Tennis

Geerts klopte Sousa in drie sets en enkel het eerste reekshoofd Uchiyama houdt hem met 7-5 in de derde set uit de finale. Weer sterk tornooi dus van hem! 👍🏽👍🏽👍🏽
 
Jammer voor Geerts, op cruciaal moment gebroken 5-5 in 3de set, mist ook wat ervaring op dat niveau. Nog eens paar games bekeken via livestream en die Jap was niet echt de betere maar wel de lepere speler.
Toch een goede week idd. en moet goed zijn voor het zelfvertrouwen dat hij 2 (weliswaar ietwat op hun retour zijnde) ex-top 100 spelers aankan.

Brooksby ook weer door. De pers gaat hem nu wel beginnen kennen hopelijk :cool:
Alcaraz voor wie die al een paar jaar volgt ook geen verrassing natuurlijk.
 
Die Brooksky heeft zelfs het potentieel ooit een GS te winnen, zeg dat gekke annozele Makila het gezegd heeft!
Dus misschien dat de media hem tegen dan kent? Of gaan ze dan zeggen dat een nobele onbekende Wimbledon heeft gewonnen? :tongue:

Nu tegen Djoko, dat zal wel einde verhaal worden, al hoop ik stiekem op een verrassing.
 
Gauthier Onclin klopt Bergs op het pre-kwalificatie tornooi van Antwerpen en heeft zo een wildcard voor de kwalificaties. Bergs is waarschijnlijk sowieso zeker van een wildcard op de hoofdtabel als beste geplaatste Belg na Goffin. Ik vond het wel vreemd dat deze pre-kwalificaties gespeeld werden op gravel terwijl Antwerpen een hardcourt tornooi is.
 
Ik vond het wel vreemd dat deze pre-kwalificaties gespeeld werden op gravel terwijl Antwerpen een hardcourt tornooi is.

Dat komt omdat die pre-kwalificaties een side-show waren van de Ethias Jeugdcup finales van Tennis Vlaanderen en die gingen door op een club met alleen gravelbanen.

Ik zie dat De Loore op de draw staat in Kiev, was nochtans eerder gecommuniceerd dat hij Banja Luka ging meedoen.
Geerts doet mee in Sevilla, heeft met Draper wel lastige loting. Met 287 zal ie in de meeste Challengers direct op de hoofdtabel staan.
 
Opelka komt het ook niet vaak tegen dat zijn tegenstander de helft meer aces slaat dan hem: 24 tgov. 36 voor Harris
 
Zijn er bij de vrouwen toch ook een paar weer ze Fernandez tegen Kerber was even totaal niks maar als die ze raakt amai dan raakt ze ze echt. Die Raducanu ook sterk.
 
Geen succes in de challengers deze week. Meteen gedaan voor Geerts en De Loore. Meer succes bij de Junioren, Bailly en Costoulas klopten een reekshoofd in de tweede ronde. Vooral voor Costoulas een opsteker, want die kon de laatste weken geen enkele match winnen. Volgende ronde wellicht tegen Babel, das andere koek.
 
Geerts was niet onverwacht tegen Draper, da's gewoon de betere speler.
De Loore meer van verwacht tegen een qualifier, had misschien toch beter met wildcard ITF25k in Eupen gespeeld ipv naar Kiev af te reizen...
Paar key games bekeken en afgezien van zijn service te weinig wapens. Kan nooit zijn spel opleggen en moet speculeren op foutenlast bij de tegenstrever. Er is nog werk aan de come-back...

Medvedev toch een set moeten afstaan aan die Hollander met zijn raar spel.

Die Fernandez erger ik me nu al aan, iets teveel streken naar mijn gedacht.
 
Maar toch weer een match t was lang geleden dat ik nog zo van Svitolina genoten had ook, nu begrijp ik terug waarom die al zo lang top tien staat.
 
Maar toch weer een match t was lang geleden dat ik nog zo van Svitolina genoten had ook, nu begrijp ik terug waarom die al zo lang top tien staat.
Alleen die grote vis wil maar niet lukken. Telkens als je denkt dat het nu haar moment gaat zijn, gaat ze de volgende wedstrijd onderuit.
 
Alleen die grote vis wil maar niet lukken. Telkens als je denkt dat het nu haar moment gaat zijn, gaat ze de volgende wedstrijd onderuit.
Ja daar is zeker iets van. Regelmatig echt matige matchen van gezien. T niveau zoals gisteren is bij haar net iets te zeldzaam om op zo'n slam er Drie-Vier van dat niveau te spelen.
 
Ja daar is zeker iets van. Regelmatig echt matige matchen van gezien. T niveau zoals gisteren is bij haar net iets te zeldzaam om op zo'n slam er Drie-Vier van dat niveau te spelen.
Ik heb de partij nu niet gezien, maar als je de halve finales bekijkt kan je toch alleen maar weer concluderen dat ze echt een gouden kans heeft laten liggen.
 
Met een 2nd serve die gemiddeld maar 120 haalt en dan nog meestal door het midden wordt geslagen is het al een gigantisch succes om in een hard court slam tot in de kwartfinale te geraken lijkt me. In de WTA kan alles natuurlijk maar het aantal speelsters dat zelfs in een slam ècht op niveau tennist kun je op je één hand tellen.
 
Organisatie van Eupen geeft wild card aan oostkantonner Yannik Reuter die al meer dan 2j. uit het internationale circuit weg is en enkel nog wat Heren 1 tornooien speelt. Gaat er dus natuurlijk direct uit tegen een qualifier...
Vraag me af wat daar de bedoeling van is. Geef die WC dan aan een jonge gast als bvb. Rojas om hem ervaring te laten opdoen...
 
Met een 2nd serve die gemiddeld maar 120 haalt en dan nog meestal door het midden wordt geslagen is het al een gigantisch succes om in een hard court slam tot in de kwartfinale te geraken lijkt me. In de WTA kan alles natuurlijk maar het aantal speelsters dat zelfs in een slam ècht op niveau tennist kun je op je één hand tellen.
Errani komt bij de eerste daar niet aan en die heeft ik geloof het nog altijd omdat ik het gezien heb ook een finale slam hardcourt gehaald :unsure: .

Edit: halve
 
Heb eens nagekeken en die Raducanu speelde pas in juni haar eerste WTA-match, 3 maanden later slam-finale. Zoiets kan ook enkel maar op de WTA :cool:
Sabalenka zou misschien beter weer gaan dubbelen, slaat elke bal kneiterhard en hoopt dat die over het net en binnen is, gevolg 52 UE's in haar match tegen Fernandez...
 
Terug
Bovenaan