Hoeveel strips zijn dat in totaal? Enkel die van Vandersteen en Biddeloo zie ik dus dat zou dan 206 stuks zijn als Wikipedia juist is.
Ik gok 282 of 283 stuks.


Aangezien er expliciet verwezen wordt naar Fabio Bono. Ga ik er vanuit dat de recentere ook voorzien zijn, anders zou het ook niet echt een totaalcollectie zijn natuurlijk ;p. Zal wel een aardig duitje gaan kosten.
 
Ik gok 282 of 283 stuks.


Aangezien er expliciet verwezen wordt naar Fabio Bono. Ga ik er vanuit dat de recentere ook voorzien zijn, anders zou het ook niet echt een totaalcollectie zijn natuurlijk ;p. Zal wel een aardig duitje gaan kosten.
Ah ok. Dan heb ik het slecht gelezen. Het is gewoon alles.
 
Benieuwd of men de oplage gaat halen, want er worden toch al integrales van uitgegeven geloof ik. Dus misschien een hoop mensen die geen 2x geld gaan uitgeven. Tenzij het hardcore verzamelaars zijn. Of tenzij de extra's de extra investering waard maken. Maar gezien de verkoopcijfers jaar na jaar tegenvallen, weet ik niet of van de actieve tekenaars er iets kan komen dat fans en verzamelaars genoeg zal aanspreken...
 
Ik zou het wel kopen.

Heb er al wat van de oude reeks (blauw + zilver) maar van de nieuwe nog geen enkele. Ik wil de volledige set dan wel.
 
Benieuwd of men de oplage gaat halen, want er worden toch al integrales van uitgegeven geloof ik. Dus misschien een hoop mensen die geen 2x geld gaan uitgeven. Tenzij het hardcore verzamelaars zijn. Of tenzij de extra's de extra investering waard maken. Maar gezien de verkoopcijfers jaar na jaar tegenvallen, weet ik niet of van de actieve tekenaars er iets kan komen dat fans en verzamelaars genoeg zal aanspreken...
Er is een kans dat men gebruik maakt van de kickstarter om voor die oude versies deze ook in te kleuren.. Daar kruipt toch wel wat tijd in, waardoor dat mogelijks toch nog wel interessant is. En ik dacht niet dat dat gedaan was voor die andere integrales, toch niet als ik het even opzoek (https://www.stripweb.be/nl-nl/de-rode-ridder-integraal-biddeloo-jaren-deel-10-monsters-en-aliens).

Daarnaast zijn een paar van die oude moeilijker vindbaar, dus zou het wel leuk zijn om de verzameling te vervolledigen.

Al is de andere integrale een hardcover.
Uiteindelijk waren er voor die van suske en wiske ook al integrales. Allez ik heb hier toch nog een ganse resem van die lekturama boeken liggen die ik in eens op de kop getikt heb

Het probleem bij strips is ondertussen dat het toch wel redelijk prijzig is, maar vooral dat je tweedehands er een enorm aantal van op de kop kan tikken. En met 200 suskes en wiskes, 200 jommekes en een paar asterix en obelixen en wat lucky lukes kun je de meeste kinderen toch wel een hele tijd bezig houden. Zeker nu dat ze ook nog TV, tablet, etc ter beschikking hebben.
Ik ben opgegroeid met strips, maar toen was er gewoon ook nog niet zoveel om u als jong pagaddertje op uw eentje braaf bezig houden. En eens de PC, console en tv meer aanwezig werden is het lezen van strips in mijn jonge jaren toch ook wel serieus verminderd.

Ik geloof dat mijn vader zo ergens is gestopt met ze aan te kopen zo rond nummer 160-170 of zo, dus leuk om ze dan ook zelf te hebben alsook de rest (de nieuweren). Als ik 7.99 * 100 stuks ga moeten betalen om terug bij te zijn voor die 100 stuks. Neen zo een grote fanaat ben ik nu ook weer niet. Maar 300€ voor alles, ja dat zie ik wel zitten. Sowieso even afwachten over welk bedrag we effectief spreken en wat de exacte inhoud ervan gaat zijn. Maar voorlopig ben ik nog wel geïnteresseerd. De rode ridder integrales zijn 6 strips per integrale en 35€ per stuk. Ik ga geen 1645€ betalen voor de rode ridder hoor ;) (282/6 * 35).

EDIT : in de facebook antwoorden is bevestigd dat men ze niet inkleurt. Dan zou het een werk van 2 jaar zijn voordat ze geleverd zouden kunnen worden. En zou het een pak duurder worden. Persoonlijk zou ik graag weten hoeveel duurder het dan zou worden. Alhoewel in een ander antwoord er gezegd wordt dat de eerste delen ook in kleur zouden zijn. Dus ik ben een beetje verward... wachten tot de originele campagne en meer info.
 
Laatst bewerkt:
Same, alleen al voor de nieuwe van Scholz en Bono en de paar van de laatste van bideloo die ik ontbreek zou ik al bijna 750 euro nieuw kunnen ophoesten. Dat vind ik persoonlijk wat te gortig, dan maar rommelmarkten en tweedehandswinkels afschuimen (tijd insteken en wss niet alles kunnen vinden )

Dus ja, voor 300 euro: no brainer hierzo.
 
Same, alleen al voor de nieuwe van Scholz en Bono en de paar van de laatste van bideloo die ik ontbreek zou ik al bijna 750 euro nieuw kunnen ophoesten. Dat vind ik persoonlijk wat te gortig, dan maar rommelmarkten en tweedehandswinkels afschuimen (tijd insteken en wss niet alles kunnen vinden )

Dus ja, voor 300 euro: no brainer hierzo.
En je kan desnoods je bestaande op tweedehands gooien voor 100 - 150€ en zo nog een stuk de kost wat meer beperken.
Of ze aan de kinderen meegeven voor als ze zelf kinderen hebben :p.
 

Ik vind dat toch wel een klein beetje aan de hoge kant om wat strips te lezen. Lijkt mij dat een 3.99€ een veel grotere kans gehad had. Al begrijp ik natuurlijk wel dat het ook niet gratis is om dat systeem op te zetten en online ter beschikking te zetten.

Al is het aan de andere kant, als je weet dat het kopen van 1 strip tegenwoordig ook rond de 7€ kost niet echt zo enorm. Maar ik denk dat de competitie van een groot aantal tweedehandse strips die je voor een beperkt bedrag kan opkopen voor veel van de normale gebruikers eigenlijk al wel voldoende is. Ik vraag mij wel af wat zo'n beetje de break-even kost is voor de standaard uitgeverij om uit hun kosten te komen (dus hoeveel abonnees men dan nodig heeft)... al is het dan wel een beetje uit pure curieuzeneuzenheid
Als ik zie dat ik de 10 strips van de geuzen collectie voor 20€ op de kop getikt heb in het verleden, en dat deze dan ook tot in het eind der tijden van mij zijn dan voelt het desondanks toch nog altijd aan als zijnde duur.
En dan spreken we niet over suskes en wiskes, jommekes, lucky lukes,... die je op de kop kan tikken voor 0.5 - 1€ per stuk (wel niet totale collectie, maar als men er meerdere aanbiedt) waardoor je redelijk snel aan een grote hoeveelheid komt (ik kan mij inbeelden dat er nu ook nog voor verjaardagen van kinderen strips of zo worden gegeven en voor 5 - 10€ dan 10 strips is al wel een mooi cadeau, niet ?).
Om dan nog te zwijgen over het feit dat sommige bibliotheken soms ook strips aanbieden om uit te lenen.
 
Terug
Bovenaan