Tennis

Waarom voelen ze altijd aan die tennisballen en gooien ze dan weg? Waarom gewoon niet volledig uit het spel als ze niet goed genoeg zijn of is da ineens wel goed in de volgende ronde? :p
 
Dit toont (jammer genoeg) weer aan dat Coppejans een net niet verhaal is en zal blijven. Dit was een match die hij altijd had moeten winnen (in theorie) Bergs lijkt me mentaal sterker te zijn in het hoofd.
OK Bergs presteert niet elk toernooi super maar hij heeft af en toe zijn momentjes.

Bergs begint ook stilletjes aan toch op te schuiven richting top-200. In de live ATP race staat hij nu 110de.
Ja bij Kimmer zal het idd 'net niet' worden, daarom des te beter dat Bergs hier wint :)

Ranking gaat de goede kant op, wss nu wel meer kansen voor Quallies op de US Open!
 
Waarom voelen ze altijd aan die tennisballen en gooien ze dan weg? Waarom gewoon niet volledig uit het spel als ze niet goed genoeg zijn of is da ineens wel goed in de volgende ronde? :p
Meer mentaal iets dan iets anders, ballen worden om de x (zes?) games gewisseld, en ok die krijgen op dat niveau het wel te verduren maar echt kwaliteitsverschil gaat er zelden inzitten op die tijd, als er toch is een bal echt "kapot" is wordt die overigens ook gewoon uit het spel gehaald.
 
Lekkere pot tussen Djokovic en Nadal. Misschien niet altijd even mooi zoals we gewoon zijn, maar de strijd en spanning maken dat ruimschoots goed.

Uiteraard hopelijk met Nadal als winnaar straks.
 
Lekkere pot tussen Djokovic en Nadal. Misschien niet altijd even mooi zoals we gewoon zijn, maar de strijd en spanning maken dat ruimschoots goed.

Uiteraard hopelijk met Nadal als winnaar straks.

Ik hoop vooral op tsitsipas zondag :p

Maar inderdaad zeer spannende pot. Als Djokovic vandaag wint, heeft hij toch een kans op de ultieme grand slam (alle vier) dit jaar.

Hij is toch de enige die bij momenten de evenknie is van Nadal op gravel.
 
Ik heb zonet Nadal een match zien verliezen op de gemalen baksteen van Parijs. Had ik niet verwacht.
 
Heb enkel de laatste games gezien (meteen na wedstrijd EK), maar Djoko speelde daarin toch echt wel subliem :eek:
 
Matige Nadal vandaag. Veel te veel onnodige fouten van zijn kant, dat is redelijk ongewoon van hem op gravel.
 
De vorige keer dat hij Nadal versloeg, faalde hij in de finale tegen Wawrinka zeker? Wie weet herhaalt dit scenario zich weer.
 
Hij speelde erg goed die eerste 3 sets, begin 4e was ok, maar daarna tijdens die 6 games van Djokovic op een rij heeft hij belabberd gespeeld bij momenten. Dubbele fouten bleven zich opstapelen, constant ballen in het net, etc. Erg spijtig te zien voor een kampioen zo groot als Nadal.
 
Ja ze t zal wel weer de keer dat Nadal toch is het onderspit delft op RG mis ik het. Vond Djokovic tegen Berritini ook al wel quasi foutloos.
 
Jammer, de allerbeste Nadal had altijd gewonnen van Djoko maar Djoko speelde subliem en misschien dat er dan toch sleet begint te komen op het lichaam van Nadal? Vooral in set 4 was Nadal zichzelf niet (meer).

De overwinning was eerlijkheidshalve wel verdiend, Nadal was vandaag gewoon niet goed genoeg.

Ik ben na de 3de set gaan slapen (héél hoogstaand), zag de bui toen al hangen en ik moet nog véél rusten.
 
Laatst bewerkt:
Jammer, de allerbeste Nadal had altijd gewonnen van Djoko
Da's een understatement voor de allerbeste speler op gravel ooit :p De allerbeste Nadal zou sowieso tegen iedereen winnen op Gravel, net zoals de allerbeste Federer sowieso van iedereen zou winnen op gras.
 
De allerbeste Nadal ... gaan we hier nu echt doen alsof er iets mis was de eerste drie sets? Nadal begon zelfs met een 5-0, en de derde set was anderhalf uur ongelooflijk niveau waar beiden verdienden te winnen. Tegen eender welke andere speler had Nadal 3-0 gewonnen, zonder veel moeite. In de vierde set was hij wel geblesseerd en wandelde hij bijna zoals Gasquet terwijl ge hem bij haast elk punt de pijn zag verbijten, we zullen zien wat dat voor Wimbledon betekent.


Ja ze t zal wel weer de keer dat Nadal toch is het onderspit delft op RG mis ik het. Vond Djokovic tegen Berritini ook al wel quasi foutloos.
Het was er eentje van anderhalf uur maar kijk de derde set opnieuw als tennisfan, ook al kent ge de uitslag. Ik verplicht het u.

Voor degenen die het gezien hebben, die ene bal van Nadal in de TB deed me denken aan deze waardoor het helemaal kantelde.

Als Djokovic vandaag wint, heeft hij toch een kans op de ultieme grand slam (alle vier) dit jaar.
Rustig! Het is een andere situatie dan in 2016, maar laten we niet vergeten wat er toen gebeurde na de winst op RG.
 
Vooral die derde set was idd. cruciaal, met 23 UE's voor Nadal tegenover 10 voor Djoko was het in feite een half mirakel dat de Spanjaard nog setpunt kreeg op 6-5. Maar een setpunt onbenut laten tegen Djoko doe je meestal niet ongestraft, gisteren dus ook niet....

Uit de match statistieken kun je heel veel afleiden. Nadal voor zijn doen veel dubbele fouten en bijzonder laag 2nd serve win-percentage. Beiden erg lage break-point conversie (wat ook al veel zegt over het hoge niveau natuurlijk).

Nadal kan toch met opgeheven hoofd naar Mallorca, tegen deze Djoko verliezen is geen schande.
 
Het was er eentje van anderhalf uur maar kijk de derde set opnieuw als tennisfan, ook al kent ge de uitslag. Ik verplicht het u.
Ik zal luisteren, een straf zal het vermoed ik idd niet zijn :p .

Benieuwd of een Tsitsipas veel kan tegendoen in de finale.
 
De allerbeste Nadal ... gaan we hier nu echt doen alsof er iets mis was de eerste drie sets? Nadal begon zelfs met een 5-0, en de derde set was anderhalf uur ongelooflijk niveau waar beiden verdienden te winnen. Tegen eender welke andere speler had Nadal 3-0 gewonnen, zonder veel moeite. In de vierde set was hij wel geblesseerd en wandelde hij bijna zoals Gasquet terwijl ge hem bij haast elk punt de pijn zag verbijten, we zullen zien wat dat voor Wimbledon betekent.



Het was er eentje van anderhalf uur maar kijk de derde set opnieuw als tennisfan, ook al kent ge de uitslag. Ik verplicht het u.

Voor degenen die het gezien hebben, die ene bal van Nadal in de TB deed me denken aan deze waardoor het helemaal kantelde.


Rustig! Het is een andere situatie dan in 2016, maar laten we niet vergeten wat er toen gebeurde na de winst op RG.
99% mee eens met uw post behalve dan dat je insinueert dat de allerbeste Nadal gisteren op het veld stond en toch verloor. Volkomen mee oneens. Maar het niveau was héél erg hoog, van wat ik er gezien van heb (tem set 3 daarna ben ik gaan slapen), voor mij alvast de beste match op RG "allertijden" (toch van diegenen die ik gezien heb)

Matige Nadal vandaag. Veel te veel onnodige fouten van zijn kant, dat is redelijk ongewoon van hem op gravel.
Niet mee eens. Nadal was goed, maar niet buitenaards zoals hij dat meestal op gravel wel is.
We zijn gewoon te veel verwend, dat Nadal altijd buitenaards is op zijn RG :D

Ja bij Kimmer zal het idd 'net niet' worden, daarom des te beter dat Bergs hier wint :)

Ranking gaat de goede kant op, wss nu wel meer kansen voor Quallies op de US Open!
Bergs ondertussen naar de finale. Hopelijk wint hij het toernooi ook, dan sluipt hij héél dicht richting de top-200.
Had het géén Corona geweest dan had ie al in de top-200 gestaan, met die (half) bevroren ranking is het niet zo simpel.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan