ÉÉN Taboe

Geubels zou eens een aflevering moeten maken met mensen met antisociale persoonlijkheidsstoornis/psychopathie. Ongecensureerde fun verzekerd :biglaugh:
 
Alle respect voor Kat Kerkhofs, maar ik vond haar meerwaarde deze aflevering ook nihil. Dan vond ik de bijdrages van Sarah Vandeursen en Griet een pak interessanter. Vooral die Sarah lijkt me toch een complex persoon die al meer heeft meegemaakt in haar leven dan ze op het eerste zicht laat uitschijnen. Paar keer goed gelachen met uiteraard zeer herkenbare clichés tijdens het stand-up gedeelte. De aflevering over ASS ga ik ook nog zeker bekijken.
Sommige van Sarah vd haar stukken in de ideale wereld zijn ook echt heel vreemd, haar eigen soms vernederen op heel vreemde manieren, stukken die ik echt niet grappig vind en heel raar overkomen. Was me niet echt duidelijk wat er bij haar nu juist gebeurd is, maar het heeft imo wel duidelijk haar verdere leven beinvloed.
 
De senioren die ze interviewden waren interessant en hadden goede verhalen, maar het aspect "taboe" ontbreekt toch.

Ik leerde meer bij met Roger, een bejaarde die niet wou opgesloten zijn in een rusthuis tijdens lockdown:
Een zond ook de reeks Voor ik het vergeet uit over dementerenden in een rusthuis, die staat niet meer op VRT Nu.
 
Beste uitspraak kwam van die vrouw die zei dat het ergste aan ouder worden is wanneer je je dromen niet hebt kunnen waarmaken, kon ik me helemaal in vinden.

Ook een mooie quote: The worst thing about getting older is that you remember how it was to be young.
 
Beste uitspraak kwam van die vrouw die zei dat het ergste aan ouder worden is wanneer je je dromen niet hebt kunnen waarmaken, kon ik me helemaal in vinden.

Ook een mooie quote: The worst thing about getting older is that you remember how it was to be young.
Ik ben nog niet zo oud, maar heb dat zelfs nu ook al.

Ik zou niet weten waarom dat het ergste is, je kan ook met plezier terugdenken aan vroeger en wat je allemaal hen kunnen doen.
 
De humor was ook minder deze afl

Dat had ik bij de vorige afleveringen eigenlijk ook al. Ik heb de indruk dat de nadruk dit seizoen wat meer op het serieuze aspect lijkt te liggen dan het eerste seizoen. De stukjes zaalshow lijken ook minder aan bod te komen. Niet dat dat daarom negatief is, het is gewoon een aangenaam programma.
 
Ik zou niet weten waarom dat het ergste is, je kan ook met plezier terugdenken aan vroeger en wat je allemaal hen kunnen doen.
Mja, er zijn dingen die je kon doen toen je jong was en niet meer wanneer je oud bent, ook gemiste kansen en zaken die je had moeten doen of niet doen.
 
De humor was minder, maar het was wel een mooie aflevering. Het hakte er soms wel in, dat ons bestaan eindig is en we maar één kans hebben om er iets van te maken. Als je hoogbejaard bent staat de dood op de drempel van je voordeur en dat is amper in te beelden als je jonger bent, tenzij je terminaal bent of in een oorlog zit. Het einde van de rit meemaken vol spijt en wroeging moet vast bitter zijn. Eindigen met het idee dat het goed is geweest en dat je het merg uit het leven hebt kunnen zuigen geeft dan weer geruststelling.
 
Ook een waarheid als een koe is dat de tijd sneller gaat naarmate je ouder wordt, eens je de 40 voorbij bent gaan de jaren gevoelig sneller.
 
De senioren die ze interviewden waren interessant en hadden goede verhalen, maar het aspect "taboe" ontbreekt toch.

Ik leerde meer bij met Roger, een bejaarde die niet wou opgesloten zijn in een rusthuis tijdens lockdown:
Een zond ook de reeks Voor ik het vergeet uit over dementerenden in een rusthuis, die staat niet meer op VRT Nu.
Ja de focus lag hier eigenlijk op ouderen, laten we eerlijk zijn, die heel mooi oud worden. In o.a. rusthuizen spelen zich nochtans heel veel grote drama's af. Ik had iets anders verwacht van deze aflevering.
 
Ik vond het dan weer een zeer mooie aflevering. Toch heel wat mooie verhalen gehoord. En ik heb goed moeten lachen met de humor stukjes ook.
 
Ook een waarheid als een koe is dat de tijd sneller gaat naarmate je ouder wordt, eens je de 40 voorbij bent gaan de jaren gevoelig sneller.
Dit klopt echt wel, ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben 51 en ik heb het gevoel dat het hoe langer hoe sneller gaat. Ook de lichamelijke en mentale achteruitgang valt veel feller op dan enkele jaren geleden. Was gisteren foto's aan het bekijken en dan heb je zoiets van; Damn, is dat zo lang geleden al?

Edit; Heb enkel de 1ste aflevering volledig gezien, maar die Elise was echt een aangenaam persoon, ook de persoon die met de fiets was gekomen leek me een heel intelligente kerel. Ik vind het enkel raar dat bepaalde diagnoses zo laat worden gesteld? Valerie pas in 2018, terwijl me dat toch redelijk duidelijk leek te zijn?
 
Dit klopt echt wel, ik heb hetzelfde gevoel. Ik ben 51 en ik heb het gevoel dat het hoe langer hoe sneller gaat. Ook de lichamelijke en mentale achteruitgang valt veel feller op dan enkele jaren geleden.
Indeed, ben er pas 50 geworden en vind ook dat mijn denken en handelen trager gaat waardoor je minder doet op een dag en dus het gevoel hebt dat de dagen sneller gaan.
Ik vroeg eens aan mijn pa (78 nu) wat het meest merkbaar is aan ouder worden en toen zei hij: dat alles trager gaat.
 
Ook een waarheid als een koe is dat de tijd sneller gaat naarmate je ouder wordt, eens je de 40 voorbij bent gaan de jaren gevoelig sneller.
*Lijken de jaren sneller te gaan.
De reden daarvoor zou vooral te wijten zijn aan het gebrek aan (of toch minder) nieuwe ervaringen. Hoe ouder je wordt, hoe meer dingen je al gedaan en gezien hebt. Paradoxaal genoeg lijkt de tijd hierdoor op het moment zelf trager te gaan maar heb je nadien het gevoel dat het allemaal sneller voorbij gegaan is.
Ergens zal daar ook wel iets van kloppen, ik herinner mij van mijn reis naar de VS een aantal jaar geleden waar ik na een week oid het gevoel had dat ik daar al een maand zat. Gewoon omdat je op die week tijd constant gebombardeerd met dingen die nieuw zijn.

Conclusie: zorg ervoor dat je jezelf regelmatig blootstelt aan nieuwe ervaringen. Je moet daarvoor niet per sé extremen gaan opzoeken maar gewoon ergens een mooi stukje België bezoeken waar je nog nooit geweest bent of iets dergelijks...

Als ik me niet vergis staat er ergens op het YouTube kanaal Veritasium wel een video over het onderwerp.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik mezelf gisteren tijdens de uitzending op betrapt heb, is dat ik bejaarden onbewust vaak ga beschouwen als "simpel" qua gedachten enz. :shy:

Alsof ge op dat vlak op oudere leeftijd geen onderscheid meer ziet, terwijl daar gisteren directeurs, rechters, enz tussen zaten.
 
Terug
Bovenaan