Tennis

Onclin tegen Lestienne en Blockx tegen Mena op Wimbledon. In theorie 2 keer haalbaar.
David maakt volgende week zijn wederoptreden op de hoofdtabel na 2 maanden zonder competitie. Gelukkig niets te verdedigen want vorig jaar ging hij er in de eerste ronde uit.

Colson wint makkelijk de ITF15 in Duffel, had in de HF meer tegenstand van Bailly...

Onclin tegen Lestienne en Blockx tegen Mena op Wimbledon. In theorie 2 keer haalbaar.
2 op 2 vandaag
Misolic wordt wel lastiger, zit in een goede flow, vorige week nog de Poznan Challenger gewonnen, al is gras geen gravel natuurlijk
Skatov lastig in te schatten, die kan mooie dingen laten zien maar als hard hitter is Blockx hier in principe in het voordeel

Zizou er direct uit in Eastbourne tegen Fonseca.

Nice van Onclin, die speelde volgens mij geen enkel grastornooi als voorbereiding. Wist ook wel vrij laat dat hij de Q kon spelen, dus snap z’n schedule wel. Hopelijk kan Blockx hier op de hoofdtabel geraken, blijft voor mijn gevoel wat ter plaatse trappelen de laatste tijd.

Checkte de H2H tussen Fonseca en Bergs, 18jr vs 26jr, daar schrok ik echt van. Tijd staat niet stil :shy:

Coppejans tweede reekshoofd in een magere challenger, maar verslikte zich meteen. Jammer, had zijn ranking hier wel een boost kunnen geven.
Deze week ook de M25 in Brussel. Veel Belgen aan het werk. De Loore kreeg een wildcard, wel meteen tegen Demanet.

Blockx in twee sets voorbij Skatov, 6-4 7-5, en nu tegen Tarvet. Op papier zou dat moeten lukken, maar een Brit op gras kan je beter niet onderschatten. Hij won zijn matchen ook makkelijk in twee sets.

De Loore verloren van Demanet in Brussel, het wil precies niet meer lukken voor hem. Voor de rest wel goede uitslagen van de Belgen in Brussel. Toch al 8 (en worden er sowieso 9) in de tweede ronde. Bailly spartelde weer met heel veel moeite voorbij Bonnaud, die 28 is, nr 1067… Weinig vooruitgang opnieuw dit jaar.

De Loore verloren van Demanet in Brussel, het wil precies niet meer lukken voor hem.
Ik vraag me af of hij nog de motivatie heeft om zich omhoog te knokken via M15/25. De WC's zullen niet blijven komen natuurlijk. Dit jaar zou wel eens zijn zwanenzang kunnen zijn op het profcircuit.
Tenzij hij een goede dubbelpartner vindt en een tweede carriere start. Heb altijd al gevonden dat hij beter tot zijn recht zou komen als dubbelaar.

Bailly, ik zag het ook 🫣 , starten met 0-6 en er dan met heel veel moeite over. Dan kom je toch totaal ongeconcentreerd op de baan lijkt me.

Tenzij hij een goede dubbelpartner vindt en een tweede carriere start. Heb altijd al gevonden dat hij beter tot zijn recht zou komen als dubbelaar.
Zelf is hij daar precies niet echt van overtuigd, hij speelt amper dubbel.

Bailly, ik zag het ook 🫣 , starten met 0-6 en er dan met heel veel moeite over. Dan kom je toch totaal ongeconcentreerd op de baan lijkt me.
Ik snap zijn resultaten niet meer, soms denk je dat hij weer vertrokken is, maar al even snel is het terug naar af. 6-0 zou echt niet mogen tegen dit soort spelers.

Tarvet in 4 sets de betere van Blockx, 6-3 3-6 6-2 6-1. Derde en vierde set waren echt heel slecht van Blockx.

Net ook Bailly zien verliezen van Van der Meerschen, nr 790, 6-3 6-1. Stond veel wind, maar dat geldt voor allebei. Bailly maakte veel fouten, staat bij het retourneren 5m achter de baseline (je zag hem niet eens staan op de cam) wat nooit voor dreiging zorgt. En zijn eigen service is ook heel kwetsbaar. Carrière om zeep geholpen door College Tennis… ik had er nog goede hoop na eind vorig jaar, maar twijfel idd of dit nog goed komt.
Wie traint hem tegenwoordig?

Ik denk nog steeds die 2 coaches van Tenkie Hasselt, nog niets gelezen over een wissel (of ik moet het gemist hebben, kan ook).
Recent nog een interview gelezen en het vreemde is dat GAB denkt dat hij goed bezig is omdat hij rond zijn career high ranking staat. Dat is wel een bijzonder magere ambitie als ex-nr.1 bij de juniors.

Blockx heeft zich laten verrassen, draait een eerder anoniem jaar, is ook nog maar 20 natuurlijk dus we moeten hem wat tijd geven.

David niet kansloos tegen Hijakata die in de Mallorca Q's zowaar verloor van...Tomic
Collignon treft het niet met Cilic, 36j. en voorbij zijn prime maar op gras altijd een lastige klant (won vorige week nog de Nottingham Challenger)
Bergs tegen Harris. De Zuid-Afrikaan is al een hele tijd op de sukkel en geeft regelmatig op, beschikt in principe wel over de juiste wapens voor op gras maar normaal moet Zizou dat winnen.

Ai Zizou, was serieus aan het sukkelen met zijn serve, 17 DF en slechts 50% 1st serve. Is dodelijk op gras en dan ga je niet winnen van een semi serve bot.
Alcaraz heeft het precies ook lastig tegen Fognini, gaat naar een vijfsetter daar
Meddy lol...
Wickmayer gebageld in set 1, hopelijk geen herhaling van RG (edit: ze staat zowaar voor in set 2!)

Carlitos nu toch een versnelling hoger in set 5... Wil graag nog de tweede set van Emma meepikken denk ik:love2:

Je kan altijd rekenen op Mertens, 1 op 5 opnieuw zwakke resultaten voor de Belgen op een GS.

Wie heeft er trouwens Centre Court al goed kapot gespeeld? Achter de service lijn heeft er precies iemand een slepend voetje gehad en het kan Dewulf niet geweest zijn. :laugh:

Bij de mannen 13 van de 32 reekshoofden eruit in de eerste ronde. Dat is blijkbaar al sinds 2001 niet meer gebeurd. Ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Akkoord gras is altijd iets anders maar de meeste toppers hebben toch al Queens of Halle of een paar andere grastornooien achter de rug. Bij de vrouwen trouwens ook 10 van de 32.

Enorm tenenkrullend interview van Bergs na zijn match tegen Lloyd Harris. Hij 'amuseerde zich niet'. Ja jongen, hoog tijd voor een (nieuwe) mental coach denk ik dan. 26 jaar, ATP 50 , eerste ronde Wimbledon, goede loting maar 'hij amuseert zich niet'... Misschien eens kijken naar die 35+ die er nog elke match voor gaan (en vaak winnen): Monfils (ik ben geen fan maar heb wel respect), Evans, Cilic, Mannarino, RBA, Djokovic niet te vergeten.

David had ik niets van verwacht, niet fit en kwam gewoon wat prize money oprapen, zijn goed recht natuurlijk.
Collignon met zijn serve had ik toch verwacht dat die een setje ging nemen.
Soit, het is wat het is.

Ik verwacht veel van Draper, heeft wel de pech dat hij in de tabelhelft van Sinner zit, tegen Alcaraz had ie meer kans op gras.

Eurosport LOL, wat een muppets... Onderbreken de live van Djokovic om...de match van die Hollandse Suzan Lamens te coveren. Letterlijk niemand zit daarop te wachten.
Gelukkig is er nog de BBC, met beter commentaar er gratis bij!

Enorm tenenkrullend interview van Bergs na zijn match tegen Lloyd Harris. Hij 'amuseerde zich niet'. Ja jongen, hoog tijd voor een (nieuwe) mental coach denk ik dan. 26 jaar, ATP 50 , eerste ronde Wimbledon, goede loting maar 'hij amuseert zich niet'... Misschien eens kijken naar die 35+ die er nog elke match voor gaan (en vaak winnen): Monfils (ik ben geen fan maar heb wel respect), Evans, Cilic, Mannarino, RBA, Djokovic niet te vergeten.
Anderzijds
Ik amuseer mij niet

Tennis is 50% mentale weerbaarheid.

Ik verwacht veel van Draper, heeft wel de pech dat hij in de tabelhelft van Sinner zit, tegen Alcaraz had ie meer kans op gras.
Bon, tot zover mijn voorspelling. Ken er dus duidelijk weinig van 😆
Cilic misschien een dark horse?

Eurosport LOL, wat een muppets... Onderbreken de live van Djokovic om...de match van die Hollandse Suzan Lamens te coveren. Letterlijk niemand zit daarop te wachten.
Verschrikkelijk he! Telkens ik naar Eurosport zap is het een match van een Nederlander. 🫤
Bon, tot zover mijn voorspelling. Ken er dus duidelijk weinig van 😆
Cilic misschien een dark horse?
Goh, toch een redelijke verrassing... al had ik gelezen dat hij echt op hoog niveau speelde tegen Collignon, maar om dan Draper uit te schakelen?!

Ik kijk via HBO Max met optie Sport. Kan ik zelf kiezen welke tennismatch ik wil zien.

Terug
Bovenaan