Student geneeskunde verkracht medestudente en krijgt opschorting

Met die dingen erbij, wat is het extra 'voordeel' aan het hypothekeren van de volledige toekomst? Ik vind dat enkele posts hier meteen alweer ruiken naar een soort rancune tegen 'de elite', alsof dit vonnis anders zou zijn als deze man studeerde voor iets anders dan arts, waar absoluut geen enkel ander bewijs voor is dan confirmation bias. En dat lijkt me echt geen goeie basis om zwaarder op te gaan straffen.
In het artikel staat wel dit: "Ook is hij professioneel en privé een getalenteerd en geëngageerd persoon."

Dus ja, ... wat moet je daar dan van denken? Ok, dit komt uit het artikel en mogelijk niet rechtstreeks uit het vonnis, dat weten we niet.
Maar het is dan niet zo gek dat mensen zich daar vragen bij stellen en denken: wat als dit een 24-jarige slungelige kerel was die al een paar jaar van job naar job hopt (ook al heeft die geen strafblad)?

Het is toch nooit van tel of de dader content is? Waarom zou dat hier iets uitmaken.
Welcome to the internet! Toch doodnormaal dat iedereen geschoffeerd moet zijn, en meestal zonder alle informatie te hebben? :p

Een belangrijk feit dat waarschijnlijk ook meespeelde voor de rechter (en dat ik hier nog niet gezien heb) staat enkel vluchtig in het betalende HLN artikel:
Hij was ook onder invloed en hij heeft haar in eerste instantie naar een vriendin willen brengen, dat blijkt uit telefoniegegevens”, pleitte Mussche.
Dusja, 2 zatte mensen die seks hebben.

Het is toch nooit van tel of de dader content is? Waarom zou dat hier iets uitmaken.

Maar ik vind het wel rare reacties... waarom zijn we er zeker van dat wij het dossier beter kunnen inschatten dan die rechter? Er valt wel iets voor te zeggen dat er niemand gebaat zou zijn bij een zwaardere uitspraak hierin: het slachtoffer is tevreden met de uitspraak en de rechter heeft alle betrokkenen gehoord en meent dat deze uitspraak de dader doet beseffen dat die zijn gedrag moet veranderen. Dus dat er schuldinzicht is en dat hij zal veranderen en het niet meer zal voorkomen.

Met die dingen erbij, wat is het extra 'voordeel' aan het hypothekeren van de volledige toekomst? Ik vind dat enkele posts hier meteen alweer ruiken naar een soort rancune tegen 'de elite', alsof dit vonnis anders zou zijn als deze man studeerde voor iets anders dan arts, waar absoluut geen enkel ander bewijs voor is dan confirmation bias. En dat lijkt me echt geen goeie basis om zwaarder op te gaan straffen.

Wat schrijft gij nu?
Dat lijkt mij nu eens exact hetgeen dat er gepleit is en de logica die de rechter gevolgd heeft...

De man riskeerde drie jaar cel, met probatie-uitstel. Maar omdat hij met een strafblad geen werk zou vinden als dokter, vroeg hij de opschorting. De rechter oordeelde nu dat de opschorting gepast is.

Dus als hij gestudeerd had voor een job waarvoor een strafblad géén hinderpaal zou zijn in dezelfde mate, had hij wel mogelijks een strafblad gekregen... hoe eerlijk is dat nog? Dat strafblad dient net om de lat hoger te leggen voor mensen in die jobs (arts, leerkracht, politie) ... niet als excuus om die mensen minder zware straffen te geven omdat de gevolgen van een strafblad voor hen groter zouden zijn.

En wat is eigenlijk de insteek van de extra ophef dat hij gynaecologie studeerde?

Hij is beter op de hoogte van de werking van de labia minora, ergo zijn ethisch besef van profiteren van zeer dronken studentes zou beter moeten zijn of zoiets?
Ik snap het verband niet.

Maar ik vind het wel rare reacties... waarom zijn we er zeker van dat wij het dossier beter kunnen inschatten dan die rechter? Er valt wel iets voor te zeggen dat er niemand gebaat zou zijn bij een zwaardere uitspraak hierin: het slachtoffer is tevreden met de uitspraak en de rechter heeft alle betrokkenen gehoord en meent dat deze uitspraak de dader doet beseffen dat die zijn gedrag moet veranderen. Dus dat er schuldinzicht is en dat hij zal veranderen en het niet meer zal voorkomen.

Hoezo, het slachtoffer is tevreden met de uitspraak? Omdat ze niet in beroep gaat?

Natuurlijk zou die uitspraak anders zijn wanneer hij voor iets anders studeerde dan arts. De rechter gebruikt het argument zelfs zelf om hem geen straf op te leggen en hem een blanco strafblad te gunnen. "Want hij is toch zo getalenteerd en professioneel, meneer!". Zo professioneel dat hij als aspirant-gynaecoloog weerloze vrouwen verkracht. Amai, zo professioneel zeg. :wtf:
Al een chance dat hij later nooit in contact zal komen met weerloze vrouwen vanuit een machtspositie! Of wacht...

Wat is eigenlijk nog het nut van een strafblad met een zwakke kut-justitie zoals deze hier in België? Het moet allemaal bedekt worden met de mantel der liefde blijkbaar.

In het artikel staat wel dit: "Ook is hij professioneel en privé een getalenteerd en geëngageerd persoon."

Dus ja, ... wat moet je daar dan van denken? Ok, dit komt uit het artikel en mogelijk niet rechtstreeks uit het vonnis, dat weten we niet.
Maar het is dan niet zo gek dat mensen zich daar vragen bij stellen en denken: wat als dit een 24-jarige slungelige kerel was die al een paar jaar van job naar job hopt (ook al heeft die geen strafblad)?
Ja, dat is de motivering van de rechter, maar dat is toch helemaal niet zo raar? Hij is een getalenteerd en geëngageerd persoon, betekent toch alleen maar dat hij student is met een toekomst waarin hij waarde heeft voor de maatschappij en dat dat meespeelt. Jij zet het tegenover een 24-jarige slungel, maar daarmee weet je niet of het anders zou zijn. Je kunt het ook tegenover een 40-jarige docent zetten die ondertussen al beter had moeten weten?

Wat schrijft gij nu?
Dat lijkt mij nu eens exact hetgeen dat er gepleit is en de logica die de rechter gevolgd heeft...

Dus als hij gestudeerd had voor een job waarvoor een strafblad géén hinderpaal zou zijn in dezelfde mate, had hij wel mogelijks een strafblad gekregen... hoe eerlijk is dat nog? Dat strafblad dient net om de lat hoger te leggen voor mensen in die jobs (arts, leerkracht, politie) ... niet als excuus om die mensen minder zware straffen te geven omdat de gevolgen van een strafblad voor hen groter zouden zijn.
Hier ook: jij legt de rechter toch gewoon woorden in de mond? Als die daar zegt dat hij geen strafblad krijgt, omdat het zijn toekomst totaal hypothekeert als dokter EN het schuldinzicht er is EN alle aanwijzingen dat de gedragsverandering er is. Als het zijn toekomst in een andere sector minder had gehypothekeert, had dat mogelijk meegespeeld, maar er zijn talloze andere jobs waar dat een probleem is en die niets te maken hebben met dokter zijn. Leraar bijvoorbeeld. Had dan ook die rancune tegen het elitaire gespeeld?

Jij noemt het een excuus om hem een minder zware straf te geven, alsof de rechter daarnaar op zoek moet. Denk je niet dat als die écht "de elite" die artsen zijn de hand boven het hoofd wou houden, die daar wel ferm over gezwegen hebben in het vonnis? Gewoon het schuldinzicht en de strafeis aanhalen?

Exact dit. Aan alle rechters: afdrukken en boven uw bed hangen.

Hoe is het toch mogelijk dat we zo moreel afgegleden zijn.
  • Als je een marginaal bent, is het steevast "de moeilijke jeugd" en traantjes.
  • Als je een arts of van een andere elite bent (zie Reuzegom), is het steevast "we mogen hun carrière niet op het spel zetten!" en traantjes.
Welnu, die traantjes komen telkens te laat.

En wat is eigenlijk de insteek van de extra ophef dat hij gynaecologie studeerde?

Hij is beter op de hoogte van de werking van de labia minora, ergo zijn ethisch besef van profiteren van zeer dronken studentes zou beter moeten zijn of zoiets?
Die persoon gaat een functie uitoefenen waarbij vrouwen zich in een zéér kwetsbare positie opstellen en de arts in kwestie ook liefst 100% kunnen vertrouwen, zou ik zo denken...

Je gaat een persoon die schuldig is bevonden voor zedenfeiten met minderjarigen toch ook niet meer laten werken als leerkracht of als verzorger in een crèche? (om nu het meest duidelijke en extreme voorbeeld te nemen).

Er zijn in het verleden nog wel gevallen geweest van gynaecologen die hun boekje (zwaar) te buiten zijn gegaan. Google bv. maar eens naar een artikel uit 2022 omtrent een veroordeelde gynaecoloog uit Turnhout.

Ja, dat is de motivering van de rechter, maar dat is toch helemaal niet zo raar? Hij is een getalenteerd en geëngageerd persoon, betekent toch alleen maar dat hij student is met een toekomst waarin hij waarde heeft voor de maatschappij en dat dat meespeelt. Jij zet het tegenover een 24-jarige slungel, maar daarmee weet je niet of het anders zou zijn. Je kunt het ook tegenover een 40-jarige docent zetten die ondertussen al beter had moeten weten?
Ja, ik vind die motivering redelijk vreemd ja. Ik begrijp niet waarom het zou moeten meespelen dat die persoon in de toekomst 'veel waarde' gaat hebben in de maatschappij. Is er daarom minder kans dat hij zich opnieuw schuldig zal maken aan dergelijke feiten? Ik vind dat een vreemde redenering.

En nee, we weten niet of die 24-jarige slungel, die mogelijk aan de dop geraakt, zwaarder gestraft zou worden, maar als je bovenstaande motivering mee opneemt in het besluit dan geef je daar wel alle schijn van. Dat zaken als een blanco strafblad, schuldbesef, ... meegenomen worden in het besluit, dat lijkt me logisch, maar bovenstaande motivering, hmmm... Maar goed, ik ben geen rechter inderdaad.

Laatst bewerkt:
Hoezo, het slachtoffer is tevreden met de uitspraak? Omdat ze niet in beroep gaat?

Natuurlijk zou die uitspraak anders zijn wanneer hij voor iets anders studeerde dan arts. De rechter gebruikt het argument zelfs zelf om hem geen straf op te leggen en hem een blanco strafblad te gunnen. "Want hij is toch zo getalenteerd en professioneel, meneer!". Zo professioneel dat hij als aspirant-gynaecoloog weerloze vrouwen verkracht. Amai, zo professioneel. Al een chance dat hij later nooit in contact zal komen met weerloze vrouwen vanuit een machtspositie! Of wacht...

Wat is eigenlijk nog het nut van een strafblad met een zwakke kut-justitie zoals deze hier in België? Het moet allemaal bedekt worden met de mantel der liefde blijkbaar.
Hoezo, het slachtoffer is tevreden? Letterlijk uit het artikel, dus dit is overduidelijk ook naar voor gekomen tijdens de rechtszaak, waarvan wij niet alle details hebben maar waar we de beoordeling van in de handen leggen van mensen met meer verstand ervan:
Opvallend: het slachtoffer reageert tevreden met de uitspraak. "Er is de erkenning dat ze niet had ingestemd met de seksuele betrekkingen", zegt haar advocate Sanne De Clerck.
En ook voor jou, jij maakt de verbinding tussen arts en 'getalenteerd en professioneel', met daarbij de eigen conclusie dat die rechter dat niet zou zeggen als het niet gaat over geneeskunde. En waarom niet? Dat kan voor elke geëngageerde student opgaan, toch? Dat je dat invult als dat het alleen gaat om rechters, is jouw eigen invulling, niet die van de rechter.

Antwoord anders eens op de vraag die ik in het begin stelde: wie is er bij een veel strengere uitspraak hierover gebaat? Het slachtoffer is tevreden met de uitspraak, er is schuldinzicht en vertrouwen dat er een gedragsverandering is en het niet meer zal gebeuren. En als dat wel zo is, zal het uiteraard met zwaardere gevolgen zijn. Welk ander nut heeft zo'n zwaardere straf dan?

De ene krant geeft versie A, een andere krant geeft een licht afwijkende versie B. De echte versie is echter versie C.

BG'er A heeft ruzie met BG'er B omdat BG'er A met versie A afkomt en BG'er B met versie B vergelijkt.
En BR'er C heeft helemaal geen artikels gelezen, gaat uit van aannames en reageert zowel boos op A als op B.

Hoe simpel kan het zijn?

Dat hij een getalenteerd en geëngageerd persoon is zou toch geen rol mogen spelen in het vonnis. Dat hij studeert voor arts dat maakt zijn daden niet minder erg dan wanneer het een sukkel is zonder ambitie.

Hoezo, het slachtoffer is tevreden? Letterlijk uit het artikel, dus dit is overduidelijk ook naar voor gekomen tijdens de rechtszaak, waarvan wij niet alle details hebben maar waar we de beoordeling van in de handen leggen van mensen met meer verstand ervan:

"Dit had ik niet zien aankomen", reageerde ze.

Dus nogmaals: hoezo tevreden?

En ook voor jou, jij maakt de verbinding tussen arts en 'getalenteerd en professioneel', met daarbij de eigen conclusie dat die rechter dat niet zou zeggen als het niet gaat over geneeskunde. En waarom niet? Dat kan voor elke geëngageerde student opgaan, toch? Dat je dat invult als dat het alleen gaat om rechters, is jouw eigen invulling, niet die van de rechter.

Dus jij denkt dat ze deze redenering ook zouden maken voor een strontraper achter de trein? Ik word soms echt kwaad van jouw doelbewuste, geacteerde naïviteit. "Heu? Ik zie het verband niet?". Jezus. :sarcastic:

Antwoord anders eens op de vraag die ik in het begin stelde: wie is er bij een veel strengere uitspraak hierover gebaat?

De maatschappij.

Het slachtoffer is tevreden met de uitspraak, er is schuldinzicht en vertrouwen dat er een gedragsverandering is en het niet meer zal gebeuren. En als dat wel zo is, zal het uiteraard met zwaardere gevolgen zijn. Welk ander nut heeft zo'n zwaardere straf dan?

Leuk dat het slachtoffer denkt dat het niet meer zal gebeuren, van die sloeber. Misschien niet meer bij haar, neen. Daar heeft hij zijn vingers al aan verbrand.
Maar misschien denkt de maatschappij daar wel anders over wanneer het gaat om de (tien)duizenden vrouwen die de komende decennia nog in zijn gynaecologie-stoel zullen belanden in een minstens even kwetsbare positie, terwijl hij nog in een veel grotere machtspositie zal zitten als arts. Onderschat niet welke macht artsen krijgen als leidinggevenden in een ziekenhuis EN als de expert aan wie je je gezondheid toevertrouwt.

Stuur uw vrouw daar maar naar toe. Maar het zal niet de mijne zijn. Of nee, wacht. We zullen het nooit weten. Want de pers heeft hier, net zoals bij Reuzegom, beslist dat een veroordeelde verkrachter beschermd moet worden. Niet de maatschappij moet beschermd worden blijkbaar, neen, de veroordeelde verkrachter moet beschermd worden.
De maatschappij is opnieuw het lijdend voorwerp van de Russische roulette die georganiseerd wordt door justitie door al die criminelen gewoon terug onder bescherming los te laten in de maatschappij terwijl het enkel wachten is op een volgend slachtoffer. En dat zijn alleen nog maar de daders die gevat worden en waarvan het bewezen is kunnen worden. En zelfs dié laat men gewoon terug los in de maatschappij. Met nog een schouderklopje erbij: "Jij bent professioneel en getalenteerd!".

Razend zou je ervan worden, van al dat idioot gespin om recht te praten wat krom is en vice versa.

Dat hij later nog een heleboel extra vrouwen voor zich gaan krijgen die mogelijks liefst geen verkrachter als gynaecoloog zouden hebben, maar mijnheer is een rechter tegengekomen die meer inzat met zijn carrièrekansen en - en dankzij het Mattheuseffect -gecharmeerd door diens "engagement". Enige excuus dat ik tot dusver lees is dat beiden mogelijk dronken waren, maar hij duidelijk minder én als je als man nog functioneert op dat vlak denk ik dan vrij cynisch...

Hier ook: jij legt de rechter toch gewoon woorden in de mond? Als die daar zegt dat hij geen strafblad krijgt, omdat het zijn toekomst totaal hypothekeert als dokter EN het schuldinzicht er is EN alle aanwijzingen dat de gedragsverandering er is. Als het zijn toekomst in een andere sector minder had gehypothekeert, had dat mogelijk meegespeeld, maar er zijn talloze andere jobs waar dat een probleem is en die niets te maken hebben met dokter zijn. Leraar bijvoorbeeld. Had dan ook die rancune tegen het elitaire gespeeld?

Schuldinzicht of schrik voor de gevolgen van een strafblad? Gedragsverandering? Tja, ik ken de zaak niet in details, maar ik had dan bijvoorbeeld graag toch wat extra voorwaarden gezien...

Ik heb geen rancune tegen het elitaire. Ik had dat bij een leerkracht even verwerpelijk gevonden als die om die reden een lagere straf zou krijgen. Het gaat wel niet om talloze jobs natuurlijk, de vraag is eerder moet die persoon nog zonder probleem de eerstkomende jaren een job als gynaecoloog kunnen uitoefenen? Lijkt mij nu eens één van de eerste jobs die ik zou schrappen.

Jij noemt het een excuus om hem een minder zware straf te geven, alsof de rechter daarnaar op zoek moet. Denk je niet dat als die écht "de elite" die artsen zijn de hand boven het hoofd wou houden, die daar wel ferm over gezwegen hebben in het vonnis? Gewoon het schuldinzicht en de strafeis aanhalen?

't is het resultaat wat telt denk ik dan vooral, en dit resultaat is pover.
De vraag is waar justitie toe moet dienen... als het slachtoffer in deze tevreden is, gaan we de strafmaat dan ook verzwaren wanneer slachtoffers niet tevreden zijn?
Als we ons tevreden stellen met een opschorting van straf, maar die er wél bovenop komt wanneer die nog eens feiten zou plegen, accepteren we dan niet te makkelijk dat er nieuwe slachtoffers vallen?

Lees toch op zijn minst het artikel of deze thread zodat je toch iéts van de case weet vooraleer je lange posts met outrage zet.

Misschien moet jij eens meerdere artikels lezen zodat je toch iéts weet van de case vooraleer je daders verdedigd en slachtoffers in de kiem smoort?

"Toestemming geven indien je dronken bent, kan nooit"?
Ik weet niet welke studententijd jullie beleefd hebben, maar holy shit zeg.

Het is bijna alsof mensen hier uit die studententijd gegroeid zijn en die zaken niet meer door die lens bekijken. Misschien hebben ze een bredere ervaring opgedaan in het leven of zijn ze via vrienden, familie, of kinderen, (opnieuw) geconfronteerd met die dingen en kijken ze daar nu met een bredere horizon naar.

't zou maar eens kunnen.

Dat hij een getalenteerd en geëngageerd persoon is zou toch geen rol mogen spelen in het vonnis. Dat hij studeert voor arts dat maakt zijn daden niet minder erg dan wanneer het een sukkel is zonder ambitie.
Tuurlijk wel, dat is altijd zo. Dat hij een getalenteerd en geëngageerd persoon is, slaat in dit geval overduidelijk op zijn mogelijke toekomst. Als je het zo abstract wilt bekijken: zijn (potentiële) maatschappelijke waarde. Dat speelt altijd mee. Dat bepaalt niet alles, maar speelt mee. Net zoals schuldinzicht meespeelt, en ingeschatte kans op recidieve. En dat hij een student is, van wie je nog nietEn als dat allemaal positief wijst,
"Dit had ik niet zien aankomen", reageerde ze.

Dus nogmaals: hoezo tevreden?

Dus jij denkt dat ze deze redenering ook zouden maken voor een strontraper achter de trein? Ik word soms echt kwaad van jouw doelbewuste, geacteerde naïviteit. "Heu? Ik zie het verband niet?". Jezus. :sarcastic:

De maatschappij.
Oké, bewijs je buikgevoel. Laat alle strontrapers achter de trein maar zien die veroordeeld zijn voor exact dezelfde feiten.

En als je dan toch aan het schrijven bent, mag je ook uitschrijven hoe je denkt dat de maatschappij exact gebaat is bij een zwaardere straf voor deze dader? De maatschappij die dan voor die celstraf moet betalen uiteraard, die dan ook voor de herscholing van die student zal moeten betalen, terwijl de scholing als gynaecoloog niet afbetaald zal worden aan de maatschappij, omdat hij zo nooit zal werken. Die maatschappij. Die maatschappij trouwens die ik evengoed vertegenwoordig als jij, hoewel jij lijkt te denken dat jij meer recht hebt om namens iedereen te spreken dan ik.

Schuldinzicht of schrik voor de gevolgen van een strafblad? Gedragsverandering? Tja, ik ken de zaak niet in details, maar ik had dan bijvoorbeeld graag toch wat extra voorwaarden gezien...

Ik heb geen rancune tegen het elitaire. Ik had dat bij een leerkracht even verwerpelijk gevonden als die om die reden een lagere straf zou krijgen. Het gaat wel niet om talloze jobs natuurlijk, de vraag is eerder moet die persoon nog zonder probleem de eerstkomende jaren een job als gynaecoloog kunnen uitoefenen? Lijkt mij nu eens één van de eerste jobs die ik zou schrappen.

't is het resultaat wat telt denk ik dan vooral, en dit resultaat is pover.
De vraag is waar justitie toe moet dienen... als het slachtoffer in deze tevreden is, gaan we de strafmaat dan ook verzwaren wanneer slachtoffers niet tevreden zijn?
Als we ons tevreden stellen met een opschorting van straf, maar die er wél bovenop komt wanneer die nog eens feiten zou plegen, accepteren we dan niet te makkelijk dat er nieuwe slachtoffers vallen?

Je stelt je de vraag 'schuldinzicht of schrik voor de gevolgen van een strafblad'. Dat ga je nooit weten, maar de rechter heeft het expliciet over schuldinzicht. En aangezien die alle details wel kent, en jij zelf zegt dat je de zaak niet kent in details, lijkt het mij toch logisch dat je dan denkt: ah, die kent er misschien meer van en heeft geoordeeld op basis van wat hij weet.

En voor de zoveelste maal: nee, dat het slachtoffer tevreden is, is niet het enige wat de strafmaat bepaalt. En ja, er wordt wel degelijk rekening gehouden met de vraag van het slachtoffer: eisen die een heel zware straf, of zeggen die 'ik wil gewoon dat hij sorry zegt' bijvoorbeeld. Dat wordt mee in rekening genomen, het is niet zo zwartwit als je voorstelt, toch?

Ik snap ergens wel dat een rechter rekening houdt met de impact op de persoon, bv. het uitspreken van een gevangenisstraf voor iemand die een stabiele job en gezin heeft voor een eerder licht misdrijf kan soms meer kwaad dan goed doen. De vraag die hier nog onbeantwoord blijft, is waar we de grens trekken voor verzachtende omstandigheden. Verkrachting is (terecht) één van de zwaarste misdaden in ons rechtssysteem, dus dan vind ik het vrij verregaand om voor een blijkbaar duidelijk en bewezen case een volledige opschorting van straf uit te spreken.

Enfin, ook akkoord dat we hier niet alle details hebben i.t.t. de rechter, en de media hier mogelijk tendentieus rapporteert, hoewel VRT de rechter letterlijk lijkt te quoten. Dat een rechter zou uitspreken dat dergelijke aanpak "verdere feiten voorkomt", lijkt me bv. bij het haar gegrepen.

Hoe hard een slachtoffer pusht en/of tevreden is, zou inderdaad geen rol mogen spelen in objectieve rechtsspraak. Wie weet wat de reden is dat die vrouw niet pusht of tevreden is.

En voor de zoveelste maal: nee, dat het slachtoffer tevreden is, is niet het enige wat de strafmaat bepaalt. En ja, er wordt wel degelijk rekening gehouden met de vraag van het slachtoffer: eisen die een heel zware straf, of zeggen die 'ik wil gewoon dat hij sorry zegt' bijvoorbeeld. Dat wordt mee in rekening genomen, het is niet zo zwartwit als je voorstelt, toch?
Leidt dat niet tot een mogelijk verdoken klassenjustitie, waar bv. onder de tafel processen afgekocht worden?

NIET specifiek voor dit geval, maar:

Ik weet inderdaad ook niet of dat komt omdat dit hier voornamelijk een IT forum is waar men denkt dat het de norm is om 7 keer toestemming te vragen en een alcoholtest af te nemen vooraleer seks te hebben.

Ik kan het niet op 20 handen tellen hoeveel keer ik gezien heb dat 2 studenten nogal beschonken naar een kot verdwenen om te gaan vogelen.
Hell, zelfs niet naar een kot, de bosjes achter de lokale fuiftent was soms sneller want geile toestand.

En ja, daar hadden mensen soms spijt van, en dat werd dan afgedaan als "ach ja, dom ding gedaan toen ik zat was".

Nu is dat blijkbaar de grootste horror ooit, en moeten er keiharde gevangenisstraffen volgen, want "toestemming geven indien je dronken bent kan nooit".
Wat als ze beiden dronken zijn, vinden elkaar aantrekkelijk, en het meisje neemt initiatief?
Je zegt dan per definitie nee, 'want dat kan niet'?
Of vliegt het meisje dan in de gevangenis als de gast achteraf klacht indient?

"Toestemming geven indien je dronken bent, kan nooit"?
Ik weet niet welke studententijd jullie beleefd hebben, maar holy shit zeg.
Los van de nogal belachelijke poging om mensen hier als wereldvreemd weg te zetten, wat ik een beetje ironisch vind gezien je vraag over wat het probleem is als de dader een gynaecoloog in spe is, is jouw studententijd waarschijnlijk 20 jaar geleden. De houding van de huidige studenten tegenover "consent" is volgens mij wel wat veranderd.

Terug
Bovenaan