Tennis

Bergs gooit er met momenten nog iets te veel met zijn pet naar heb ik de indruk. Zelfs al ben je beter, nodeloos een extra set moeten spelen wreekt zich later. Vandaag bijvoorbeeld... Nu, het was wel zijn 8ste match in even veel dagen (incl. de dubbels), dus ja...
Tactisch is er nog wel wat werk aan (shotkeuze) en hij zou zijn backhand af en toe wat meer moeten slicen maar zijn coach zal dat wel beter weten dan ik.
Hij heeft (grote) stappen gezet maar hij is er nog niet hé ;) Dat klopt wel. Dat verlies in R2 nu vond ik niet zo erg. Toernooike gewonnen en nu even rust, maar inderdaad hij verspeelt te veel energie door nodeloos hier en daar wat sets te verliezen.

Die enkel van Goffin zag er niet goed uit. Nuja, beetje aan zichzelf te danken als hij weer choket wanneer hij mag uitserveren bij 5-4.
Toen had hij de enkel al geblesseerd hé. Hij speelde vrij letterlijk op één been, dus ja .. ik vind dit toch niet echt choken dan, hij had echt véél last.
Goffin speelt trouwens niet op Wimbledon. Dat zegt al wel voldoende denk ik.
 
Bergs zakt af naar Wimbledon in de hoop nog een plaats op de kwalificatietabel te bemachtigen. Maar als ik die entry list bekijk en de afzeggingen, dan staat hij pas als 17e alternate. Moet nog veel gebeuren wil hij erbij zijn.... wellicht heeft zijn team wel een beter zicht daarop en zijn er ondertussen meer afzeggingen, maar zou toch straf zijn.
 
Bergs zakt af naar Wimbledon in de hoop nog een plaats op de kwalificatietabel te bemachtigen. Maar als ik die entry list bekijk en de afzeggingen, dan staat hij pas als 17e alternate. Moet nog veel gebeuren wil hij erbij zijn.... wellicht heeft zijn team wel een beter zicht daarop en zijn er ondertussen meer afzeggingen, maar zou toch straf zijn.
Geen wonderen gebeurd... alleen Coppejans en Bemelmans spelen de kwalificaties.
 
exit Coppejans, een set en 5-4 voorsprong en daarna gedaan
Toch bedankt om te komen en hier heb je 8500£ voor de moeite

Bemel wel door
 
exit Coppejans, een set en 5-4 voorsprong en daarna gedaan
Toch bedankt om te komen en hier heb je 8500£ voor de moeite

Bemel wel door
Ja ze hadden beter zijn plaatsje afgestaan aan Bergs (Ja ik weet het, zo werkt dat niet ;)), hij had wel gewoon gewonnen (Dat is gewoon een vermoeden).

Bemel doet tenminste nog moeite en heeft al bewezen dat hij soms door de kwalificaties geraakt. Coppejans, daar staat een te gemakzuchtige kop op. Heeft hij ooit al de eerste ronde gehaald van Wimbledon? Voor zover ik weet niet?
 
Coppejans heeft nog nooit een match gewonnen op Wimbledon, maar kan ook niet anders als je je voorbereidt op graveltornooien. Je kan wel zeggen dat er weinig Challengers op gras zijn, maar hij kan met zijn ranking echt wel grastornooien spelen itt Bergs.
Wel top van Bemel, maar dat is dan ook een grasbeest!
 
Op zijn facebook

Wimbledon update.
Qualification draw is out. ZIZOU is not in and actually third alternate.
ZIZOU is in London and will wait until end of round 1 qualis to see if he still can get into the draw. Let’s cross the fingers.

Dus hij zit nu in Wimbledon, nog te wachten op een minieme kans op een plekje (last minute afmeldingen).

Bergs heeft blijkbaar gekozen om even rust in te lassen (hij heeft afgemeld voor een Challengertoernooi in Milaan) en dan maar naar Wimbledon te reizen. Als daar alsnog -last minute- een plekje vrijkomt, wil hij zijn rustpauze opofferen, zo niet dan neemt hij extra rust ;)
 
Mertens zit in een Goffin dip(je).... 6-0 en een resem breaks voorgestaan, twee keer mogen serveren voor de match, maar dan lekker wat dubbele fouten slaan. Gauff zegt dankjewel choker... Vroeger was ze mentaal echt veel sterker, maar de laatste weken kan ze een match niet meer uitserveren.

Beter nieuws in Wimbledon, want Bonaventure en Minnen zitten in de tweede Q-ronde. 🙂
 
Coppejans, daar staat een te gemakzuchtige kop op. Heeft hij ooit al de eerste ronde gehaald van Wimbledon? Voor zover ik weet niet?
Neen idd., 2 keer 1ste ronde RG 2015 en 2019 en dit jaar voor de 1ste keer AO hoofdtabel. Geen US Open en geen Wimbledon.

Gemakzuchtig denk ik nu niet, wel te weinig talent voor consistent top 100 niveau
 
Mertens zit in een Goffin dip(je).... 6-0 en een resem breaks voorgestaan, twee keer mogen serveren voor de match, maar dan lekker wat dubbele fouten slaan. Gauff zegt dankjewel choker... Vroeger was ze mentaal echt veel sterker, maar de laatste weken kan ze een match niet meer uitserveren.

Beter nieuws in Wimbledon, want Bonaventure en Minnen zitten in de tweede Q-ronde. 🙂
Bona eruit in Q2. Ook Bemelmans eruit.

Ik voorspel nu al: Het gaat alweer gene vette worden ..

Update: Minnen wel vlotjes naar Q3.
 
Laatst bewerkt:
Laatste ronde tegen Lepchenko, veel ervaring maar heeft nog nooit potten gebroken op Wimbledon... Haalbaar dus!
A piece of cake. Vlotte winst.
3 vrouwen op de hoofdtabel vs ahum 0 mannen.
We gaan choker Goffin nog missen! :headshake:
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Bergs die op zijn Instagram een post deelt, dat hij volgens de normale 52 weken ranking momenteel 122e zou staan... En dan ging ik eens verder kijken naar dat account die dat gepost had, en zie je dat Federer normaal 129e zou staan (nu 8), Goffin 35e (nu 16), Monfils 237 (nu 17) en ook Tsonga, Kyrgios en Paire zouden dan buiten de top-200 staan. Toch echt lastig voor opkomende spelers om zo hogerop te geraken! Maar blijkbaar zou het systeem vanaf augustus (Cincinnati) terug stilaan normaliseren. 😁
 
Laatst bewerkt:
Voor Federer maakt dit weinig uit, hij gaat altijd een wildcard krijgen hoor, zeker voor Wimbledon. Zelfs al staat hij 1000ste en is hij straks 45 jaar oud ;)
Maar niet elke tennisser gaat die luxe krijgen natuurlijk.

Ik vind dit beschermend systeem (omwille van Covid) maar niks ..
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Oei zie net de live score 😐 Vlot het weer niet? (Kan niks zien, zit op een Spaans terras 😝)
Forehand is echt belachelijk, en heel dikwijls gwn te laat/traag. Mannarino speelt het slim door net hard genoeg te spelen en tegelijk niet (heel) veel fouten te maken, maar Roger toont echt oud helaas.

Voor de rest geniet ervan (hevige Nadal supporter te midden de Spanjaarden worden is wel waar ik de grens trek :p ).
 
Lijkt niet goed te komen op deze manier, zal uit beter vaatje moeten tappen wil hij nog winnen dan.
En Merci... heb trouwens het gevoel nog in België te zitten. Zie meer Belgische dan Spaanse vlaggen. 😂
 
Einde carrière in zicht.
Chance dat de rankings voor 2 jaar meetellen of Federer stond nog nipt in de top 100 denk ik :)
 
Ik vind dit beschermend systeem (omwille van Covid) maar niks ..
In het begin was het nog te begrijpen, maar sinds de start van 2021 draait de Tour toch quasi normaal en hadden ze die beschermde ranking idd al moeten afbouwen.
 
Terug
Bovenaan