ÉÉN Taboe

Waar ik mezelf gisteren tijdens de uitzending op betrapt heb, is dat ik bejaarden onbewust vaak ga beschouwen als "simpel" qua gedachten enz. :shy:

Alsof ge op dat vlak op oudere leeftijd geen onderscheid meer ziet, terwijl daar gisteren directeurs, rechters, enz tussen zaten.
Komt volgens mij omdat dat vroeger zeldzamer was. Of toch leek te zijn. Maar ik schrok daar gisteren ook van. Vooral dat er daar waren die een titel hadden dat ik niet eens wist dat dat toen al bestond.
 
Gisteren ook niet zoveel bijgeleerd eigenlijk. Comedy was met momenten goed maar heel hard aangepast aan het publiek in de zaal en niet op tv, die balans zat gewoon beter in de twee vorige weken hier durfde hij precies niet voluit te gaan
 
Was Geubels eigenlijk ook zo een zwakke interviewer in seizoen 1? Vond seizoen 1 echt top maar nu zit ik mij constant te ergeren. Je komt amper iets te weten over de gasten. Vraag nu toch eens door.
 
Ik denk dat Geubels bij deze erg brede groepen zichzelf een taboe oplegt. Zoiets van "ik mag hier niet te seksistisch overkomen en ik moet luisteren" en bij bejaarden is softer zijn bij die oude besjes een automatisme. Het is ook niet zo dat die mensen in het dagelijkse leven telkens op problemen stuiten wat je bij de aflevering van blinden bvb wel had waardoor Geubels situational humor kon toepassen of er direct vragen over stellen.

Er komen nu niches aan dus hopelijk gaat dat beter.
 
Waar ik mezelf gisteren tijdens de uitzending op betrapt heb, is dat ik bejaarden onbewust vaak ga beschouwen als "simpel" qua gedachten enz. :shy:
dat is ook een veralgemining, ik ken mensen van >80 jaar die nog altijd veel verstandiger zijn dan de gemiddelde 20 jarige
Alsof ge op dat vlak op oudere leeftijd geen onderscheid meer ziet, terwijl daar gisteren directeurs, rechters, enz tussen zaten.
Dat is misschien zo wanneer ze in een rustoord zitten of dementeren, en helemaal op 't einde van hun leven. Niet iedereen blijft even helder wanneer hij ouder wordt...
 
Pff, die afleveringen van Taboe hakken er wel in. Dat over senioren vorige week vond ik erg moeilijk, en die nu over onvervulde kinderwens ook.
 
Pff, die afleveringen van Taboe hakken er wel in. Dat over senioren vorige week vond ik erg moeilijk, en die nu over onvervulde kinderwens ook.
Klopt, vorige week zei ik nog tegen de vriendin "het ergste lijkt me dat ge dingen, die van zelfsprekend zijn, niet meer kunt doen. Zoals Fietsen, wandelen,..." . Helaas is dat wel de realiteit van oud worden.
 
Klopt, vorige week zei ik nog tegen de vriendin "het ergste lijkt me dat ge dingen, die van zelfsprekend zijn, niet meer kunt doen. Zoals Fietsen, wandelen,..." . Helaas is dat wel de realiteit van oud worden.
Ik denk dat vooral het langzame verval er inhakt.
En daarnaast leven veel ouderen in het verleden, om na te denken over de beslissingen die ze - nu met hindsight - anders zouden genomen hebben. Dat soort mensen worden echt negatief en zwartgallig. Ik heb me voorgenomen dat nooit te doen...
 
Pas halverwege in de aflevering kunnen invallen en pff....kreeg al meteen tranen in mijn ogen.

Die vrouw die vertelde dat het ook zo erg was voor haar ouders dat ze geen grootouders geworden zijn.
Snap volledig hoe dat voelt. Mijn moeder kan ook zo regelmatig laten vallen dat al haar vrienden kleinkinderen hebben. En dat doet verdomme toch ook wel altijd pijn als ze zoiets zegt... (ben de juiste nog niet tegengekomen, dus geen vruchtbaarheidsproblemen voor zover ik weet... Maar intussen wel al 37...)
 
Pas halverwege in de aflevering kunnen invallen en pff....kreeg al meteen tranen in mijn ogen.

Die vrouw die vertelde dat het ook zo erg was voor haar ouders dat ze geen grootouders geworden zijn.
Snap volledig hoe dat voelt. Mijn moeder kan ook zo regelmatig laten vallen dat al haar vrienden kleinkinderen hebben. En dat doet verdomme toch ook wel altijd pijn als ze zoiets zegt... (ben de juiste nog niet tegengekomen, dus geen vruchtbaarheidsproblemen voor zover ik weet... Maar intussen wel al 37...)
idem. 36j en de juiste nog niet tegengekomen. Ben enig kind en mijn pa is overleden in 2020. Zal het altijd jammer vinden dat ie nooit het geluk heeft gekend van kleinkinderen te hebben. Zijn broers en zus hebben allemaal kinderen met meerdere kleinkinderen.
Had ik 10 jaar geleden andere keuzes gemaakt dan had alles er mss anders uit gezien :|
 
Ik denk dat vooral het langzame verval er inhakt.
En daarnaast leven veel ouderen in het verleden, om na te denken over de beslissingen die ze - nu met hindsight - anders zouden genomen hebben. Dat soort mensen worden echt negatief en zwartgallig. Ik heb me voorgenomen dat nooit te doen...
Maar ergens vermoed ik dat die mensen, of toch zeker een deel daarvan, zich ook had voorgenomen om zo niet te worden later en niet te veel aan het verleden te denken en wat toen nog wel allemaal beter was/ging.
 
Maar ergens vermoed ik dat die mensen, of toch zeker een deel daarvan, zich ook had voorgenomen om zo niet te worden later en niet te veel aan het verleden te denken en wat toen nog wel allemaal beter was/ging.

Denk inderdaad dat dat een beetje hetzelfde is als je voornemen om nooit depressief te worden. Ik denk dat iedereen zich dat wel voorneemt, maar dat heb je helaas vaak niet in de hand.
 
Mooie maar aangrijpende aflevering, wellicht ook omdat het onderwerp het meest bij de leefwereld aansluit van de meesten van ons (ook als ge wel makkelijk kinderen kreeg, is dit onderwerp toch minder "ver van mijn bed" dan pakweg autisme of ouderdom).

Wij hadden het geluk dat het bij ons heel vlot ging, maar ik besef dat dat niet bij iedereen zo is. Ik probeer er dan ook altijd op te letten om aan andere koppels geen vragen te stellen die mogelijk zeer pijnlijk kunnen zijn zoals "en, wanneer beginnen jullie er aan?"
 
Zeer herkenbaar, hier bijna 6 j moeten “proberen” voor ons eerste, uiteindelijk gelukt via ivf vanaf 1ste poging.

Maar ondertussen werd iedereen uit onze vriendenkring zwanger en wij waren diegene die het langste samen waren dus elke keer: “en waneer is aant jullie”, “wilt ge geen kinderen ofwa” enzovoort.

Ik kon dat relativeren maar mijn vriendin had het stukken moeilijker.
 
Ik denk dat vooral het langzame verval er inhakt.
En daarnaast leven veel ouderen in het verleden, om na te denken over de beslissingen die ze - nu met hindsight - anders zouden genomen hebben. Dat soort mensen worden echt negatief en zwartgallig. Ik heb me voorgenomen dat nooit te doen...
Ik heb dat nu al, dingen waarover je droomt maar nooit verwezenlijkt heb, mag er niet aan denken wat het zal zijn als ik bejaard ben...:unsure:
 
Het probleem is gewoon dat deze maatschappij VERWACHT dat ieder koppel kinderen krijgt. En dan krijg je verhalen als deze.
 
Ik vond het een goede aflevering. Zowel het zaalshow-gedeelte als de het onderwerp. Ik denk dat nog vaak wordt onderschat wat een impact het kan hebben om iemand na te staren door uiterlijke kenmerken.

Anderzijds ook mooi dat dat meisje (kom even niet meer op haar naam) zei, dat ze nu begreep waarom mensen haar vertelde, dat ze de littekens niet meer zien bij haar.
 
Dit was een goede aflevering. Na de sterke eerste aflevering vond ik die met vrouwen en ouderen ook wat minder.

Wat is trouwens mis met salami en gelei? Heel lekker man.
 
Terug
Bovenaan