@EvilTwin : Soda probeer ik al een tijdje mijn hand op te liggen maar zijn ze effectief zo goed als beweerd wordt?

Oeps zie dit nu pas!

Ja Soda vind ik wel erg goed. Het is een mooie overgang van de meer klassieke kinderstrips naar de volwassenenstrips imo. De strip neemt op momenten zichzelf niet serieus, maar de onderwerpen zijn dat wel. Afin, moeilijk om uit te leggen.

Anyway : bij twijfel altijd de lokale bib consulteren. Die hebben meestal wel een paar exemplaren liggen. Vooral de oudere Soda's vond ik heel goed.
 
Wat zijn integrales?
Nog nooit van gehoord?
Zijn albums waarin een volledige reeks in dikke, luxe verzamelalbums wordt samengebundeld. Eigenlijk een chronologisch overzicht van al het werk dat verschenen is in die reeks of van een bepaalde auteur. Daarom is het ook vaak voorzien van een achtergronddossier, nooit uitgegeven materiaal en soms zijn de verhalen helemaal opnieuw ingekleurd, anders ingeltterd of opnieuw vertaald.
 
Nog nooit van gehoord?
Zijn albums waarin een volledige reeks in dikke, luxe verzamelalbums wordt samengebundeld. Eigenlijk een chronologisch overzicht van al het werk dat verschenen is in die reeks of van een bepaalde auteur. Daarom is het ook vaak voorzien van een achtergronddossier, nooit uitgegeven materiaal en soms zijn de verhalen helemaal opnieuw ingekleurd, anders ingeltterd of opnieuw vertaald.
Waar koop je die dan? Als ik pakweg de eerste 200 strips van Suske & Wiske of de rode ridder zou willen? Veel verder dan tweedehands ben ik nog niet geraakt, maar als je ze in deftige staat wil is dat ook maar gokken natuurlijk
 
Waar koop je die dan? Als ik pakweg de eerste 200 strips van Suske & Wiske of de rode ridder zou willen? Veel verder dan tweedehands ben ik nog niet geraakt, maar als je ze in deftige staat wil is dat ook maar gokken natuurlijk
In de boekenwinkel. :unsure: Die van mij koop ik of in de Fnac, of in de Mekanik in Antwerpen.
Maar niet elke reeks wordt als integrale uitgegeven. Er kruipt vaak veel werk ik om die goed op te stellen. Integrales worden meestal uitgegeven van reeksen die niet meer actief zijn. Van Suske en Wiske of Jommeke zou dat bijna niet te doen zijn, want dat zou elk makkelijk meer dan vijftig verzamelalbums betekenen.

Rode Ridder kan je (deels)integraal terugvinden. Suske en Wiske bestaan op zich niet integraal denk ik. Er zijn wel een tijdlang verzamelalbums uitgegeven door Lecturama. Dit komt nog het dichtste in de buurt.
 
In de boekenwinkel. :unsure: Die van mij koop ik of in de Fnac, of in de Mekanik in Antwerpen.
Maar niet elke reeks wordt als integrale uitgegeven. Er kruipt vaak veel werk ik om die goed op te stellen. Integrales worden meestal uitgegeven van reeksen die niet meer actief zijn. Van Suske en Wiske of Jommeke zou dat bijna niet te doen zijn, want dat zou elk makkelijk meer dan vijftig verzamelalbums betekenen.

Rode Ridder kan je (deels)integraal terugvinden. Suske en Wiske bestaan op zich niet integraal denk ik. Er zijn wel een tijdlang verzamelalbums uitgegeven door Lecturama. Dit komt nog het dichtste in de buurt.
Bedankt :) en ja het overzicht op fnac ofzo was beperkt, dus ik wist niet of er een grote markt voor bestond of niet. Ik ga wat rondsnuffelen, bedankt!
 
Bedankt :) en ja het overzicht op fnac ofzo was beperkt, dus ik wist niet of er een grote markt voor bestond of niet. Ik ga wat rondsnuffelen, bedankt!
Graag gedaan. :)
Er is wel een toenemende markt voor. Veel oude reeksen worden nu heruitgegeven. Degenen die die reeksen vroeger als kind lazen zijn nu volwassen of met pensioen en dus kapitaalkrachtig.

Als ik nog een tip mag geven, kijk af en toe eens op Stripspeciaalzaak.be of volg ze op Facebook. Posten regelmatig nieuws/previews ivm nieuwe uitgaven.
 
ik heb hier ook nog met hopen strips, over de duizend. Al enkele jaren gestopt met verzamelen. meeste strips boeien me niet meer.
 
Tellen strips voor volwassenen hier ook?

Ik vind die vrij fascinerend en vaak zo goed getekend ook.
Hoe je toch een vrij diepgaand, en zelfs heel zwaar verhaal kan verwerken in een stripverhaal.
(Uiteindelijk worden stripverhalen toch vaak geassocieerd met de jeugd en meer luchtige verhalen.)
Een voorkeur voor een bepaalde auteur heb ik niet. Ik ga er sinds kort weer naar opzoek in de bib.
Heb zo al wat pareltjes gelezen jaren terug, maar ik was zo stom om de titels en auteurs nooit te noteren... :sarcastic:

Momenteel heb ik deze geleend. (Allemaal mystiek en met wat/veel horror. (Dat laatste mag de volgende keer een beetje minder. na het lezen van sommige verhalen.. :unsure:😅))

lugubere_spel_cover.jpg


bosduivel_cover.jpg


Lijk-Bank.jpg


Cover en titel lijken leuk, maar laat je niet misleiden...
05.JPG
 
Vroeger grote fan van Jommeke & Kiekeboe. Later zijn Thorgal en XIII men favoriete reeksen geworden. Kuifje, Buck Danny, Yoko Tsuno, de padvinders, de blauwbloezen, baard & kale en ook best wel nog reeksen zoals Alex etc... las ek ook best wel graag. Waarschijnlijk vergeet ik er nog een aantal.

Laatste 10 jaar lees ek eerlijk gezegd niet zoveel strips meer. Helpt natuurlijk niet dat ze bij men ouders staan natuurlijk ^^
 
Oeps zie dit nu pas!

Ja Soda vind ik wel erg goed. Het is een mooie overgang van de meer klassieke kinderstrips naar de volwassenenstrips imo. De strip neemt op momenten zichzelf niet serieus, maar de onderwerpen zijn dat wel. Afin, moeilijk om uit te leggen.

Anyway : bij twijfel altijd de lokale bib consulteren. Die hebben meestal wel een paar exemplaren liggen. Vooral de oudere Soda's vond ik heel goed.
I did maar de bib had ze niet meer omdat ze te weinig werden uitgeleend. :cry2:
 
Behoren hier ook graphic novels voor volwassenen toe? Zoja, iemand wat aanraders voor een leek?
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Behoren hier ook graphic novels voor volwassenen toe? Zoja, iemand wat aanraders voor een leek?

Ook wel benieuwd naar wat tips.
Ik heb in het manga topic volgende gepost:
Herinneringen - Jiro Tamiguchi
Ik heb die daar bewierookt. Je kan in dat topic een kijkje nemen. Maar kort samengevat >> Dikke aanrader.

Een 'echte' strip voor volwassenen, dan denk ik aan Okko. Settings Middeleeuws Japan maar met fantasie elementen. Vond ik zeer verfrissend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yurf
Ik heb in het manga topic volgende gepost:
Herinneringen - Jiro Tamiguchi
Ik heb die daar bewierookt. Je kan in dat topic een kijkje nemen. Maar kort samengevat >> Dikke aanrader.

Een 'echte' strip voor volwassenen, dan denk ik aan Okko. Settings Middeleeuws Japan maar met fantasie elementen. Vond ik zeer verfrissend.
Jiro Taniguchi is inderdaad een aanrader.
In graphic novels ben ik iets minder bekend, maar deze zijn ook goed:

Alan Moore - V For Vendetta, Watchmen, From Hell
Art Spiegelman - Maus
Marjanne Satrapi - Persepolis
Jason Lutes - Berlin
 
Ik ben allesbehalve een kenner, maar deze vond ik als beginneling to dusver heel goed:

Hellboy - Seed of Destruction
Sin City - The Hard Goodbye
Sin City vol. 2: A Dame to Kill For
Frank Miller/Dave Gibbons - Give me Liberty
 
Vroeger in mijn jeugd nog wel wat strips gelezen, de typische dingen:
- Suske & Wiske: t/m De Bonte Bollen verzameld en dan interesse verloren.
- Jommeke: ook nog wel wat van liggen.
- Kiekeboe: een paar albums maar van gelezen.
- Piet Pienter & Bert Bibber: redelijk wat strips van gelezen bij de kinderoppas en vond ik wel leuk.

Hele tijd geen interesse meer in gehad maar tijd geleden dankzij een collega was de interesse weer gewekt en terug wat strips beginnen lezen. Leuke dingen die ik sindsdien gelezen heb:
- De integrale reeksen van Piet Pienter & Bert Bibber beginnen kopen. Die vind ik echt heerlijk.
- Kuifje: de verzamelbox van gekocht. Ook heel leuk om te lezen.
- De Blauwe Reeks verzameling van Suske & Wiske.
- De Bom: topstrip vond ik.
- Nationale Feestdag: ook heel mooie strip.
- Nog wat losse strips (Suske & Wiske hommage stips, Amoras reeks...)

Nu bedenk ik mij wel een strip die ik ooit gelezen heb als ik jong was. Speelde zich af in Barcelona in de jaren '30 afgaande op wat ik er mij nog van herinner. Verhaal had ook iets met gangsters te maken, denk ik. Nogal fijn getekend. Maar ik herinner mij echt niet meer de titel of auteur.
In de jaren '90 uitgegeven, denk ik, gezien ik het dan gelezen heb.
Iemand die op basis daarvan weet waarover het gaat? :)
 
Terug
Bovenaan