ÉÉN Taboe

Ik kan Geubbels eigenlijk niet uitstaan, en ik ben de "Human Interest " overvloed echt wel kotsbeu gezien op tv, maar op 1 of andere manier is dit programma wel aangenaam om naar te kijken, ook al doen de onderwerpen me soms slikken.

En even tussendoor Stephanie uit vorig seizoen, ( aflevering over slechtzienden ) 😍😍
 
Klopt, vorige week zei ik nog tegen de vriendin "het ergste lijkt me dat ge dingen, die van zelfsprekend zijn, niet meer kunt doen. Zoals Fietsen, wandelen,..." . Helaas is dat wel de realiteit van oud worden.

Mijn vriendin vertelde me gisteren dat haar vader haar had opgebeld om te horen of haar moeder al naar huis was vertrokken (die was op bezoek bij ons)
Hij begon dan te vertellen wat hij had gedaan die dag en opeens begon die te wenen.
Want hij had ontdekt dat hij geen zware dozen meer kon heffen en ermee stappen naar de garage om die weg te zetten.
Lukte hem gewoon niet meer.
Die was daar zo verdrietig van, en dan vooral ook het besef dat dat nooit meer ging lukken.

Toen ze dat vertelde brak mijn hart wel
 
Laatst bewerkt:
Mooie maar aangrijpende aflevering, wellicht ook omdat het onderwerp het meest bij de leefwereld aansluit van de meesten van ons (ook als ge wel makkelijk kinderen kreeg, is dit onderwerp toch minder "ver van mijn bed" dan pakweg autisme of ouderdom).

Wij hadden het geluk dat het bij ons heel vlot ging, maar ik besef dat dat niet bij iedereen zo is. Ik probeer er dan ook altijd op te letten om aan andere koppels geen vragen te stellen die mogelijk zeer pijnlijk kunnen zijn zoals "en, wanneer beginnen jullie er aan?"

Zeer herkenbaar, hier bijna 6 j moeten “proberen” voor ons eerste, uiteindelijk gelukt via ivf vanaf 1ste poging.

Maar ondertussen werd iedereen uit onze vriendenkring zwanger en wij waren diegene die het langste samen waren dus elke keer: “en waneer is aant jullie”, “wilt ge geen kinderen ofwa” enzovoort.

Ik kon dat relativeren maar mijn vriendin had het stukken moeilijker.

Wij hebben ook een fertiliteitstraject afgelegd en hadden gelukkig heel snel succes. (eerste poging, kunstmatige inseminatie)
Mijn running joke is dat de gekantelde baarmoeder van mijn vriendin en mijne rechte piet de reden was dat het niet lukte :p

Maar wij zijn altijd heel open geweest over ons fertiliteitstraject. We hebben dat tegen vrienden verteld, collega's en familie.
Waardoor het heel normaal voelde om daarover te spreken en ge u niet onbegrepen voelde.
Ik denk dat dat het belangrijkste is om te doen, erover praten, ookal zit je er op dat moment midden in.

Een bevriend koppel heeft zo nog steeds niets gezegd over hun 2 miskramen tegen hun eigen familie.
Die zaten redelijk lang echt in een slechte periode omdat ze daar niet met andere over konden/durfde/wilde praten
 
Wij hebben ook een fertiliteitstraject afgelegd en hadden gelukkig heel snel succes. (eerste poging, kunstmatige inseminatie)
Mijn running joke is dat de gekantelde baarmoeder van mijn vriendin en mijne rechte piet de reden was dat het niet lukte :p

Maar wij zijn altijd heel open geweest over ons fertiliteitstraject. We hebben dat tegen vrienden verteld, collega's en familie.
Waardoor het heel normaal voelde om daarover te spreken en ge u niet onbegrepen voelde.
Ik denk dat dat het belangrijkste is om te doen, erover praten, ookal zit je er op dat moment midden in.

Een bevriend koppel heeft zo nog steeds niets gezegd over hun 2 miskramen tegen hun eigen familie.
Die zaten redelijk lang echt in een slechte periode omdat ze daar niet met andere over konden/durfde/wilde praten
Ik ken het. Wij hadden een minder succesvol IVF traject. En mijn idee was dat het voor mijn vriendin zwaarder was dan voor mij. Daardoor zei ik om het niet te vertellen, maar als ze er nood aan had het wel te doen. Dat het eigenlijk in haar handen lag. Het gevolg was dat de meeste het wel wisten. Maar dat hielp ook wel met de verwerking.
 
Pff, die afleveringen van Taboe hakken er wel in. Dat over senioren vorige week vond ik erg moeilijk, en die nu over onvervulde kinderwens ook.
Ja idd. Wij hebben op dat vlak veel chance gehad. Spiraal weg en direct prijs. Ik vertelde dat aan vrienden een tijd geleden maar ik wist niet dat die jaren hadden moeten vechten (ik ken ze maar een paar jaar). Die kinderen zijn 10 en 12 of zo en je hoorde de pijn in de man zijn stem. Ik voelde mij vreselijk.
 
Daarnet nog de aflevering over genderidentiteit bekeken, vond ik wel zeer boeiend en geslaagd. Heerlijke open mensen toch, die meedoen aan die programma's. Kan toch ook niet evident zijn om over je moeilijke jeugd of over de band met je ouders te spreken op tv.
 
Daarnet nog de aflevering over genderidentiteit bekeken, vond ik wel zeer boeiend en geslaagd. Heerlijke open mensen toch, die meedoen aan die programma's. Kan toch ook niet evident zijn om over je moeilijke jeugd of over de band met je ouders te spreken op tv.

Was inderdaad een mooie aflevering. Lijkt me alleszins wel moeilijk om door het leven te gaan, want ook al kunt ge in theorie uzelf volledig van geslacht laten veranderen, uiteindelijk blijven die mensen meestal toch "anders" en zullen ze nooit 100% als man/vrouw beschouwd worden maar wel als "de transgender", waardoor de kans op een normale relatie bv al heel moeilijk wordt zoals een van de deelneemsters al aan gaf.
 
compilatie aflevering: dat stukje in de auto met dashcambeelden terwijl ze achter die tractoren komen te rijden en intussen commentaar van die jongen met autisme….: dat was nu toch eens fantastische tv?
Philippe die zich aan het opwinden is en de ander die heel koel zegt dat hij een overtreding heeft begaan… zou wel een uur kunnen kijken naar die beelden!
 
  • Leuk
Waarderingen: Xeo
Net de laatste aflevering gezien. Jammer dat het alweer gedaan is. Voor mij blijft dit een geweldig programma.
 
Nieuw seizoen komende:
Dit jaar focust de komiek zich op de volgende tien onderwerpen: ouders die hun kind hebben afgestaan ter adoptie, donorkinderen, mensen die op jonge leeftijd wees zijn geworden, mensen die langdurig gepest zijn, mensen die aan posttraumatische stress lijden, weduwen of weduwnaars, vluchtelingen, doven, slachtoffers van misbruik en mishandeling en tot slot vrouwen in de menopauze.
 
Die vrouwen in de menopauze lijken me precies een nieuwe slachtoffergroep te zijn geworden, die oproep van Gwendolyn Rutten afgelopen week kwam dan toch ook niet toevallig. Het verbaast me dat er geen maagden bij zijn trouwens.
 
Die vrouwen in de menopauze lijken me precies een nieuwe slachtoffergroep te zijn geworden, die oproep van Gwendolyn Rutten afgelopen week kwam dan toch ook niet toevallig. Het verbaast me dat er geen maagden bij zijn trouwens.
Daar is Lidewij (De maagdenclub) mee gaan lopen.
 
Die vrouwen in de menopauze lijken me precies een nieuwe slachtoffergroep te zijn geworden, die oproep van Gwendolyn Rutten afgelopen week kwam dan toch ook niet toevallig. Het verbaast me dat er geen maagden bij zijn trouwens.
't Is anders niet te onderschatten. Ik stond 15 jaar geleden bijna op't punt om bij den apotheker medicatie te gaan eisen voor ons moeder. Die moodswings, wat was dat 🙂. (Zij onkende het probleem, want heel de wereld rondom haar was ambetant, oorzaak lag niet bij haar).

Nog een jaar of 10 te gaan en ik kan voor mezelf naar den apotheek 🤣.
 
Ik neem aan dat volledig wees op 29 niet tot de doelgroep behoort. Wel goed dat het eens aan bod komt, op vroegere leeftijd is nog zwaarder.
 
Ik neem aan dat volledig wees op 29 niet tot de doelgroep behoort. Wel goed dat het eens aan bod komt, op vroegere leeftijd is nog zwaarder.
Ik vrees dat 'jonge leeftijd' inderdaad op kinderen zal slaan.

Ze lanceren trouwens nu nog oproepen voor getuigen, zag ik gisteren toevallig.
 
Terug
Bovenaan