En de reden van het verzamelen is omdat die stijgen in waarde? Of gewoon om jaarlijks eens te kunnen lezen? :)
Mensen verzamelen nu eenmaal graag. 🤷‍♂️
Het staat ook mooi in de kast.

Ik zou er wel willen herlezen, maar moet eerst nog aan die stapel nieuwe strips beginnen die zich blijft opstapelen. 😬
Ooit, als ik terug wat meer tijd heb (op pensioen ofzo... :unsure:).

Het zou wel fijn zijn als mijn kinderen later mijn collectie kunnen ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Deco
Toch nog eens wat tijd gevonden de voorbije dagen om strips te lezen. Met delen 5 en 6 de eerste cyclus van De 5 Rijken uitgelezen. Wat een fantastische reeks is dat toch! Echt geweldig, zowel scenario als tekenwerk. Top. Ik kan het alleen maar warm aanbevelen.

1703769746111.png
1703769788685.png
 
In de vakantie eens wat tijd gehad om nieuwe dingen te lezen. Bib had wat nieuw materiaal binnen, dus...

image.jpg


Jacques Tardi - Elise en de nieuwe partizanen

Is eigenlijk een biografie over zijn vrouw met fictieve elementen. Speelt zich grotendeels af in het extreem-linkse Franse milieu van en rond mei 68. Boeiend om te lezen hoe het er destijds aan toe ging, alhoewel ik niet echt iets op heb met de linkse (studenten)middens. Soms wel aan de langdradige kant, zeker naar het einde toe, maar wel de moeite waard om gelezen te hebben. Zeker voor de tekeningen van Tardi. Hoe die er toch maar telkens in slaagt zulke sfeer te scheppen... Hoe hij telkens toch weer dat rauwe Parijs/Frankrijk weet te vatten... :love:

de-kleine-soldaat-augustus-1914.jpg


14-18

In de bib hadden ze alle tien delen liggen, dus meteen meegegrist. Het is een reeks waarvan je onmiddellijk het potentieel inziet, maar toch een album of drie nodig heeft om echt los te komen, maar vanaf deel vier -en zeker deel vijf- laat het je niet meer los. Komt doordat je een zestiental personages hebt -acht soldaten en acht vrouwen aan het thuisfront- en het heeft wat tijd nodig om iedereen te leren "kennen". Tekeningen zijn top. De gruwel van het slagveld wordt nietsontziend in beeld gebracht en de hoofdpersonages komen allerminst ongehavend uit de strijd. Ook prachtig is hoe het kleurgebruik doorheen de reeks evolueert. Eerst is alles kleurig, zonnig en fleurig, maar naarmate de oorlog vordert, voeren rood, bruin, grijs en zwart de boventoon. Zeker en vast een aanrader, maar zie dat je alle delen verspreid over een dag of twee achtereen kan lezen. Probeer wel om zo lang mogelijk de cover van het laatste deel te vermijden. Het contrast met het eerste deel kan niet groter/gruwelijker zijn.
 
In de vakantie eens wat tijd gehad om nieuwe dingen te lezen. Bib had wat nieuw materiaal binnen, dus...

image.jpg


Jacques Tardi - Elise en de nieuwe partizanen

Is eigenlijk een biografie over zijn vrouw met fictieve elementen. Speelt zich grotendeels af in het extreem-linkse Franse milieu van en rond mei 68. Boeiend om te lezen hoe het er destijds aan toe ging, alhoewel ik niet echt iets op heb met de linkse (studenten)middens. Soms wel aan de langdradige kant, zeker naar het einde toe, maar wel de moeite waard om gelezen te hebben. Zeker voor de tekeningen van Tardi. Hoe die er toch maar telkens in slaagt zulke sfeer te scheppen... Hoe hij telkens toch weer dat rauwe Parijs/Frankrijk weet te vatten... :love:
Klinkt heel interessant, zeker de periode en het tijdstip waarin het zich afspeelt. Benieuwd naar!
 
Ook wel fan van de sfeerschepping van Tardi; heb nog een album uit de Nestor Burma-reeks liggen (gebaseerd op romans over een privédetective) en idd heel knap hoe die Parijs weet neer te zetten (+ ook een paar karakters die je op basis van hun uiterlijk direct met Frankrijk associeert)
 
Vandaag bericht via mail gehad van Ulule i.v.m. de Kiekeboe collectie. De delen 17 en 22 worden volgende week opnieuw verstuurd gratis omwille van de inktvlekken in deel 17 en vouwen in deel 22.
 
Vandaag bericht via mail gehad van Ulule i.v.m. de Kiekeboe collectie. De delen 17 en 22 worden volgende week opnieuw verstuurd gratis omwille van de inktvlekken in deel 17 en vouwen in deel 22.

Bedankt voor de heads-up. Ik ben ondertussen verhuisd dus hopelijk ben ik op tijd met mijn adreswijziging op de website.
 
Vandaag de tracker ontvangen. Hier wel blauwe vlekken in boek 17. Boek 22 heb ik nog niet kunnen controleren.
 
Ben er vandaag ook eens doorgegaan. In deel 17 merk ik niks van die blauwe vlekken of ik moet heel slecht hebben gekeken. Ook in deel 22 geen vouwen te zien.
 
Ik weet niet wat ik van die vouwen en vooral inktvlekken moet vinden. Zou toch echt niet mogen zoiets? :unsure:
Misschien niet nee. Maar op zo'n grote projecten is er altijd wel de mogelijkheid dat er iets fout loopt, vermoed ik. Maar langs de andere kant hebben ze er wel heel open en duidelijk over gecommuniceerd en sturen ze gratis de 2 delen ter vervanging op. En raar genoeg heeft mijn collectie die fouten dus niet... :).

Ik weet niet of er her zijn die vorige collecties besteld hebben en waar dit ook al is voorgevallen? Bij die van Urbanus waren er niks van problemen.
 
Gisteren de eerste 2 delen van Een Godverdomse Klootzak gekocht (allee, mijn vriend). We hadden ze al gelezen, maar een reeks is toch altijd beter als je alle delen hebt + je kunt ze later nog eens herlezen. Derde deel is al in bezit.

9789462106918.jpg

Max′ moeder is net begraven. Als enige erfenis heeft hij twee foto′s van haar, met hem als kind, van toen ze in Brazilië woonden. Op elk foto staat een andere man. Is een van hen zijn vader? Hij duikt in zijn verleden en trekt naar een kamp in de Amazone. Zijn hunker naar avontuur en exotiek botst al snel op de werkelijkheid van de jungle in de jaren 70. Hij treft er een gebied aan dat getekend is door geweld en prostitutie en waar de wet van de sterkste geldt. Een vrolijk en pittig drietal staat hem bij in zijn zoektocht: twee Franse verpleegsters en, vooral, een jonge, stomme Braziliaanse, Baïa, zijn onmisbare gids. In de tropische vochtigheid van die vijandige omgeving heeft ieder zijn eigen doel, maar de eerste bekommernis is overleven.
550x725.jpg

Op de vlucht voor de mannen van het mijnwerkerskamp verdwalen Max en Baïa samen in de jungle. Baïa gidst, voedt en verzorgt Max. Ze dringen dieper en dieper door in het tropische woud tot ze op het wrak van een vliegtuig stoten dat er jaren geleden neerstortte. Aan boord vinden ze een kind met boeien om de polsen. Is dit het wrak uit dat verhaal waarin de dochter van de baas van de mijn wordt gekidnapt? Dat verhaal over het verdwenen fortuin? Nieuwtjes verspreiden zich als een lopend vuurtje en Max’ aanwezigheid intrigeert Herman, de baas van de mijn. Hij staat erop dat ze Max levend terugbrengen. Wat wil hij toch van hem? Christelle en Charlotte slaan, op hun beurt, op de vlucht in de richting van Corinne. In de polikliniek laten ze een lijk achter, en een man die ze hebben neergeslagen na een misgelopen afspraak. De twee verpleegsters kunnen gelukkig rekenen op de hulp van Régo, een oude agent met een dubieus verleden. Met bandieten, schattenjagers en verborgen geheimen op hun pad lijken de overlevingskansen van onze helden met elke stap in de jungle van de Amazone kleiner te worden…

Bron: stripweb
 
Terug
Bovenaan