Tattoos & Piercings

Bepanthen, baby of tattoo, is hetzelfde.
Dik genoeg smeren, en als je de eerste 2-3 dagen kledij aandoet, gebruik ik altijd verhoudfolie, zodat het echt goed vettig blijft. Doe ik overigens ook tijdens het slapen. Met lauw water vanaf enkele uren na het zetten regelmatig proper wrijven. Komt allemaal goed zo.

Binnenkort mijn eerste tattoo.
Wat smeren jullie ter verzorging? (Heb nu Bepanthen gekocht)

En op wat moet ik nog letten? :)


En ik raad u het tegenover gestelde aan.

Niets smeren.

Wat ik doe na een zware tattoe sessie is een bad met goed warm water laten lopen. Daar 10 mins inzitten (Let wel, doet effe niet goed trouwens, pikke pik). Goed proper maken, en daarna gewoon open laten, en niets smeren, geen plastiek

Zelfs met mijn blacked out arm heb ik het zo gedaan, en geneest veel sneller en beter.


Btw kleine update van mijn kant, ik denk nog een sessie of 10 a 15 bij mij, en mijn body suit gaat zo goed als af zijn. Mijn handen, handpalmen en nek exclusief. En ik ben er niet rauwig om, want ik begin het beu te geraken
 
Bepanthen, baby of tattoo, is hetzelfde.
Dik genoeg smeren, en als je de eerste 2-3 dagen kledij aandoet, gebruik ik altijd verhoudfolie, zodat het echt goed vettig blijft. Doe ik overigens ook tijdens het slapen. Met lauw water vanaf enkele uren na het zetten regelmatig proper wrijven. Komt allemaal goed zo.

En ik raad u het tegenover gestelde aan.

Ja overal waar ik lees raden ze aan niet te dik te smeren en de wonde zeker open te laten zodat het sneller kan genezen.
Beetje het omgekeerde van wat jij dus zegt CoxM
 
Ja overal waar ik lees raden ze aan niet te dik te smeren en de wonde zeker open te laten zodat het sneller kan genezen.
Beetje het omgekeerde van wat jij dus zegt CoxM
Ik heb altijd gevolgd wat mijn eerste tattoeeur ooit heeft uitgelegd.
Ik ga zeker niet zeggen dat andere methodes niet goed zijn, integendeel.
Ik heb enkel mijn ervaring gedeeld, waarmee het altijd is goed gekomen.
 
Binnenkort mijn eerste tattoo.
Wat smeren jullie ter verzorging? (Heb nu Bepanthen gekocht)

En op wat moet ik nog letten? :)
dat en vaseline.

-geen sauna of zwembad eerste 2-3 weken (of lang bad)
-zo een vershoudfolie opleggen bij het slapen eerste 5 nachten, of bij pull dragen (stofjes)
-niet in de volle zon, maar t'is herfst. dus UV-index is laag
 
Ja overal waar ik lees raden ze aan niet te dik te smeren en de wonde zeker open te laten zodat het sneller kan genezen.
Beetje het omgekeerde van wat jij dus zegt CoxM

Ja, mensen beginnen inderdaad door te hebben dat, al dat smeren en die plastiek erop leggen eigenlijk niets doet aan genezing, en al zeker niet bevorderlijk is. 12 jaar geleden als ik ben begonnen aan mijn body suit was dat inderdaad nog zowat de consensus van te smeren en plastiek te gebruiken.

Tegenwoordig zijn veel mensen daarvan aan het afstappen. Inclusief mezelf. Hoewel ik nooit veel gesmeerd heb, maar de laatste 5 jaar gewoon nite meer Zelfs niet op mijn arm die volledig blacked out is en dus redelijk intens was bij het genezingsprocess

Zoek wat voor u het beste is, zal ook wel van persoon tot persoon afhangen. Ik heb ontdekt na honderden uren op de tafel te liggen dat voor mij het genezingsprocess het beste verloopt zoals ik in een ééndere post had gemaakt.

Warm badje voor de porieën open te zetten en alle troep eruit te wassen, en daarna niets smeren en niet afdekken.
 
En ik raad u het tegenover gestelde aan.

Niets smeren.

Wat ik doe na een zware tattoe sessie is een bad met goed warm water laten lopen. Daar 10 mins inzitten (Let wel, doet effe niet goed trouwens, pikke pik). Goed proper maken, en daarna gewoon open laten, en niets smeren, geen plastiek

Eh? Een verse tattoo laten weken wordt wel overal afgeraden. Dat zou ik persoonlijk noooooit doen.
 
Eh? Een verse tattoo laten weken wordt wel overal afgeraden. Dat zou ik persoonlijk noooooit doen.

Er zitten kilometers verschil tussen "laten weken", en 5 a 10 minuten in een bad gaan liggen en iets heel goed proper te maken.

Nu, probeer het eens,volgende keer, ik stond er ook sceptisch tegenover. Maar wat een ontdekking is dat geweest jongens :love:

//edit: daarna ook niet meer doen hé. Enkel en alleen VLAK na uw tattoo sessie. Dagen daarna uiteraard gewoon proper maken en zeker niet in bad gaan liggen, zeker niet als daar korsten op staan. Voor dat mensen dat hier beginnen doen :unsure:
 
Ik heb toch ook meegekregen van het zeker niet te vettig te maken en het niet te dik te smeren. Voor de tattoo op m'n been heb ik iirc het bij het thuiskomen afgespoeld met lauw water, en nog twee nachten in verhoud folie gestoken. Voor de rest gewoon regelmatig ingesmeerd (maar zeker niet dik dus) en gewoon open gelaten en gewassen met zeep (gewone zachte zeep zonder parfum enzo). Is mooi genezen in ieder geval
 
Denk dat het net het mooie hieraan is. Je kan tips vragen, opzoeken, maar uiteindelijk is elk lichaam anders en als je logisch handelt zal je altijd tot een goede genezing komen. Je ziet ook heel snel als iets uitgedroogd is, dan moet je actie ondernemen hé. Omgekeerde ook, als het nog vettig aanvoelt, ga je niet bijsmeren.
 
Als ik thuis kom gaat die plastiek eraf en was ik alles proper af.
Dan de eerste 2-3 dagen een dun laagje zalf tegen het uitdrogen.
Vanaf dat er "vellekes" op komen blijf ik eraf tot die volledig verdwenen zijn. Meestal volledig genezen na 2 weken :)
dat en vaseline.
Vaseline zou ik niet doen. Dat ademt niet.

Uiteindelijk is een tattoo wat te vergelijken met een schaafwond he. Als dat lucht krijgt geneest dat beter :)

Normaal gezien ging het binnen 2 weken terug aan mij zijn maar mijn artist kan niet. Een hele rompslomp nu omdat iedereen nog voor 1 januari een tattoo wil gezien er daarna een hoop miserie is met die inkt. Maar tis gelukt om nog een sessie in te plannen. Tis wel dicht bij mijn december sessie dus ik ga maar op mijn tanden moeten bijten en dat stuk in 1 keer laten doen ipv lijnen en shaden begin november en kleuren + filler in december.
Wordt nog leuk maar het zal er wel voor zorgen dat het einde in zicht is van mijn 2e "sleeve" (sleeve tussen "" want het is traditional dus allemaal aparte stukken met skinbreaks, geen echte sleeve die volledig dicht zit)
 
ik gebruik meestal een second skin plakker die ik er 1 a 2 weken op laat zitten. geen gedoe met smeren en geen irritatie met kleren.
veel tattoo artiesten beginnen deze zelf ook standaard te gebruiken
 
ik gebruik meestal een second skin plakker die ik er 1 a 2 weken op laat zitten. geen gedoe met smeren en geen irritatie met kleren.
veel tattoo artiesten beginnen deze zelf ook standaard te gebruiken
Idd laatste sessies was bij mij ook second skin.
Veel handiger moet je ook niet meer insmeren, alleen is het max 5dagen bij mij. Het verwijderen doet wel even pijn maar cava. Langer zou ik niet volhouden, ik krijg snel “snijwonden” aan de randen
 
Ik heb bij de mijne elke dag (denk zelfs misschien 2 keer per dag) goed veel Bepanthen gesmeerd en als ik kleren erover aanhad folie erop. Is relatief snel genezen en heb geen enkele korst gehad.
 
sinds vrijdag mijn 2e en 3e kleine tattoo, en nu eens alleen met Bepanthen insmeren. (zonder vaseline dus)
 
Zaterdag heb ik een afspraak voor 2 nieuwe piercings. Ineens ook paar andere juweeltjes gekocht om mijn andere te switchen. :woohoo:
Welke piercings heb je?

Geen tattoos hier, da’s mijn ding niet. In mijn tiener- en twintigerjaren een neuspiercing gehad. Maar daar zit nu toch al een 5-tal jaar geen piercing meer in, het gaatje blijft helaas wel zichtbaar.
 
Welke piercings heb je?

Geen tattoos hier, da’s mijn ding niet. In mijn tiener- en twintigerjaren een neuspiercing gehad. Maar daar zit nu toch al een 5-tal jaar geen piercing meer in, het gaatje blijft helaas wel zichtbaar.
Ik heb dus gewone 'oorbelgaatjes' en dan in beide oren een 2de gaatje ernaast. In men rechteroor heb ik nog een 3de gaatje en 2 helix piercings die ik recent vervangen heb door 2 kleine ringetjes en in men linkeroor heb ik recent een conch piercing gestoken ^^
 
Terug
Bovenaan