Streaming diensten

Ja maar wie gaat bepalen wat kwaliteit is en wat kwantiteit is. Veel van wat anderen "kwaliteit vinden", vind ik gewoon niet goed, en andersom ook. Wel eens dat het geen kwaad is om een eigen "smoel" te ontwikkelen, maar dat gevoel heb ik nog niet bij Apple+. Voelt te veel aan als een B-speeltje van iemand die zich elders op focust, net zoals Amazon. Al lijkt de interface op eerste gezicht wel beter te zijn, dan Amazon. Denk wel dat Apple daar ook meer ervaring mee heeft dan Amazon door de Applediensten. Voor gewoon te abonneren is het zeker niet voldoende, maar voor zes maanden gratis zou je dom moeten zijn om daar niet op in te gaan (staan toch 2 series op die ik wil zien).
Wat ik er vooral mee bedoelde, is dat Apple bewust maar een paar dingen per maand lanceert in plaats van de stortvloed aan voornamelijk bagger wat Netflix over het publiek kapt. Daardoor krijgen series en films op deze dienst wat meer ademruimte en tijd om een publiek te vinden. De projecten die ze financieren krijgen zo op het eerste zicht ook dan meteen een deftig productiebudget. Natuurlijk kan de kwaliteit dan nog tegen vallen, maar toch.

Ik denk dat in de opsomming hierboven Macbeth, Wolfwalkers en de docu van The Velvet Underground u misschien ook wel gaan interesseren. Mythic Quest is ook wel tof en Severance, Slow Horses, Pachinko en Black Bird zijn recent goed tot zeer goed onthaald, die ga ik sowieso ook nog bekijken.

En goh, als het een speeltje is van rijke bedrijven zoals Apple en Amazon… Als het goeie dingen om te bekijken oplevert, vind ik het goed. Liever dat ze geld pompen in series en films dan het weg te gooien door wat miljonairs in grote fallussen de ruimte in te schieten. Als ze goeie dingen blijven maken zal ik in de toekomst het om de zoveel tijd nog eens een maandje nemen.

Oja nog een pluspunt: de beeldkwaliteit van Apple TV+ is echt bom, daar besparen ze ook niet op. De interface is inderdaad ook beter dan die van Amazon Prime, die is echt een drama.
 
Wat ik er vooral mee bedoelde, is dat Apple bewust maar een paar dingen per maand lanceert in plaats van de stortvloed aan voornamelijk bagger wat Netflix over het publiek kapt. Daardoor krijgen series en films op deze dienst wat meer ademruimte en tijd om een publiek te vinden. De projecten die ze financieren krijgen zo op het eerste zicht ook dan meteen een deftig productiebudget. Natuurlijk kan de kwaliteit dan nog tegen vallen, maar toch.

Ik denk dat in de opsomming hierboven Macbeth, Wolfwalkers en de docu van The Velvet Underground u misschien ook wel gaan interesseren. Mythic Quest is ook wel tof en Severance, Slow Horses, Pachinko en Black Bird zijn recent goed tot zeer goed onthaald, die ga ik sowieso ook nog bekijken.

En goh, als het een speeltje is van rijke bedrijven zoals Apple en Amazon… Als het goeie dingen om te bekijken oplevert, vind ik het goed. Liever dat ze geld pompen in series en films dan het weg te gooien door wat miljonairs in grote fallussen de ruimte in te schieten. Als ze goeie dingen blijven maken zal ik in de toekomst het om de zoveel tijd nog eens een maandje nemen.

Oja nog een pluspunt: de beeldkwaliteit van Apple TV+ is echt bom, daar besparen ze ook niet op. De interface is inderdaad ook beter dan die van Amazon Prime, die is echt een drama.
Oké bedankt voor de informatie. Ja, interface zag er duidelijk beter uit. Beeldkwaliteit heb ik nog niet getest, maar ik heb het sowieso zes maand dus ik zit op dat vlak wel goed. Ik zal uw tips eens opzoeken om te zien of ze me interesseren, maar WolfWalkers heb ik al gezien, en ben ik trouwens enorm fan van. Een van mijn favoriete animatiefilms. De docu van Velvet Underground zal ik trouwens ook wel zien.
 

Echt diep triest.

Bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers kondigde Disney aan dat het in de VS de abonnementsprijs met 3 dollar zal optrekken voor wie vanaf eind dit jaar zonder advertenties naar Disney+ wil kijken. Dat zal 10,99 dollar kosten. Wie wel advertenties wil verteren, zal de bestaande abonnementsprijs betalen.

Wie wel advertenties wil verteren, zal de bestaande abonnementsprijs betalen.

Bravo, mensen, jullie hebben het ver gebracht.
 
Is er in België een optie voor pay-per-view te bestellen voor een bepaalde match? Of heeft iemand daar ervaring mee? Wij willen graag Bayern Munchen-FC Barcelona kijken vanavond.
 
Is er in België een optie voor pay-per-view te bestellen voor een bepaalde match? Of heeft iemand daar ervaring mee? Wij willen graag Bayern Munchen-FC Barcelona kijken vanavond.
Ik weet dat de match reeds gespeeld is, maar Champions League is toch meestal op VTM of dergelijke gratis te bekijken?
 
Er is een proefproject gestart met 26 bibliotheken (oa Antwerpen en Aalst) om streaming aan te bieden via je bibliotheek account:
Voor je in de lucht springt, het gaat om streaming diensten voor de meerwaardezoekers: sooner, Avila en Dalton. Dus het gaat meer om Europese art house en dergelijke. Het is alleszins een leuke extra als je al lid bent van de bib. Ik denk dat het na enkele maanden over heel Vlaanderen wordt uitgerold.
 
Is er een app zoals JustWatch die ook Streamz en Streamz+ heeft om te checken waar iets beschikbaar is?
 
Ik heb genoeg van Netflix (na vele jaren). Gewoon te weinig goeie content, veel te veel platte Amerikaanse troep.
En hun app crasht een paar keer per week op mijn (2 jaar oude) Sony tv.

Zou graag een alternatief proberen. Wat zouden jullie aanraden, Disney+ ofwel Streamz?
(vlaamse series interesseren me niet erg veel trouwens, dus ik neig al naar disney+)
 
Ik gebruik de app "TVFilms Vlaanderen" om snel een overzicht te krijgen van de films die de komende 7 dagen op de Vlaamse zenders en streamingdiensten (VRTMax, VTMGO en GOPlay) te zien zijn:
TVFilms Vlaanderen


screenshot1-s.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zou graag een alternatief proberen. Wat zouden jullie aanraden, Disney+ ofwel Streamz?
Op dit moment zou ik zelfs zeggen dat Streamz beter is dan Netflix

Toppers als White Lotus, Succession en Lovecraft Country, Vlaamse verrassing als Geldwolven
En dan onmisbaar Hollandse gangsta als Sihame en Mocro Maffia
 
VTM Go+ is gelanceerd voor 4,95 euro per maand of 47,4 euro per jaar:

6d2e04a9-e96e-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg


Ik denk dat de voordelen tegen die prijs nogal mager zijn (of je moet een verstokte VTM Go fan zijn maar dat lijkt me niche). Aangezien ze ook in Streamz zitten is het aantal "nieuwe programma's" eerder uit de B-categorie.

 
Zat er aan te komen en de rest zal wel volgen. Volgende stap is waarschijnlijk geleidelijk content exclusief beschikbaar stellen voor de betalende klant, zodat er uiteindelijk niks meer overschiet in de free version, of met om de 5minuten reclame door uw strot. Eerst iedereen lokken met een gratis platform, velen hun tv abo laten opzeggen, en dan de waterkraan stap per stap toedraaien :tongue:
 
Terug
Bovenaan