Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

@Sir. K ik denk niet dat mijn buren het zo leuk vinden als mij, maar ik lig strike! đŸ€Ł

Ik zou willen zeggen dat het Ă©cht beter zal worden eens de kinderen wat groter gaan zijn en de rust wat terug keert.. Maar voor je het weet zegt er eentje dat een derde best wel nog kan en de geur van baby'tje toch zo zalig is, die kleine schattige kleertjes toch zoooo mooi zijn,...

Kleine tip: poetsvrouw als eerste werk geven om de wasmachine in te laden. 2 wasmanden klaar zetten om direct te sorteren als je de kleren uit doet: donkere was en bleke was et voilà, ze kan beide wasjes draaien op haar 4u tijd 😇
 
Om af te sluiten, de klassieker der klassiekers. 06:30, de wekker gaat. Je staat op en begint aan de ochtendshift (met twee kinderen, eentje van 1 en eentje van 3, spreek je effectief van een ‘shift’). Een heel gedoe om die kadees klaar te krijgen, jezelf klaar te maken en nog iets van ontbijt naar binnen te werken. 07:30 dochter naar de crĂšche, zoon naar de voorschoolse opvang en Sir. K onderweg naar het werk. Lange, vermoeiende werkdag, pas om een uur of 18:30 terug thuis. Ondertussen heeft Mrs. K de kinderen al opgepikt, is op dat klein uur tijd het huis al ontploft en zie ik dat ze ondertussen de wanhoop nabij is. Van zodra ik thuiskom is dat voor haar natuurlijk het signaal dat ik op de kinderen kan passen, want zij moĂ©t aan het eten beginnen (dat ze dat graag doet en ervan tot rust komt is uiteraard eventjes van ondergeschikt belang). Bon, zorgen dat de monsters nog iets eten, ze in bad steken en het gevecht aangaan om ze eindelijk in bed te krijgen. Het is ondertussen bijna 20:00. Nog even het speelgoed opruimen, Mrs. K haar jas en schoenen in de vestiaire keilen, de vuilzakken buiten, rekeningen betalen en nog eens met de stofzuiger rondgaan. 20:30 (we waren al van 06:30 wakker hĂ©) alles proper, kindjes in bed, eten zo goed als klaar, even een momentje rust. De voetjes omhoog en languit de zetel in. En dan komt het... ”Aaah, meneer gaat efkes op zijn gemak liggen en wat op zijne GSM zitten?! Kzal ik hier wel weer mijn botten afdraaien in de keuken!” I swear, op dat moment kook je harder dan de pasta van Mrs. K...
Ik begin al te koken. En dat is nog maar enkel van uw verhaal te lezen. :ROFLMAO:
 
Ook heel typisch ten huize Avondland: zij geeft wel eens kritiek op het eten dat ik klaar maak (vooral omdat ik eens durf af te wijken van bepaalde verwachtingen omdat het typische patatje - groentje - vleesje gewoon doodsaai is en ik experimenteer hier en daar ook wel met de kruiding), maar als ik nog maar 1 punt van kritiek durf te geven op het eten dat zij klaar maakt zit het spel op de wagen. Hypocrisie, noem ik dat!
 
Ik heb donderdag bijna 2u sokken geplooid uit schrik.. Blijkbaar zat ze onder de stress van de examens van de kinderen. Ik kom thuis en geef een opmerking over dat ik nog weg moest en het eten niet klaar was..

"ah meneer moet weg? Hier in plaats van je benen te scheren om te fietsen kun je beginnen sokken plooien!" Volgens mij hebben er ergens een secret stash met sokken want ik kom altijd sokken tekort en heb er nog nooit zoveel gezien als donderdag.

Dat is trouwens iets dat ik geërft heb van mijn heup te breken. Ik wou me toen nuttig maken en ze heeft me leren kousen plooien. Had ik dat geweten dan had ik me nuttig gemaakt met netflix te kijken.
 
Of mijn vrouw wakker maken als ze weer al eens in slaap is gevallen in de zetel.
Van zodra ik ze wakker heb gekregen, zorg ik er beter voor dat ik ofwel de eerste minuten niks zeg tegen haar ofwel maak dat ik boven ben.
 
Of mijn vrouw wakker maken als ze weer al eens in slaap is gevallen in de zetel.
Van zodra ik ze wakker heb gekregen, zorg ik er beter voor dat ik ofwel de eerste minuten niks zeg tegen haar ofwel maak dat ik boven ben.
Waarom maak je ze wakker?
 
Ik heb donderdag bijna 2u sokken geplooid uit schrik.. Blijkbaar zat ze onder de stress van de examens van de kinderen. Ik kom thuis en geef een opmerking over dat ik nog weg moest en het eten niet klaar was..

"ah meneer moet weg? Hier in plaats van je benen te scheren om te fietsen kun je beginnen sokken plooien!" Volgens mij hebben er ergens een secret stash met sokken want ik kom altijd sokken tekort en heb er nog nooit zoveel gezien als donderdag.

Dat is trouwens iets dat ik geërft heb van mijn heup te breken. Ik wou me toen nuttig maken en ze heeft me leren kousen plooien. Had ik dat geweten dan had ik me nuttig gemaakt met netflix te kijken.
Excuseer.. LEREN sokken vouwen?!?
Als in.. "ik had specifieke instructies nodig"? đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±
 
Ja.. Zo op elkaar leggen, dan dubbel plooien en dan de bovenste sok over de onderste trekken?

Haha jij denkt dat je niet verkeerd kan vouwen? đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł Op zo een moment kan je zelfs handdoeken verkeerd vouwen.
"op zo een momenten" = revaliderend van een heupfractuur? Zegt ook weer veel over het "type" patiĂ«nt dat jij bent... 😏
 
"op zo een momenten" = revaliderend van een heupfractuur? Zegt ook weer veel over het "type" patiĂ«nt dat jij bent... 😏
Een man gaat nooit uit zichzelf sokken plooien. (ik wou een nieuwe fiets en ze lachte me uit omdat ik nog niet kon wandelen. Dus dan doe je eens stomme dingen om iets te mogen hebben)

Maar met zo een momenten bedoel ik. Als je sokken aan het plooien bent als straf voor een opmerking.

En geheel terzijde: mijn kinesist zei dat hij van zo een breuk nog niemand gehad heeft die zo rap weer erdoor was. Mijn vrouw denkt dat het was omdat ik me wou klaarstomen voor de nieuwe trouwdatum, maar de echte reden was dat ik zo rap mogelijk op mijn nieuwe fiets wou rijden. Hihi 😏

Als ze dit leest gaat ze mijn andere heup breken en kan ik me klaarstomen op de scheiding.
 
Zoveel herkenbare dingen die ik gelezen heb. :laugh: Te leuke topic dit!

Dat elkaar wakker maken loopt bij ons ook zelden goed af. Een keer lag ik zo diep te slapen op de bank dat mijn man me niet wakker kreeg (wetende dat hij de wind van te voren krijgt als hij me daar een halve nacht laat liggen) dus trok hij me soort van recht en op te tillen zoals in die romantische films, allemaal goed en wel tot ik bij het naar boven gaan met mijn hoofd tegen de rand van de deur knalde.
Ik was gelijk wakker.:laugh:
 
HĂ©, zeer herkenbaar! Bij deze ook ‘een greep uit het assortiment’:

Mrs. K wou een ingemaakte vestiairekast, want dat maakt alles veel properder. Iedereen weet dat je op dat moment niet veel keuze hebt en dat er binnenkort een ingemaakte kast zal zijn. Bevriend schrijnwerker opgetrommeld, kast op maat laten maken. Alles op en aan, voor de jassen, schoenen, mutsen, sjaals, chacossen, paraplu’s, you name it. Al snel een 2000 euro armer, maar uiteraard: happy wife = happy life. Ik zweer het u, als ze haar jas of schoenen er al twee keer heeft ingehangen/ingezet zal het veel zijn. Elke keer opnieuw kan bibi de jas van de stoel halen en de schoenen van de mat aan de achterdeur. Frikking 2000 euro...

Je kent ze wel, de ‘proppers’ en de ‘vouwers’. Nu kan ik u zeggen dat dat niet alleen geldt voor toiletbezoeken. Neen, Mrs. K is ook een propper als het op kleren aankomt. Ik zou hier eigenlijk eens een foto van haar kleerkast moeten uploaden. Een kat vindt er haar eigen jongen niet in terug. Gelukkig vindt ze er af en toe nog eens iets in terug waar nog een etiketje van de winkel aanhangt, zodat we toch een shoppingdag kunnen vermijden.

Mrs. K wast en strijkt niet graag. Ok, ik geef toe, ‘t is ook niet aan mij besteed, dus klagen doe ik niet. Van zodra er echter maar een onderbroek of twee meer te bespeuren valt (je kent ze wel, die ambetante die je laat liggen tot hĂ©lemaal op’t laatste) durf ik het toch aan om te vragen of er al onderbroeken gewassen zijn. In een collĂšre, omdat ze vindt dat ik ze zelf maar moet wassen (misschien wel terecht, maar dat zal ik nooit toegeven), laat ze weten dat ik morgen onderbroeken zal hebben. Een snak en een beet en een vieze blik later heb ik iets van ‘meh, toch beter dan die laatste twee te moeten dragen’. Ze had niet gelogen, ik had onderbroeken! Ware het niet dat ze in plaats van een wasmachine in te steken, nieuwe onderbroeken was gaan kopen. I kid you not, ik kan een heel seizoen verder zonder een waske te moeten insteken of die twee ambetante te moeten dragen.

Om af te sluiten, de klassieker der klassiekers. 06:30, de wekker gaat. Je staat op en begint aan de ochtendshift (met twee kinderen, eentje van 1 en eentje van 3, spreek je effectief van een ‘shift’). Een heel gedoe om die kadees klaar te krijgen, jezelf klaar te maken en nog iets van ontbijt naar binnen te werken. 07:30 dochter naar de crĂšche, zoon naar de voorschoolse opvang en Sir. K onderweg naar het werk. Lange, vermoeiende werkdag, pas om een uur of 18:30 terug thuis. Ondertussen heeft Mrs. K de kinderen al opgepikt, is op dat klein uur tijd het huis al ontploft en zie ik dat ze ondertussen de wanhoop nabij is. Van zodra ik thuiskom is dat voor haar natuurlijk het signaal dat ik op de kinderen kan passen, want zij moĂ©t aan het eten beginnen (dat ze dat graag doet en ervan tot rust komt is uiteraard eventjes van ondergeschikt belang). Bon, zorgen dat de monsters nog iets eten, ze in bad steken en het gevecht aangaan om ze eindelijk in bed te krijgen. Het is ondertussen bijna 20:00. Nog even het speelgoed opruimen, Mrs. K haar jas en schoenen in de vestiaire keilen, de vuilzakken buiten, rekeningen betalen en nog eens met de stofzuiger rondgaan. 20:30 (we waren al van 06:30 wakker hĂ©) alles proper, kindjes in bed, eten zo goed als klaar, even een momentje rust. De voetjes omhoog en languit de zetel in. En dan komt het... ”Aaah, meneer gaat efkes op zijn gemak liggen en wat op zijne GSM zitten?! Kzal ik hier wel weer mijn botten afdraaien in de keuken!” I swear, op dat moment kook je harder dan de pasta van Mrs. K...

Tip; kook in batchen. Een keer in de week en een keer in het weekend. Dan is het gewoon thuiskomen, die bak in de micro, en 10 minuten later is iedereen aan het eten. Samen tafel opruimen en speelgoed weg, kinderen naar boven en om 19h in bed. Dat loopt dan uit maar als ze dan in bed liggen is er al gegeten en is uw huis min of meer oké. Zo heb je nog iets aan je avond...
 
Ja, het “ik ga nog even deze aflevering op Netflix zien, komt ge der niet bijzitten?”, om dan na 5 minuten al zowat het halve Amazonewoud doorgezaagd te hebben. Ik denk dat ik iedere serie die we al gezien hebben intussen al 4x gezien heb. 4x aflevering 1, 4x aflevering 2,
 ze weet bovendien dat ik niet echt into thriller/paranormaal/
 ben, en dat is letterlijk het enige waar ze naar kijkt
 dus ik zie dan hoe een of ander vreemd monster met een hertengewei een onschuldig kind spiest op een dennentak, in alle ranzige details en in’t Frans
 en niet eenmaal, maar viermaal. Het enige wat al die horrorseries gemeen hebben met elkaar is een erg hardnekkige ronkende klank in het linkerkanaal, telkens zo’n 5 a 10 minuten nadat de aflevering begint


En dan ook geĂŻrriteerd zijn als je ze tegen 23h wakkermaakt (na 2 uur geknord te hebben) om Ă©cht te gaan slapen
 ik heb al geleerd om ze gewoon te laten liggen


Of al helemaal: dan maak je om 23h aanstalten om zelf te gaan slapen, omdat je moe bent, en de wekker weer ongenadig vroeg staat. En als zij dan nog door een of ander mirakel wakker in de zetel hangt en enige vorm van bewustzijn vertoond, dan echt klagen van “hooooh, gaat gij nu al slapen, gij komt nooit eens bij mij in de zetel zitten om eens iets samen te kijken”


tenor.gif
 
Tip; kook in batchen. Een keer in de week en een keer in het weekend. Dan is het gewoon thuiskomen, die bak in de micro, en 10 minuten later is iedereen aan het eten.
Inderdaad goeie tip. Wij doen iets in die trant. We koken altijd iets meer zodat er vaak 1 of 2 porties overschieten die dan in de vriezer gaan. En dan zo 1 of 2 keer per week eten we Ă  la carte uit de vriezer. Wel altijd een paar weken later overgaan zodat je niet 2/3 keer hetzelfde eet in een week.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
@Sir. K ik denk niet dat mijn buren het zo leuk vinden als mij, maar ik lig strike! đŸ€Ł

Ik zou willen zeggen dat het Ă©cht beter zal worden eens de kinderen wat groter gaan zijn en de rust wat terug keert.. Maar voor je het weet zegt er eentje dat een derde best wel nog kan en de geur van baby'tje toch zo zalig is, die kleine schattige kleertjes toch zoooo mooi zijn,...

Kleine tip: poetsvrouw als eerste werk geven om de wasmachine in te laden. 2 wasmanden klaar zetten om direct te sorteren als je de kleren uit doet: donkere was en bleke was et voilà, ze kan beide wasjes draaien op haar 4u tijd 😇

Goede tip! Maar een kuisvrouw is voor mensen die geen tijd hebben en trouwens ne zotte kost! Althans volgens Mrs. K. Als ik voorstel om een kuisvrouw te nemen, interpreteert zij dat als “Wilt ge zeggen dat ik mijn werk nie doe ofwa?! We moeten dat met twee toch perfect kunnen?”. Gelukkig begint ze daar stilaan vanaf te stappen. Wel opletten dat het geen te knappe is dan


Tip; kook in batchen. Een keer in de week en een keer in het weekend. Dan is het gewoon thuiskomen, die bak in de micro, en 10 minuten later is iedereen aan het eten. Samen tafel opruimen en speelgoed weg, kinderen naar boven en om 19h in bed. Dat loopt dan uit maar als ze dan in bed liggen is er al gegeten en is uw huis min of meer oké. Zo heb je nog iets aan je avond...

Nog een goede tip! Maar opwarmen is toch niet meer hetzelfde als ‘vers’ koken. Daarnaast hebben we een veel te kleine frigo waar geen plaats meer in is (mede doordat er meestal 2x12 potjes yoghurt instaan die je uiteindelijk tegen uw zin naar binnen werkt omdat ze anders vervallen). De vriezer zou de oplossing kunnen zijn, maar wij zijn dan de typische “fuck, eten vergeten uithalen”-mensen, waardoor pizza Heat hier waarschijnlijk frequent aan de deur zou staan.


Let op: het klinkt hier allemaal wat cru. Tis een schat van een vrouw en een supergoede mama. Kzie haar doodgraag!

(alleen even wat minder als ik weer haar f*cking jas en schoenen in mijn handen heb :angry:)
 
Ook heel typisch ten huize Avondland: zij geeft wel eens kritiek op het eten dat ik klaar maak (vooral omdat ik eens durf af te wijken van bepaalde verwachtingen omdat het typische patatje - groentje - vleesje gewoon doodsaai is en ik experimenteer hier en daar ook wel met de kruiding), maar als ik nog maar 1 punt van kritiek durf te geven op het eten dat zij klaar maakt zit het spel op de wagen. Hypocrisie, noem ik dat!
Ah, eten en koken, geweldig thema om even op in te pikken voor ten huize Black. Gezellig samen koken, wat een heerlijke activiteit als koppel, kuch.

In alle eerlijkheid, dat exemplaar van mij doet dat graag en kan dat behoorlijk goed, beter dan ik. Die heeft eveneens ook meer inspiratie voor die dingen dan ik, voor mij is de typische patat met vlees en groenten vaak goed genoeg. Nu, bij mij gebeurt koken chill, ordelijk en getimed. Ik heb ook minstens de helft van de dingen die ik gebruikt heb al terug afgekuist tijdens het koken en dat staat terug op zijn plaats in de kast.

Ik begin daar gestructureerd aan, bv. ik leg klaar op het keukeneiland wat ik nodig heb. Meneer Black niet. Loopt als een kieken zonder kop gestrest rond in de keuken, van het eiland naar het vuur en terug, naar de berging en terug, weet ineens de bakboter niet meer staan in de koelkast...
Enfin, vrouwtjelief wil dan komen helpen, oh boy, what-a mismake-a to make-a. :help: Ik word gewoon Gordon Ramsay-gewijs uitgemaakt over de kleinste dingen (bijvoorbeeld de hardgekookte eieren pellen, jawel, ook daar kan ik een heel verhaal over doen), dus ik beperk mijn taak tot de tafel dekken en de opkuis achteraf om de goede vrede te bewaren.

Of in niet-coronatijden kook ik tijdens de werkweek omdat ik vroeger thuis ben dan meneer Black, en op zaterdag kookt hij, ook iedereen tevreden.
 
Ah, eten en koken, geweldig thema om even op in te pikken voor ten huize Black. Gezellig samen koken, wat een heerlijke activiteit als koppel, kuch.

In alle eerlijkheid, dat exemplaar van mij doet dat graag en kan dat behoorlijk goed, beter dan ik. Die heeft eveneens ook meer inspiratie voor die dingen dan ik, voor mij is de typische patat met groenten en vlees vaak goed genoeg. Nu, bij mij gebeurt koken chill, ordelijk en getimed. Ik heb ook minstens de helft van de dingen die ik gebruikt heb al terug afgekuist tijdens het koken en dat staat terug op zijn plaats in de kast.

Ik begin daar gestructureerd aan, bv. ik leg klaar op het keukeneiland wat ik nodig heb. Meneer Black niet. Loopt als een kieken zonder kop gestrest rond in de keuken, van het eiland naar het vuur en terug, naar de berging en terug, weet ineens de bakboter niet meer staan in de koelkast...
Enfin, vrouwtjelief wil dan komen helpen, oh boy, what-a mismake-a to make-a. :help: Ik word gewoon Gordon Ramsay-gewijs uitgemaakt over de kleinste dingen (bijvoorbeeld de hardgekookte eieren pellen, jawel, ook daar kan ik een heel verhaal over doen), dus ik beperk mijn taak tot de tafel dekken om de goede vrede te bewaren.

Of in niet-coronatijden kook ik in de werkweek omdat ik vroeger thuis ben dan meneer Black, en op zaterdag kookt hij, ook iedereen tevreden.
Bij ons komt dat over als. Lap ze is daar weer om haar te moeien. Ze gaat nu eieren beginnen pellen want het gaat weer niet rap genoeg voor madam.

Nu als ik kook is het ook wel zoals jij. Alles is proper en blijft proper.

Als mijn vrouw kookt dan is het een ravage. En dan zegt ze. Ik heb gekookt jij mag opruimen. đŸ€”
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan