Streaming diensten

Wat is eigenlijk het hele punt van diene Streamz als ze nu elk allemaal een betalend platform op hunzelf gaan aanmaken? Dit wil toch eigenlijk gewoon zeggen da Streamz een grote mislukking is.
 
Ze zijn hun eigen ondergang aan 't delven voor de normale tv op zo'n manier....
 
Streamz wil geen cijfers vrij geven van hoeveel er geabonneerd zijn, dus denk dat het idd een mislukking is. Afgaande op de "oude" Telenet Play More cijfers gaat het om een half miljoen abonnees, denk dat het daar is bij gebleven. En je abonneert wss meer voor HBO content dan de Vlaamse content.

Ik denk dan ook dat VTM er wat bekaaid vanaf komt met Streamz, als niemand erop klikt dan krijgen ze 0 royalties en is enkel Telenet de begunstigde. Veel kosten en weinig inkomsten van de Streamz, dus proberen ze het maar met hun eigen "Plus" abonnement. Maar ook dat is eigenlijk te duur voor wat het is en de "extra" elementen zijn meer voor lineaire kijkers interessant die niet op de Go zitten, dus die gaan ze niet vangen (wss proberen ze toch elke 15 minuten op het VTM TV kanaal die Go+ te promoten om mensen te lokken maar de bomma kan er niet op dus nutteloos).

Wat @Hazz zegt zal kloppen: nu is het enkel "reclame weg" maar vanaf pakweg september is het "kijk voorbije seizoenen van onze reeksen exclusief op VTM Go+" en dan ergens in 2024 "Kijk alles van 7 dagen en eerder met VTM Go+" waar dit nog pakweg 30 dagen is voor niet-VTM producties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
. Eerst iedereen lokken met een gratis platform, velen hun tv abo laten opzeggen, en dan de waterkraan stap per stap toedraaien :tongue:

En waarom zouden ze dat gratis moeten blijven aanbieden? De vtm is de openbare omroep niet hé. Maar een commerciële zender.

Bepaalde content zal mss wel ooit exclusief worden, maar eigen producties aanbieden met 5 minuten reclame vind ik eigenlijk niet meer dan normaal voor een commerciële zender. Vtm is geen liefdadigheidsinstelling.
 
En waarom zouden ze dat gratis moeten blijven aanbieden? De vtm is de openbare omroep niet hé. Maar een commerciële zender.
Ik heb niet gezegd dat ze dat moeten doen he. Maar als ze van in begin vtm go als betalend gelanceerd hadden, had geen kat daar naar gegrepen. Velen hebben ondertussen beslist om betalende tv buiten te zwieren, door het grote aanbod aan gratis apps, zoals vtm go, vrt max, play,... Het zijn gewoon de truuken van de foor om zo eerst een publiek te lokken en dan toch maar te switchen naar betalende modellen. Nu is het live kijken nog gratis, met idd wat reclame. Maar dat gaat imo ook veranderen in de toekomst.
 
Ik denk dat ik de prijszetting snap die redelijk hoog is (5 euro per maand en 47 euro per jaar, veel hoger dan Amazon Prime Video). Ze willen wss een tussen-abonnement lanceren na enige tijd dat pakweg 2 euro per maand of 15-20 euro per jaar kost

Eigenlijk de huidige VTM Go met reclame maar de gratis versie downsizet verder naar enkel content van afgelopen 7 dagen of zoiets, dus een volledig seizoen zien met reclame is dan "een kleine bijdrage". Maar of ze daarmee mensen gaan lokken...
 
Voor Goplay lijkt het ook nog een kwestie van tijd:
Ook bij de concurrerende Play-zenders zit er een betalende versie van GoPlay aan te komen. Een concrete lanceringsdatum daarvoor is er nog niet.
 
Ze zijn hun eigen ondergang aan 't delven voor de normale tv op zo'n manier....

Kijk naar landen als Nederland of Duitsland. Daar kijken (relatief) veel minder mensen nog tv als bij ons in Vlaanderen.
Naar die situatie gaan wij dus ook.

De tv zoals we die nu kennen gaat ten onder. Sterker, dat is allang bezig. Er is nog maar 1 volk in Europa dat je braaf onder begeleiding van ellenlange reclameblokken naar totaal oninteressante shit als Planckaert of zo kunt laten kijken.
Dat gaat echt niet blijven duren. Mensen zij niet gek.
Overal om je heen zijn er alternatieven gekomen. En de meute zal dat door krijgen.
Bij ons is dat proces langzamer verlopen omdat we, in tegenstelling tot de Franstaligen, heel lang de commerciële (tv) concurrentie uit het buurland buiten de deur hebben weten te houden. Maar uiteindelijk komt al die content toch beschikbaar via andere platforms.
 
Streamz wil geen cijfers vrij geven van hoeveel er geabonneerd zijn, dus denk dat het idd een mislukking is. Afgaande op de "oude" Telenet Play More cijfers gaat het om een half miljoen abonnees, denk dat het daar is bij gebleven.
De Nederlandse pendant van Streamz, Videoland, heeft 1,2 miljoen abonnees.
Als Streamz er echt een half miljoen heeft, zou dat best een groot succes zijn.
 
Streamz wil geen cijfers vrij geven van hoeveel er geabonneerd zijn, dus denk dat het idd een mislukking is. Afgaande op de "oude" Telenet Play More cijfers gaat het om een half miljoen abonnees, denk dat het daar is bij gebleven. En je abonneert wss meer voor HBO content dan de Vlaamse content.
Er is ook geen automatische overstap, de pa van een maat van ik had nog altijd Prime aan het begin van dit jaar. Ik weet niet van welk tijdperk is, maar ja.
 
Kijk naar landen als Nederland of Duitsland. Daar kijken (relatief) veel minder mensen nog tv als bij ons in Vlaanderen.
Naar die situatie gaan wij dus ook.

De tv zoals we die nu kennen gaat ten onder. Sterker, dat is allang bezig. Er is nog maar 1 volk in Europa dat je braaf onder begeleiding van ellenlange reclameblokken naar totaal oninteressante shit als Planckaert of zo kunt laten kijken.
Dat gaat echt niet blijven duren. Mensen zij niet gek.
Overal om je heen zijn er alternatieven gekomen. En de meute zal dat door krijgen.
Bij ons is dat proces langzamer verlopen omdat we, in tegenstelling tot de Franstaligen, heel lang de commerciële (tv) concurrentie uit het buurland buiten de deur hebben weten te houden. Maar uiteindelijk komt al die content toch beschikbaar via andere platforms.
Uit eigen ervaring, ja 10 jaar geleden keek ik nog Familie en dit en dat. En als kind ook naar veel VTM programma's. Maar nu is het enige dat ik kijk "De Mol" of misschien eens een sportnamiddag als er een koers in Vlaanderen is, al de rest (eigenlijk ook de hoeveelheid sport) is veel minder dan vroeger. En dan zit de kans er nog eens dik in dat als ik iets kijk (zoals de Mol) het dan uitgesteld is. Of op VRT Max (zoals bij het verhaal van vlaanderen wat ik eerder dit jaar keek). De Mol is ook soms op Play More.

Ik zou ook geen gewone tv meer kunnen kijken, want ik erger me rot aan reclameblokken. Zelfs die van 15 seconden op YT die je dikwijls na 5 sec kunt doorspoelen is al 15 seconden te lang (als ik via TV kijk).

Meestal wat ik kijk is kanalen op YouTube over onderwerpen die me interesseren of abonnementen die ik volg, Netflix (al is het ook niet overdreven veel), af en toe eens een maandje van een streamingdienst zoals Disney, die gratis maand Apple of een gratis maand Amazon die ik had. En soms ook nog altijd het goede oude torrenten als het nergens op een legale manier beschikbaar is (wat vaak het geval is bij onbekende of oudere films).

Maar ik zie het bij anderen ook, maar dat is dan bvb. in een andere vorm soms, zoals bvb. Twitch of gewoon sociale media in het algemeen bij mijn generatie denk ik. TV in het algemeen zegt me niet zoveel meer, voor informatieve programma's vind ik dat ik on demand of met bvb. te surfen naar VRT Nieuws evenveel informatie krijg in veel minder tijd, en dan lees ik wat ik wil lezen, en moet ik niet de nieuwsblokken hoor die ik niet hoef te horen. (en met de koppen heb je toch een snel beeld vaak al van het belangrijkste). Bij onderwerpen die me interesseren zal ik via andere manieren (in detail) met die informatie wel in aanraking komen.

Programma's zoals The Masked Singer, Planckaerts, Verhulstjes, Boer zoekt vrouw, Blind Getrouwd, miljoenen programma's over koken of huizen bouwen, dat is verleden tijd of interesseren me niet, en wil ik mijn tijd niet aan verspillen.

Nu is het wel zo dat de oudere generaties die echt daar al jaren aan gewend zijn gewoon hetzelfde gaan blijven doen, dus die TV zal wel nog de weg vinden tot daar. Maar het is onze generatie en zeker generaties jonger dan ons die men niet meer gaat bereiken (of veel minder).
 
Laatst bewerkt:
Nu is het wel zo dat de oudere generaties die echt daar al jaren aan gewend zijn gewoon hetzelfde gaan blijven doen, dus die TV zal wel nog de weg vinden tot daar. Maar het is onze generatie en zeker generaties jonger dan ons die men niet meer gaat bereiken (of veel minder).
45 hier en kabel tv zegt mij ook niks meer, al lang niet meer eigenlijk. Ware het niet dat mijn vrouw er nog steeds naar kijkt had ik de digibox al lang buiten gesmeten.
 
Voor Goplay lijkt het ook nog een kwestie van tijd:

op zich is het verschil met Netflix en D+ eigenlijk niks he.
en als ge maar één of twee zenders kijkt, smijt ge gewoon uw TV-abonnement buiten, en ge bespaart nog massa's geld.

ik moet ook zeggen dat ik zelden TV kijk. 't is nu een periode dat er meerdere programma's zijn dat ik volg (de mol, blind gekocht, boris, ...)
maar anders staat die digibox hier vooral op Netflix of D+ (of youtube)
 
Nu Netflix het delen aanpakt heeft er in ons vriendengroepje besloten om de account na 6 jaar af te sluiten. Was eerst niet happig om verder een abonnement aan te gaan aangezien hun aanbod sinds de ik de dingen die ik echt wil zien wel via andere kanalen kan verkrijgen. Maar mijn kindjes (2,5 en 4 jaar) zijn een beetje gehecht aan hun Netflix Kids dus binnen ons gezin toch maar beslist om verder een streamingsdienst te nemen voor hun.
Hoefde niet perse Netflix te zijn dus eens aan het rondkijken bij de concurrentie en heb nu een maandje disney+ en de 30 dagen free trial van amazon prime geactiveerd. Maar de kinderen vinden precies toch hun gading niet.

Disney zoals gevreesd toch teleurstellend van aanbod, ale hebben wel veel aanbod maar weinig nieuwe/interessante dingen. We hebben hier een hele collectie disney dvd's liggen dus voor de eigen disney/pixar films moeten we het niet doen want kunnen ze even goed de dvd insteken. Star wars zijn ze nog te klein voor en marvel interesseert hun ook niet. Disney channel is te bekijken via Proximus tv dus die series hebben ze ook al allemaal gezien. Dan blijft er maar heel weinig over bij Disney voor de kinderen. Dus zal bij deze ene maand blijven.

Amazon is ook weer beperkt voor kinderen. Word al snel duidelijk waarom de prijs zo laag ligt, onoverzichtelijk en totaal niet gebruiksvriendelijk. Meer dan de helft van de content is blijkbaar enkel franstalig. Ook veel content zonder nederlandse subs voor volwassenen. Ook veel betalende content dat tussen de gewone content staat. Gevaarlijk met kids, voor je het weet kopen ze iets per ongeluk. Dus deze word het ook al zeker niet.

Zijn er nog andere diensten buiten Netflix die een mooi nederlandstalig aanbod hebben voor jonge kinderen ?
 
Hoe bekijk je best vrt max?
Bekeken dit altijd via de browser op smart tv en werkte perfect, tot nu.
Niks van beeld dat gestart kan worden.

App vind ik niet op smart tv en casten via gsm app werkt ook niet. Toch niet zonder chromecast, terwijl dat bij andere apps wel werkt.
 
Hoe bekijk je best vrt max?
Bekeken dit altijd via de browser op smart tv en werkte perfect, tot nu.
Niks van beeld dat gestart kan worden.

App vind ik niet op smart tv en casten via gsm app werkt ook niet. Toch niet zonder chromecast, terwijl dat bij andere apps wel werkt.
Hoe cast je zonder chromecast?
 
Kijk naar landen als Nederland of Duitsland. Daar kijken (relatief) veel minder mensen nog tv als bij ons in Vlaanderen.
Naar die situatie gaan wij dus ook.

De tv zoals we die nu kennen gaat ten onder. Sterker, dat is allang bezig. Er is nog maar 1 volk in Europa dat je braaf onder begeleiding van ellenlange reclameblokken naar totaal oninteressante shit als Planckaert of zo kunt laten kijken.
Dat gaat echt niet blijven duren. Mensen zij niet gek.
Overal om je heen zijn er alternatieven gekomen. En de meute zal dat door krijgen.
Bij ons is dat proces langzamer verlopen omdat we, in tegenstelling tot de Franstaligen, heel lang de commerciële (tv) concurrentie uit het buurland buiten de deur hebben weten te houden. Maar uiteindelijk komt al die content toch beschikbaar via andere platforms.

Zoals gewoonlijk slaag je dingen uit je nek zonder te weten waarover je praat. Heb jij eigenlijk ooit buiten Belgie/Nederland gewoond? Europa is wel wat groter dan Belgie, Nederland en Duitsland.
Ik woon in Polen, kabeltv is hier nog steeds groot en de hoeveelheid reclame die je hier door je strop geduwd krijgt, is nog erger dan in Belgie. En de helft zijn dan nog reclame filmpjes voor hoest siroop, acid reflux pillen en zalfkes tegen ontstoken gewrichten.
 
Terug
Bovenaan