Wetenschap toont iets aan, men moet betalen voor de details.. en dat is zever?
Hier heb je een sterk punt.

HLN is gewoon een slecht voorbeeld en gewoon een rioolkrant. Ik heb al regelmatig de inhoud van zo'n HLN artikel kunnen lezen en als ik dan het oorspronkelijk engelstalig artikel lees dan lees ik iets helemaal anders. (Lees: Het oorspronkelijk artikel is meestal wel juist, niet zo aggressief opgesteld en doet mij dan wel nadenken, het HLN artikel is regelmatig gewoon 'meh')
En feiten zijn contraproductief?
Ik heb het helemaal niet over de feiten. Een artikel dat goed onderbouwd is en nuchter de zaken bekijkt en uitlegt = dat werkt productief.
Maar soms heb je van die bewust aggressief opgestelde artikels. Die mogen het dan nog allemaal goed en correct uitleggen: Niemand die het nog leest. De damage is already done na het lezen van zin 1, of max zin 2. Deze maken of kraken je artikel hé.
"wetenschap/onderzoek toont aan.." is contraproductief, maar een boek geschreven door een boekhouder heeft meer gewicht?
Zie uitleg hierboven. Het gaat helemaal niet over de feiten an sich.
Maw de meeste mensen gedragen zich als kleuters? (volgens jou dan)
We moeten een kat een kat noemen. 10% van BG'ers is (bewust) ne troll, ne kleuter, ne moraalridder of iemand die graag lacht met een ander zijn of haar ****

. En de BG'er is dan nog "bovengemiddeld" intelligent (dat is nog het ergste van al lol). Dus 'ja' oprecht: Jan Modaal van op straat naar mijn mening gedraagd zich gemiddeld genomen, effectief gelijk ne peuter. Maar mss ben ik te streng?
En zoals gewoonlijk en zoals met het meeste is mijn mening hetzelfde: drink, eet, rook, wees lui, whatever doe wat je wil zolang je anderen niet hindert, maar maak jezelf aub niks wijs over hoe het toch wel niet zo erg zal zijn.
Ik geloof oprecht wel dat er schade is aan uw lichaam. Ik geloof echter tevens oprecht dat dat ene glaasje op kerstmis mij geen jaren zal kosten. En ik heb nog geen enkel wetenschappelijk bewijs gelezen dat dit ontkracht. Men spreekt her en der wel over mogelijks een paar maanden. Van jaren spreekt men pas bij regelmatig drinken.
Sorry maar dit is redelijk lachwekkend. 87 jaar en om tot voor enkele weken in goeie gezondheid alvorens overlijden? Denk dat jij met weinig tachtig plussers in aanraking komt.
Ik ben toevallig van hobby freelance gerontologist (voor diegenen die het nog niet wisten). Oa Dr. Michel Poulain is een collega van mij.
Jammer genoeg zijn er inderdaad veel 80 plussers die jaren sukkelen met hun gezondheid en de kans is reëel dat elke 80 plusser die jij ooit gekend hebt tot die groep behoort. Maar zeggen dat bovenstaande groep helemaal niet bestaat is 'niet juist'.
Maar ja het is maar wat je bedoelt met in goede gezondheid. Dat het nog zo goed gaat als op uw twintigste .. heu neen natuurlijk niet.