Tennis

Matig is misschien wat overdreven, maar het was alleszins niet de beste versie van hemzelf gisteren. Buiten zijn vliegende start heb ik gisteren nooit het gevoel gehad dat hij aan het langste eind zou trekken.

Die derde set is een mooi voorbeeld: 23 UE's van Nadal tegenover slechts 10 van Djokovic. De enige reden dat Nadal daar toch nog om een of andere reden terug in de set kwam (en zelfs een setbal afdwingt) is omdat Djokovic zelf eventjes begon te sukkelen.

Nu moet ik ook wel toegeven dat Djokovic gisteren misschien wel zijn beste wedstrijd op gravel heeft gespeeld, maar we hebben gisteren echt niet de allerbeste Nadal gezien. Je zag ook duidelijk dat hij in de vierde set fysiek duidelijk te kort kwam.
 
Laatst bewerkt:
Zizou Bergs wint in Kazachstan
En dan te beseffen dat hij in de eerste ronde de eerste set verloor en pas na een spannende tiebreak uiteindelijk set 2 won en dus even goed meteen uitgeschakeld kon geweest zijn in dit toernooi.

Ook verloor hij maar liefst 3x de eerste set. Toont hier serieuze mentale weerbaarheid. Toch wel sterk dat hij op gravel wint, normaal gezien niet zijn beste ondergrond. Deze zege zal hem toch vertrouwen geven dat hij het ook op gravel kan! :)

Hij is nu de nummer 220 van de wereld en komt nu toch wel erg dicht bij die top-200. In de Live ATP race staat hij nu zelfs in de top-100 (89ste).

Ranking gaat de goede kant op, wss nu wel meer kansen voor Quallies op de US Open!
Hij wint gewoon het toernooi. :tongue: De kans wordt erg groot dat Bergs dit jaar nog, voor het eerste aan kwalificaties mag deelnemen op een GS toernooi.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Djoko Tsitsi gebroken bij 6-5 maar meteen terug gebroken en nu tie-break
Djoko gaat het niet cadeau krijgen vandaag ..
 
Dju toch Tsitsipas 2-0 voor normaliter reden tot juichen maar Djokovic beweegt slecht en lijkt wat geblesseerd, wordt nog een 3-2 Djoko met andere woorden.

Voorlopig iig een matige Djoko in set twee met heel wat tweede opslag returns meter buiten, t merendeel van de punten die hij zelf maakte was met drop shots. Tsitsipas lijkt dan weer wel heel gefocust en speelt goed (niet eens écht briljant imo maar wel zeer volwassen en met weinig fouten).
 
Het is alleszins een gunstiger scenario dan wat ik vooraf gehoopt had (droge 3-0 voor Djokovic).

Qua uitzicht is tsitsipas precies een Bjorn borg remastered versie.
 
Djokovic beweegt slecht en lijkt wat geblesseerd, wordt nog een 3-2 Djoko met andere woorden.
Tuurlijk, die kans bestaat altijd hé. Djoko valt nooit te onderschatten betreffende zijn mentale spelletjes, no way dat hij zomaar deze match gaat weggeven en in set 3 niet een tandje hoger zal schakelen ..
 
En t gaat effectief een 3-2 Djoko worden, Tsitsipas krijgt er geen eerste service meer over fysio op de baan gehad en vier fouten in eerste game set vier dju toch dju toch.
 
Djokovic beweegt slecht en lijkt wat geblesseerd
Alweer 100% fake ja. Het is Tsitsi die nu licht geblesseerd lijkt. Ik hoop dat ie straks niet moet opgeven. Dat zou toch een anti-climax zijn voor een finale.

Komaan peppilleke innemen, en hak die Djoko in de pan!
 
Het zag er zo goed uit, maar daar koop je niks mee natuurlijk.
Ik heb bijna de lotto gewonnen, maar net niet, ik won aldus 0€. Morgen staat de baas te roepen en tieren tegen mij dat ik niet zo lui moet zijn en harder moet doorwerken! :tongue:
 
Laat ons hopen op een compleet andere vijfde set. Sinds de break in set 3 is tsitsipas letterlijk en figuurlijk gebroken lijkt me.
 
Hij flikt het toch maar weer. De negentiende zeker? Het zou mooi zijn moesten de grote drie eindigen met even veel GS overwinningen, maar ik vrees dat hij er nog wel een paar bij zal kletsen.
 
Die enkel van Goffin zag er niet goed uit. Nuja, beetje aan zichzelf te danken als hij weer choket wanneer hij mag uitserveren bij 5-4.
 
Coppejans meteen uitschakeld in het 2de toernooi in Almaty. Pffftttt ..
En Bergs? Die blijft momenteel maar winnen .. hij staat nu nog 1 plaats achter Bemelmans op de wereldranglijst (214de tov 215de) en hij gaat straks 3de Belg worden na Goffin en Coppejans.
 
Als hij zo blijft spelen, zal hij snel tweede Belg staan. Met het hardcourt seizoen in het vooruitzicht, mss sneller dan we durven hopen.
 
Haha dat was op de verrassing en op setpunt :D

Bergs was véél beter dan Kirkin vandaag, maar hij verkwanselde het ene matchpunt na het andere is set 2.
Hij bleef gelukkig mentaal wel koeltjes en maakte het dan in set 3 wel nog gewoon af.
 
Bergs gooit er met momenten nog iets te veel met zijn pet naar heb ik de indruk. Zelfs al ben je beter, nodeloos een extra set moeten spelen wreekt zich later. Vandaag bijvoorbeeld... Nu, het was wel zijn 8ste match in even veel dagen (incl. de dubbels), dus ja...
Tactisch is er nog wel wat werk aan (shotkeuze) en hij zou zijn backhand af en toe wat meer moeten slicen maar zijn coach zal dat wel beter weten dan ik.
 
Terug
Bovenaan