Tennis

Moeizame zege vandaag voor Bergs maar wel weer gewonnen. Nog 1 overwinning en hij staat gedeeld 200ste op de wereldranglijst.
En dan moet Coppejans toch wél straks beginnen vrezen voor zijn 2de plaats op de Belgische ranking ..
Toch alweer twee mooie zeges van Zizou... moeilijk gaat ook :) En dat hij over Coppejans springt, is gewoon een kwestie van (korte) tijd. In de race ranking staat hij ook al ruim voor. Hij is zowat de enige Belg om naar uit te kijken momenteel... (y)
 
Bonaventure heeft nog eens een goede week, kwartfinale op het WTA250 tornooi van Hamburg. :) Klopte in de tweede ronde 7e reekshoofd Pera.
Ze is niet altijd echt geliefd, maar I like her! Go Ysa!!! :biglaugh:
 
Ze is niet altijd echt geliefd, maar I like her! Go Ysa!!! :biglaugh:
Ze is toch stevig gebouwd, daar houd ik wel van .. ze mag altijd hier eens langskomen voor een goeie beurt hoor ..
Ah je bedoelt .. nevermind :D

Bergs verloren, nipt welliswaar, dus géén top-200, maar goed er komen nog kansen.
 
Ze is toch stevig gebouwd, daar houd ik wel van .. ze mag altijd hier eens langskomen voor een goeie beurt hoor ..
Ah je bedoelt .. nevermind :D

Bergs verloren, nipt welliswaar, dus géén top-200, maar goed er komen nog kansen.
:laugh: valt wel goed mee, want ze heeft een pak steviger gestaan :p

Flipkens is precies een carrière switch aan het maken, kzie ze heel de tijd trainen en mtb'en met GP Motocross piloten. Die entry list van MXWomen eens int oog houden. :wink:
 
Mooi voor Mertens, leuke match ook. Haar partner Su was wel enorm zwak met momenten imo, heeft wel zotte reflexen. Mertens zelf wel sterke match.
 
Mertens wint net haar 3e grand slam. WAT EEN MATCH. 9-7 in de 3e set tegen unseeded Vesnina/Kudermetova.

1e set was dramatisch, Su-Wei Hsieh serveerde aan amper 100 km/u en werd afgestraft. Ze kon haar service nooit houden. 2e set ook al snel een break achter en ondanks dat het deze keer Elise was wiens service gebroken werd, was SW enorm slecht. Mistte al haar volleys, echt sitters telkens in het net gewoon. 5-3 achter en plots begon SW beter te spelen, en ze redden 2 matchballen waaronder SW die op magistrale wijze een matchbal redt die doodviel vlak achter het net via de netrand, waanzinnig gered gewoon. Elise en SW winnen 4 spelletjes na elkaar en winnen de set 7-5. 3e set had je het gevoel dat Elise en SW er nu gingen over gaan en pakten ook als eerst de break.

Deze keer kon Elise het echter niet uitserveren en bordjes weer gelijk. Op 6-6 en deuce begaat de arbiter een enorme flater. SW kan smashen en er komt blijkbaar een geluid uit de tribune en de umpire riep hindrance, punt herspelen. Geen van de 4 speelsters had een idee waarom. Mertens werd nogmaals gebroken en dit keer finaal denk je dan... De Russen mogen voor de 2e keer serveren voor de match, maar deze keer faalt Kudermetova, gedwongen door sterke returns van Mertens en listige ballen van SW.

De veer lijkt nu gebroken bij de Russen en SW wint haar spelletje doodsimpel ondanks haar trage powerloze opslagen. Vesnina bezwijkt uiteindelijk onder de druk, en na 2,5u tennis en pure spanning breken Elise en SW voor de match.


Vesnina is wel een enorme bitch, hoe vaak zei kei hard gewoon express op het lichaam van SW en Elise speelden was echt degoutant. Het is toegelaten, maar deze match was het er los over, soms gewoon van vlakbij. Ook haar "grunt" is tenenkrullend. Ze roept altijd kei luid AYAH (zoals een karateka doet bij elke slag of schop), en vaak zelfs een dikke halve seconde na het slaan en wanneer de bal al aan de overkant was.

Kudermetova is anders echt wel een lekker ding, die kan mij krijgen. Kudermetova was vandaag wel enorm goed. Mertens was ook zeer goed. SW heeft briljante dingen gedaan maar te veel stomme fouten.

In ieder geval heel entertainend.
 
Hoeveel GS zou Nole nog winnen?

Misschien nog 10 tot 15 ofzo?

Hopelijk komt Federer nog eens terug. En Nadal mag er ook wel nog een paar winnen van mij.

EDIT: Ofwel zal Berretini er een hoogdag voor de Italianen van maken (en dan moet er maar een Italiaan in de ontsnapping van de Tour ook maar winnen :p ).

Tsitsipas, Zverev en Thiem, Medvedev, Rublev en misschien deze Berretini die dan langzaam aan de vorige generatie bijhaalt? Geen idee of Shapovalov, Ruud en De Minaur het in zich ook hebben, maar de tijd zal het wel uitwijzen (en misschien vergeet ik een geblesseerde?)
 
15 extra GS is overdreven hé. Djoko is toch ook al 34. Die heeft nog max 3 superjaren voor de boeg tenzij hij alle wetten van de natuur tart. Dus stel dat hij 4 jaar achter elkaar (dit jaar inclusief) ALLE 4 de GS wint, wat eigenlijk onmogelijk is tenzij de concurrentie absurd slecht is. Dan zit hij aan 14 extra GS's wat nog steeds GEEN 15 extra is ;)

Hij gaat zeker het record afnemen van Federer/Nadal maar hoeveel extra hij er nog wint is moeilijk te voorspellen.
 
Greet Minnen nog 1x winnen en ze staat (net) in de top-100.
In de Live WTA race staat ze al in de top-100.

Ik dacht eigenlijk dat het er niet meer zou van komen, want ze is zowat eeuwig blijven hangen net buiten de top-100.
Maar ze gaat er weldra toch in staan ..
 
Volgens mij heeft Minnen zo nog eens op één zege van de top-100 gestaan, maar ging het daarna telkens mis. Hopelijk kan ze morgen haar halve finale winnen! Andere verrassing is Zanevska, die voor haar doen plots een paar knappe zeges boekt en ook in de halve finale (wel in Lausanne) staat!
 
Volgens mij heeft Minnen zo nog eens op één zege van de top-100 gestaan, maar ging het daarna telkens mis. Hopelijk kan ze morgen haar halve finale winnen! Andere verrassing is Zanevska, die voor haar doen plots een paar knappe zeges boekt en ook in de halve finale (wel in Lausanne) staat!
Ik ben voor 90% zeker dat ze de halve finale gaat verliezen. Dat staat gewoon wéér in de sterren geschreven hé!
T'is echt krasselen voor haar om die top-100 te halen.

Als ik kijk op basis van de live race, gaat haar dat vroeg of laat dit jaar of volgende jaar, uiteindelijk wel lukken MAAR volgens mij is dit wel haar niveau. Net niet, net wel top-100.

Andere verrassing is Zanevska, die voor haar doen plots een paar knappe zeges boekt en ook in de halve finale (wel in Lausanne) staat!
Volgens mij heeft Zanevska ook al eens op 1 zege van die top-100 gestaan om dan héél zwaar terug te vallen op de ranglijsten.
Nu heeft ze wél wéér een stevige opmars.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben voor 90% zeker dat ze de halve finale gaat verliezen. Dat staat gewoon wéér in de sterren geschreven hé!
T'is echt krasselen voor haar om die top-100 te halen.

Volgens mij heeft Zanevska ook al eens op 1 zege van die top-100 gestaan om dan héél zwaar terug te vallen op de ranglijsten.
Nu heeft ze wél wéér een stevige opmars.
Ze is alle moeite aan het doen om niet de top-100 te halen... 3-6 0-1* break achter voorlopig.

Voor Zanevska scheelde het ooit ook niet veel idd om top-100 te halen, maar op een jaar geeft die heel vaak op heb ik de indruk. Gisteren ook MTO gevraagd (of was het tactisch?). Lijkt ook een frêle te zijn.
 
Greet dus uitgeschakeld, zoals verwacht.

Beter nieuws van Bergs, die won zijn eerste ATP match in Gstaad. 7-6 (5) 6-3 zege tegen Vukic. Tweede kwalificatieronde neemt hij het op tegen Steven Diez. :)
 
Bergs klopt nu ook Diez in 2 sets en haalt de hoofdtabel. En zeggen dat hij paar maand geleden amper een deuk in een pakje boter kon slaan op gravel. Groot contrast met Coppejans die eeuwig de gravel challengers blijft afschuimen. Bergs die zsm naar de ATP tour wilt, ookal zal dat geregeld voorvallen dat hij sneuvelt in de kwalificaties. Maar daar leer je alleen maar van.

Alle spelers tussen ranking 100-300 die kunnen een serieus stukske tennissen en hebben het niveau om te presteren op ATP niveau maar geraken er maar niet omdat ze hun ranking niet hoog genoeg krijgen door de eeuwige grind in de challengers.

Daarom is het de zaak om zo snel mogelijk punten proberen te sprokkelen op atp tornooien ipv voor die kwartfinale in een challenger te gaan want die brengt de volle 18 punten op...


Er js een reden dat top 100 spelers zelden een challenger tornooi winnen. Het zijn heus niet allemaal tanks die startgeld komen oprapen hoor... denk je nu echt dat een klein challenger tornooi 10k startgeld gaat betalen aan godbetert een Bagnis of Berankis? Het niveau is gewoon sterk op die challengers.
 
Bergs klopt nu ook Diez in 2 sets en haalt de hoofdtabel. En zeggen dat hij paar maand geleden amper een deuk in een pakje boter kon slaan op gravel.
Ja dit valt echt op. Hij was verschrikkelijk slecht op gravel, maar anno 2021 is hij (plots) gewoon degelijk op die ondergrond. T'is misschien soms wel met de nodige moeite, maar hij wint de matchen wel. Hij heeft hier toch die extra stap gezet die nodig is om (ooit) een top-100 speler te worden.

Het is wel zo dat als hij goed presteert op een graveltoernooi dat hij dan wel meestal snel eruit ligt in het toernooi erachter. Door vermoeidheid?
Maar wat ook typerend is voor Bergs, is dat hij echt de wil heeft om er te geraken. Vorige week roemloos meteen uitgeschakeld in Amersfoort, om dan gewoon de guts te hebben om de week erna gewoon kwalificaties te gaan spelen in Gstaad.

Hij kan zo'n verliespartij dan toch mentaal vrij snel achter zich laten. Teleurstellingen blijven echt niet lang meer in zijn hoofd zitten.

---

Bergs nu weer in de top-100 van de Live Race (punten zijn nog wel niet geupdated). En hij gaat straks dus effectief voorbij Coppejans gaan en dan staat alleen Goffin nog voor hem bij de Belgen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Gelukkig heeft hij een heel andere mentaliteit dan Coppejans. Gewoon in alles zie je dat er bij Bergs meer vuur aanwezig is. Niet echt verrassend dat hij meteen ATP Hoofdtabel haalt hier. Goeie mindset en veel wil… en natuurlijk vertrouwen na de voorbije maanden. Eerste ronde tegen Otte, ook een qualifier. Kansen voor Zizou! 😇
 
Jenson Brooksby is ook iemand die ik al een paar maanden in de gaten hou, een Amerikaan die eens niet uit het college tennis komt, Challenger circuit achter zich gelaten en speelt nu ATP250 finale tegen Anderson in Newport. Gaat nog ver komen.
 
De Loore speelt voor het eerst sinds november 2018 nog eens een tornooi: ITF25k$ in Jandia. Dank zij protected ranking (303) ineens ook 1st seed.
Ben eens benieuwd. Ik blijf er wel bij dat hij zich moet toeleggen op de dubbels, dan zit er misschien nog een mooie carrière in. Als enkelspeler te fragiel lichaam om consistent te presteren (zo bewijzen zijn 7 operaties).

"Keuze" voor ATP tornooien of Challengers wordt ook sterk bepaald door de kalender. Deze week is die erg goed gevuld en daardoor sta je met een ATP400 ranking direct op de hoofdtabel van een Challenger in Kazachstan bijvoorbeeld. In weken met weinig tornooien geraak je daarmee soms niet eens op de kwalificatietabel en is er van een keuze zelfs geen sprake. Op zich natuurlijk wel goede zet van Zizou op voor de ATP te opteren maar je ranking moet het ook wel toelaten natuurlijk. Bemelmans ook poging tot kwalificatie op ATP250 in Mexico maar ligt er al uit.
 
Heeft De Loore zich wat voorbereid met Interclub ofzo? Kan precies niet echt resultaten terugvinden. Hopelijk zonder blessures wel nog een paar mooie jaren/resultaten, want hij is toch ook al 28...

Zizou wint van Otte zijn eerste ATP maindraw match met 7-6(3) 6-1! :) Volgende ronde wss tegen Djere, nr 52.
 
Terug
Bovenaan