitsipas zich er niet mee, ook al in combinatie met dat coaching gedoe, maar ik denk niet dat hij daar wakker van ligt. Ik vind het een goede speler die aantrekkelijk tennis brengt en zo zijn er niet zoveel. Dat het een beetje een rotzakje is, so be it.
 
Saint Tropez zit er al op voor Bergs na verlies tegen een nobele onbekende qualifier. Coppejans mag nog een rondje blijven na winst tegen een lucky loser.
 
En t zit er al op voor Goffin, nauwelijks een verrassing natuurlijk, hoewel Mackie volgens Sporza een 'haalbare kaart' was :crazy:
 
Idd geen verrassing, is al zijn 6e nederlaag op rij. Geleden van in Rome in mei dat hij nog eens wist te winnen.

In de challengers is het ook voor Cagnina afgelopen, die gaf op in Como. Geerts is wel nog actief, hij kon zich kwalificeren voor de hoofdtabel in Mallorca. Vorige week speelde hij kwartfinale en ondertussen gestegen naar z'n beste ranking 316.... en in de live ranking momenteel 304e. Al is dat wellicht zijn plafond?
 
Minnen is nu eindelijk echt zeker van top-100! Punten van de kwalificaties kwijt, maar de 70 punten na haar zege tegen Podoroska, doen haar stijgen naar de 87e plaats. Lijkt voor (Belgische) speelsters altijd een enorme barrière die top-100, dus hopelijk valt dat juk van haar schouders en kan ze nog wat opklimmen richting plaats 70.
 
Die eerste rondes op een Slam zijn eigenlijk nog het leukst. Zoals die Houdini-act van Cressy tegen Busta (1ste keer dat ik die een racket zie molesteren) en de choke van Fognini. En Musetti kan ook nog eens winnen :)

Ik volg de WTA niet echt van nabij maar Minnen zat tot voor kort nog wat aan te modderen op ITF-niveau. Dan heeft die toch serieuze stappen gezet? Van Uytvanck staat al een eeuwigheid tussen 50 en 100 ongeveer maar dit jaar is het precies ook niet echt veel soeps. Zou goed kunnen dat ze binnenkort wordt ingehaald door haar vriendinnetje.
 
Fognini zien verliezen vind ik ook niet zo erg :) Wel enorme choke idd die laatste set!

Minnen staat nu al 2 jaar denk ik tussen 105-115... dus eindelijk wel die stap kunnen zetten en laatste tijd iets meer regelmaat. Maar vooral die punten op een Grand Slam doen veel in een ranking. Als je zoals nu ineens 70 punten krijgt voor 1 win, dat kan voor haar ranking enorm veel betekenen. Ik weet niet of ze voorbij Van Uytvanck kan gaan, misschien wel.
 
Terug
Bovenaan