Tragische brand in Zwitsers skiresort Crans-Montana

Het artikel ook effectief gelezen?
"Volgens onder meer de openbare omroep ‘RAI’ en de kranten ‘Corriere della Sera’ en ‘La Stampa’ hebben Jacques en Jessica Moretti van ‘Le Constellation’ de jonge vrouw bij naam genoemd tijdens hun ondervraging."
Hadden ze dan moeten liegen tijdens de ondervraging? Die vrouw die daar op de schouders zit op het filmpje, is toch Cyane?

Dan heb je 2 advocaten die elks een eigen verhaal doen maar geen enkele bevestigt of ontkent de feiten van de andere... Beide kunnen perfect tegelijk waar zijn.
ze heeft wss naar de vakbond gestapt. Ze kreeg waarschijnlijk "bevelen" van haar bazin op iets wat normaal de drukste avond van het jaar is. Maar ze kan evengoed het ondertussen bijgelegd hebben en effectief kerstmis bij hen gevierd hebben.
Ze had ook een relatie met iemand die voordien al in de media kwam als "de geadopteerde zoon"...

Wat om van te kotsen is, is de sensatie-titel van het artikel, want dat is helemaal niet wat er effectief in het artikel staat.
ja, was toch ook mijn gedachte. Het is HLN die hier walgelijk is want nergens wordt aangegeven dat ze de schuld bij de serveerster leggen. Wel dat ze liegen over hun band met de werkneemster die helemaal niet zo goed was. Maar ze geven toe dat die zaken, zoals op elkaars schouder gewoon gebeurden. Dat is niet de schuld afschuiven, maar verhalen welke zaken daar gebeurden.

"Volgens onder meer de openbare omroep ‘RAI’ en de kranten ‘Corriere della Sera’ en ‘La Stampa’ hebben Jacques en Jessica Moretti van ‘Le Constellation’ de jonge vrouw bij naam genoemd tijdens hun ondervraging."
Hadden ze dan moeten liegen tijdens de ondervraging?

Waarom en ook hoe kan het dat inhoud uit een verhoor in de media verschijnt?

Hadden ze dan moeten liegen tijdens de ondervraging? Die vrouw die daar op de schouders zit op het filmpje, is toch Cyane?

Dan heb je 2 advocaten die elks een eigen verhaal doen maar geen enkele bevestigt of ontkent de feiten van de andere... Beide kunnen perfect tegelijk waar zijn.
ze heeft wss naar de vakbond gestapt. Ze kreeg waarschijnlijk "bevelen" van haar bazin op iets wat normaal de drukste avond van het jaar is. Maar ze kan evengoed het ondertussen bijgelegd hebben en effectief kerstmis bij hen gevierd hebben.
Ze had ook een relatie met iemand die voordien al in de media kwam als "de geadopteerde zoon"...

Wat om van te kotsen is, is de sensatie-titel van het artikel, want dat is helemaal niet wat er effectief in het artikel staat.
Het is diep triest hoe dit weer in de media aan het gaan is. Ik wil voor de duidelijkheid in de verste verte die eigenaren niet verdedigen en ik hoop dat ze vervolgd worden voor hun nalatigheid en het sluiten van een nooddeur. Maar sinds de brand worden alleen maar (relevante, maar vooral veel irrelevante) zaken van die mensen in de media gepost alsof ze zelf de brand hebben aangestoken. Misschien moeten de onderzoekers hun werk eerst doen en kunnen we dan op de hoogte worden gebracht van de feiten en wie er aan wat schuldig is. Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp waarom het gedeeld wordt. Sensatie verkoopt (ook bij mij) en deze zaak is nu eenmaal enorm interessant om te volgen vanwege de tragedie en wat is misgegaan.

Ik vraag me vooral ook af waarom dat "café" al een lange tijd niet meer gecontroleerd is geweest op brandveiligheid en of die "isolatie" al aan het plafond hing bij de controle. Want buiten de eigenaren vrees ik dat er meer mensen of instanties schuldig zijn aan het gebrek aan veiligheid binnen de zaak.

Dat is net zoals vluchtmisdrijf , neem godverdomme uw verantwoordelijkheid
Ze kon waarschijnlijk niet veel meer doen, maar toch. Een kapitein gaat ook ten onder met zijn schip.

Dat verhaal wordt eigenlijk met de dag hallucinanter.
En ik die dacht dat in Zwitserland alles zo goed was geregeld.
Alweer een illusie armer...

Dat verhaal wordt eigenlijk met de dag hallucinanter.
Alweer een illusie armer...
Voor geld danst de beer, in welk land ook.

Als je het onderzoek naar de busramp in Sierre hebt gevolgd, dan is dat geen echte verrassing. Zwitserland is op papier - en naar onze maatstaven - op sommige vlakken hypergereguleerd, maar de opvolging schiet blijkbaar serieus te kort.

Als je het onderzoek naar de busramp in Sierre hebt gevolgd, dan is dat geen echte verrassing. Zwitserland is op papier - en naar onze maatstaven - op sommige vlakken hypergereguleerd, maar de opvolging schiet blijkbaar serieus te kort.
Inderdaad, en het is nochtans niet dat er daar geen geld is.
Maar toch is de veiligheidsdienst er blijkbaar zwaar underfunded en zijn er geen opleidingen voor het personeel?
Er zijn al voor minder parlementaire onderzoekscommissies geweest...

Inderdaad, en het is nochtans niet dat er daar geen geld is.
Maar toch is de veiligheidsdienst er blijkbaar zwaar underfunded en zijn er geen opleidingen voor het personeel?
Er zijn al voor minder parlementaire onderzoekscommissies geweest...
De zwakke schakel is overal de mens eh. In eender welk land. Schone schijn heb je overal. Iedereen gaat na z'n werk naar huis en zit op de wc pot, om de volgende dag hetzelfde te doen.

Vorige week 2 politieagenten aan m'n deur gehad om verhaal te komen halen over iets kleins. Jawel, 2. Met 2 reden ze liefst 3km heen naar m'n kot, en terug naar hun bureau. Om 5min te staan babbelen.
Soms worden middelen ingezet voor, futiliteiten...

Vorige week 2 politieagenten aan m'n deur gehad om verhaal te komen halen over iets kleins. Jawel, 2. Met 2 reden ze liefst 3km heen naar m'n kot, en terug naar hun bureau. Om 5min te staan babbelen.
Soms worden middelen ingezet voor, futiliteiten...

Voor veiligheid natuurlijk, maar oke

In Oostenrijk zijn sterretjes verboden geworden wist een ober ons te vertellen. Dat is goed nieuws. Alleen jammer dat zoiets tragisch moet gebeuren voor er gezond verstand gebruikt wordt. Wel triestig om te zien wat een kuddedieren we eigenlijk zijn. Waar vroeger de ene na de andere champagnefles werd besteld, wordt er nu nauwelijks iets besteld. Gewoon omdat de mensen niet meer gezien worden met hun veel te dure fles.

Terug
Bovenaan