TADD uitleg?

Squidward

Well-known member
Ik heb 15 jaar geen les gegeven, nu weer begonnen. Nu kan ik in september TADD aanvragen. Dat zal wel een jaartje in de frigo gaan want een school wil natuurlijk je werk zien en ik wil ook wel weten of de school mij ligt.
Maar ik ben er zo lang uit geweest en het systeem is nu vernieuwd dat ik eigenlijk niet alles nog weet.
Ik zou graag volgende weten:
waar kan ik uitvissen hoeveel uren TADD ik zou kunnen vragen/krijgen. Ik heb het gevraagd op school maar ik krijg steeds ‘je moet je document opsturen’ hetgeen dus niet is wat ik wil weten.
en
moet je bij je sollicitatie direct de TADD aangeven en kan dat bij verschillende scholengroepen gevraagd worden?

TADD is een status op je 'dossier', dat is dus niet meteen verbonden aan een benoeming. Benoemingen krijg je inderdaad in uren, daarvoor moet je een formulier opsturen. Ben je zeker dat je niet over vaste benoeming spreekt eerder dan TADD? Met de nieuwe regels lopen die - qua timing - wel vrij gelijk.

Wat betreft je TADD aangeven, men weet dat in principe wel binnen dezelfde scholengroep. TADD en benoeming zijn echter enkel van tel binnen hetzelfde bestuur, als je dus - in het geval van het GO! - van Scholengroep 'regio Brugge' naar Scholengroep 'regio Hasselt' gaat, heb je eigenlijk geen voorrangsrechten in die laatste. Er zijn wel manieren om die te laten 'overkomen', maar dat is met een overzetting etc. en is niet voor de hand liggend (maar in jouw geval ook weinig relevant).

Terug
Bovenaan