Klopt, maar de IPO zitten al enkele jaren in transitie, de 'gewone' internaten buitengewoon onderwijs hebben de voorbije 5 jaar nog kunnen benoemen. Er is bijna geen enkele leidinggevende in een IPO (er zijn er per slot van rekening maar 8) die benoemd is, niet handig wanneer je in de vuurlinie zit.

En klopt wat betreft TADD na 1 jaar, ik heb afgesproken met mijn team dat we iedereen werkpunten geven (en daar transparant over zijn). Eén jaar is veel te vlug, zeker wanneer het een coronajaar betreft.
Hopelijk wel correcte werkpunten en niet 'je schrijft niet recht op het bord'
 
Het heeft allemaal geen effect gehad. Brieven en zelfs parlementaire vragen over deze materie zijn allemaal naast de kwestie beantwoord. Mijn vriend heeft contact met enkele mensen die in eenzelfde situatie verkeren. Sommige hebben hierdoor het onderwijs verlaten en andere overwegen een rechtzaak te starten als ze hierdoor volgend schooljaar geen job meer hebben.

Ook bij mijn vriend zijn zijn collega's ondertussen allemaal TADD. Normaal zouden ze ook benoemd kunnen zijn in de vacante uren die er zijn, maar het schoolbestuur koos ervoor om geen uren vacant te verklaren. Zo zal volgend schooljaar iedereen op gelijke voet starten, daar mijn vriend dan ook TADD zal zijn.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan